کدام دهک ها یارانه ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی دریافت می کنند؟ + تاریخ واریز
کدام دهک ها یارانه ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی دریافت می کنند؟ + تاریخ واریز

با توجه به تغییراتی که در زمان واریز یارانه کمک معیشتی اعلام شده است، یارانه مرحله ۱۶۰ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از ۲۵ و ۳۰ هر ماه به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های یکم تا سوم کل کشور واریز خواهد شد.

یارانه نقدی یک برنامه حمایتی است که اولین بار توسط دولت محمود احمدی نژاد اجرا شد. در این برنامه، دولت به طور ماهیانه مبلغی را به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌کند. هدف اصلی از اجرای این برنامه، کمک به بهبود وضعیت معیشتی شهروندان و کاهش فشار اقتصادی ناشی از افزایش هزینه‌های زندگی است.برنامه یارانه معیشتی در سال ۱۳۸۹ آغاز شد و تاکنون ادامه داشته است. در ابتدا، یارانه به صورت یکسان به تمام خانوارها پرداخت می‌شد، اما در سال‌های اخیر تلاش شده تا این یارانه با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی و معیشتی هر خانوار، به صورت هدفمندتری پرداخت شود.

با توجه به تغییراتی که در زمان واریز یارانه کمک معیشتی اعلام شده است، یارانه مرحله ۱۶۰ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از ۲۵ و ۳۰ هر ماه به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های یکم تا سوم کل کشور واریز خواهد شد. برای بسیاری از افراد، این یارانه مبلغی حیاتی است که برای زندگی خود ضروری می‌دانند.

میزان یارانه معین شده برای دهک‌های اول تا سوم، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک‌های چهارم تا نهم، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان است.

بدین ترتیب برای خانواده های دهک های اول تا سوم که چهار نفره باشند مبلغ ۱/۶۰۰/۰۰۰ تومان واریز خواهد شد.

شما می‌توانید با مراجعه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی “www.sso.my.gov.ir” و با وارد کردن تلفن همراه سرپرست خانوار، از دهک یارانه خود مطلع شوید. همچنین در صورت اعتراض به دهک یارانه خود، می‌توانید در همین سایت اعتراض خود را ثبت کنید تا بررسی شود.

بر اساس این گزارش شما برای استعلام موجودی کالابرگ کافی است در قسمت صفحه تماس تلفن همراه خود کد استعلام کالابرگ الکترونیکی #۱۴۶۳*۵۰۰* را شماره گیری نمایید. در ادامه برای شما صفحه‌ای با ۳ گزینه باز خواهد شد، در این قسمت گزینه ۲ یا همان موجودی یارانه سرپرست را انتخاب نمایید. سپس در صفحه جدید کدملی سرپرست خانوار را وارد کنید.

جدا کردن یارانه نقدی

بحث جدا کردن یارانه، زمانی مصداق یافته و مطرح می شود که یکی از موقعیت های زیر، تحقق یابد:

۱. ازدواج فرد یا زندگی مستقل پس از ۱۸ سالگی

۲. فوت سرپرست خانوار

۳. داشتن والدین بدسرپرست

۴. موارد حضانت، کفالت، قیمومیت و فرزند خواندگی

۵. طلاق زوجین

جدا کردن یارانه افراد مجرد بالای ۱۸ سال

مسئله جدا کردن یارانه افراد مجرد بالای ۱۸ سال از سرپرست خانوار معمولا در دو مورد مطرح می‌شود:

۱. فرد مجرد بالای ۱۸ سال که زندگی مستقل خود را تشکیل داده و در مسکن جداگانه از والدین یا سرپرست خانوار زندگی می‌کند.

۲. فرد مجرد بالای ۱۸ سال که از والدین معتاد، بدسرپرست یا مفقود برخوردار است.

افراد مجرد بالای ۱۸ سال که بدسرپرست هستند یا والدین آن ها مفقود یا معتاد می باشند، می توانند پس از طی مراحل قانونی لازم، با ارائه درخواست به فرمانداری محل سکونت و دریافت مدارک اداری مورد نیاز، اقدام به جداسازی یارانه خود از سرپرست خانوار نمایند.

برای افراد مجرد بالای ۱۸ سال که مستقل از خانواده زندگی می کنند اما مشکل بدسرپرستی ندارند، باید با داشتن مدارک مبنی بر زندگی مستقل، به فرمانداری مراجعه و نامه های لازم را اخذ کرده، سپس به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

همچنین افراد مجردی که تاکنون یارانه ای دریافت نکرده اند، می توانند با ثبت نام در سایت ویژه این امر، نسبت به ثبت درخواست برقراری یارانه اقدام کنند تا پس از بررسی شرایط، در صورت واجد شرایط بودن، یارانه آن ها برقرار شود.

جدا کردن یارانه زوج های جوان بعد از ازدواج

یکی از موارد قابل قبول برای جدا کردن یارانه از سرپرست خانوار، ازدواج است. زوج‌های جوان می‌توانند بعد از ازدواج، برای جدا کردن یارانه خود از سرپرست خانوار اقدام کنند. این جدا کردن یارانه زوج‌های جوان پس از ازدواج، مستلزم وجود شرایط زیر است:

۱. اصل و کپی عقد نامه زوجین: این مدرک نشان دهنده رابطه قانونی زناشویی دو طرف است.

۲. مدارک هویتی زوجین: شامل کارت ملی، شناسنامه و دیگر مدارک شناسایی معتبر.

۳. مدارک شناسایی پدر هر دو طرف: مانند کارت ملی و شناسنامه پدر زوج و زوجه.

در مورد افتتاح حساب بانکی مخصوص یارانه نیز، نکات زیر قابل توجه است:

هر دو زوج باید یارانه فعال داشته باشند تا بتوانند حساب مخصوص یارانه افتتاح کنند.
این حساب باید در سامانه refahi.ir ثبت شود تا یارانه به آن واریز گردد.

جدا کردن یارانه افراد متاهل از سرپرست خانوار بعد از طلا

بعد از طلاق، امکان جدا کردن یارانه افراد متاهل از سرپرست خانوار وجود دارد. در این صورت، زن می تواند پس از طلاق، اقدامات اداری لازم برای جدا کردن یارانه خود از شوهر قبلی را که پیش از این سرپرست خانوار وی محسوب می شد، انجام دهد. برای این کار، زن باید مدارکی را ارائه کند و اقداماتی را انجام دهد که در ادامه اشاره میکنیم:

مدارک هویتی:

شناسنامه و کارت ملی هوشمند یا رسید ثبت نام آن

مدارک طلاق:

اصل و کپی طلاق نامه

اقدامات اداری:

مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ و ارائه درخواست جدا کردن یارانه به علت طلاق

مراجعه به بانک و افتتاح حساب مخصوص یارانه

درج شماره حساب بانکی باز شده در سامانه رفاهی refahi.ir

منبع:

اکونگار

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]