صندوق های بورسی سود جذاب برای سهام داران ثبت کردند | رشد ۵۵ هزار میایردی صندوق های قابل معامله
صندوق های بورسی سود جذاب برای سهام داران ثبت کردند | رشد ۵۵ هزار میایردی صندوق های قابل معامله

در این گزارش کوتاه، می توانید تازه ترین تحلیل بورس اوراق بهادار تهران را بخوانید.

اگر برایتان سوال شده است که صندوق های قابل معامله سهامی چیست، این گزارش را از دست ندهید.

تازه‌ترین گزارش تحلیلی بورس اوراق بهادار تهران نشان می‌دهد مجموع ارزش دارایی‌های تحت مدیریت صندوق‌های قابل معامله سهامی در پایان سال ۱۴۰۲ از مرز ۸۵ هزار میلیارد تومان گذر کرده است.

گزارش اداره تحقیق و توسعه شرکت بورس اوراق بهادار تهران نشان می‌دهد، در طول ۶ سال گذشته، یعنی از سال ۱۳۹۲ تا پایان سال ۱۴۰۲ شمسی تعداد صندوق‌های قابل معامله سهامی در بورس از ۹ صندوق به ۷۰ صندوق افزایش یافته و مجموع ارزش دارایی‌های تحت مدیریت این نوع صندوق‌ها از ۲۳۷ میلیارد تومان به ۸۵ هزار و ۱۵۸ میلیارد تومان رسیده است.

طبق این آمار، شتاب رشد صندوق‌های قابل معامله سهامی افزایش یافته، به طوری که مجموع ارزش دارایی‌های تحت مدیریت این نوع صندوق‌ها ۵۵ هزار میلیارد تومان رشد کرده است.

افزون بر این، ارزش دارایی‌های تحت مدیریت این نوع صندوق‌ها در سال ۱۴۰۰ معادل ۳۰ هزار میلیارد تومان بود. همچنین در این دوره تعداد صندوق‌های قابل معامله سهامی از ۳۰ صندوق در سال ۱۴۰۰ به ۷۰ صندوق در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است.

 

 

صندوق‌ سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) یکی از ابزارهای مالی پرطرفدار و کارآمد در دنیای امروز هستند که به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهند تا به راحتی و با هزینه کم، یک سرمایه‌گذاری اصولی را تجربه کنند. اما سوال اینجاست که صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله دقیقاً چه هستند و چگونه می‌توان از طریق آن‌ها کسب سود کرد؟

در این مطلب قصد داریم از کاریزما لرنینگ، قصد داریم به بررسی جامع صندوق‌ سرمایه گذاری قابل معامله بپردازیم و مزایا، معایب، نحوه عملکرد و استراتژی‌های موفق سرمایه‌گذاری در این ابزار مالی را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین، به معرفی بهترین ETF‌ها و نکات کلیدی برای انتخاب آن‌ها خواهیم پرداخت. اگر شما هم به دنبال راه‌های هوشمندانه‌تر و کارآمدتر برای سرمایه‌گذاری هستید، این مقاله می‌تواند راهنمایی کامل و مفیدی برای شما باشد.

صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اولین بار در دهه ۱۹۸۰ میلادی در ایالات متحده آمریکا معرفی شدند. اولین صندوق ETF به نام SPDR S&P ۵۰۰ ETF در سال ۱۹۹۳ توسط شرکت State Street Global Advisors راه‌اندازی شد. این صندوق به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌داد که به طور مستقیم در شاخص S&P ۵۰۰ سرمایه‌گذاری کنند. موفقیت این صندوق باعث شد که ETF‌ها به سرعت در بازارهای مالی جهانی شناخته شوند و محبوبیت زیادی کسب کنند. با گذر زمان، انواع مختلفی از ETF‌ها معرفی شدند که شامل سهام، اوراق قرضه، کالاها و حتی صندوق‌های ترکیبی می‌شوند.

منبع:

مهر

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]