قیمت طلا و سکه تغییر جهت داد | در بازار امروز ۲۷ تیر چه گذشت؟
قیمت طلا و سکه تغییر جهت داد | در بازار امروز ۲۷ تیر چه گذشت؟

وضعیت بازارهای پولی و مالی امروز ۲۷ تیر ۱۴۰۳ را در این گزارش مشاهده می کنید.

بازار امروز پس از تعطیلات ایام سوگواری، با صعود ناچیز در بورس آغاز شد و با افزایش نسبی قیمت طلا و سکه به کار خود پایان داد.در این گزارش نگاهی به بازار بورس، طلا، سکه، ارز، ارز دیجیتال و خودرو در ایران داریم.

رشد کم رنگ در معاملات بورس

در روز ۲۷ تیر ماه، پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، بازار بورس شاهد رشد خیلی محدودی در شاخص کل و قیمت سهام شد. این افزایش باعث تغییر رنگ نماد بسیاری از سهام به رنگ سبز در صفحه نمایش بورس شد.

معاملات در این روز با شروعی صعودی آغاز شد و در ادامه این صعود، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش نسبی در شاخص کل رخ داد و شاخص به بالای ۵۰۰ واحدی رسید.

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد خوبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد افزایشی شد تا با رشد ۸۲۵ واحدی به ۷۰۴ هزار و ۲۶۶ واحدی رضایت دهد.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز شاوان، فزر، شرانل، فرابورس، وهور، بساما و خدیزل هستند.

قیمت جدید دلار و یورو اعلام شد

در معاملات امروز (چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با قیمت ثابت نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۶ هزار و ۶۹۶ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۳ هزار و ۶۰۱ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به ۵۰ هزار و ۸۲۸ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۴۷ هزار و ۴۵۹ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با ثبات نسبت به روز کاری گذشته، ۱۲ هزار و ۷۱۵ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۸۷۲ تومان است.

قیمت جدید طلا تحت تاثیر انس جهانی

امروز چهارشنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۳، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با طرح جدید در بازار آزاد تهران با قیمت ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و هر گرم طلای ۱۸ عیار با مبلغ ۳ میلیون و ۴۲۱ هزار تومان معامله می‌شود.

برای اطلاع از قیمت روز طلا و سکه به جدول زیر مراجعه کنید؛

محصول 
نرخ

سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (امامی)
۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان 

سکه تمام طرح قدیم
۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

نیم سکه بهار آزادی
۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان 

ربع سکه بهار آزادی
۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان 

سکه یک گرمی
۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان 

طلای ۱۸ عیار
۳ میلیون و ۴۲۱ هزار تومان 

طلای ۲۴ عیار
۴ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان 

محرم هم نتوانست بازار خودرو را تکان دهد

قیمت خودرو امروز چهار‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ به روال دو روز گذشته به صورت ثابت گزارش می‌شود. همچنین اطلاعات به دست آمده از خودروهای داخلی و مونتاژی حکایت از آرامش کلی قیمت‌ها دارد.

قیمت خودرو‌های داخلی

قیمت خودرو‌های مونتاژی

این ارز دیجیتال دوباره صعودی شد

بازار ارز دیجیتال  امروز کار خود را به صورت صعودی آغاز کرده است به گونه ای که ۲ ارز دیجیتال سولانا و دوج کوین به ترتیب با افزایش های۳.۰۰و ۱.۹۵ درصدی کار خود را آغاز کرده اند. امروز به طور کل بازار ارز دیجیتال حرکت صعودی به خود گرفته است.

امروز بیت کوین با نرخ ۶۵,۷۴۰.۱۶ هزار دلار (۳,۸۰۱,۶۳۴,۷۵۶  تومان)با ۸۵/۲ درصد افزایش معامله می‌شود. و بازار نسبت به روز  گذشته کار خود را به با نوسانات شدیدی آغاز کرده است . هم اکنون ارزش کل بازار بیت کوین ۱,۲۹۶,۴۰۳,۳۹۴,۸۹۵ هزار دلار است و حجم معاملات ۲۴ ساعته گذشته این ارز دیجیتال ۳۷,۳۲۲,۲۵۶,۹۵۷  هزار دلار بود. بیت کوین  در این روز ها نوسانات بسیاری را پشت سر گذاشته است.

همانطور که پیش تر گفته شده بازار ارز دیجیتال امروز کار خود را با نوسانات افزایش نیز آغاز کرده است. اما رمز ارز سولانا از این مسئله مستثنی نبوده و در میان ۱۰ ارز دیجیتال برتر ۳.۰۰ درصد کاهش داشته است. رمز ارز سولانا با قیمت  ۱۶۱.۶۷ با  نرخ۹.۳۳۴.۱۳۳ هزار دلار معامله می‌شود. ارزش کل بازار ۷۵.۰۳۲,۴۵۳,۵۸۲,۶۱۳ دلار است و حجم معاملات ۲۴ ساعته گذشته این ارز دیجیتال ۳,۴۱۶,۴۸۲,۶۸۱ دلار بود.

رمز ارز دوج کوین که یکی دیگر از ارز های دیجیتال پرطرفدار می باشد با ۱.۹۵ درصد افزایش در بازار ارز دیجیتال  با نرخ ۰.۱۲۵۹۴۶  دلار (۷.۲۶۵تومان) معامله می‌شود. ارزش کل بازار ۱۸,۲۳۶.۹۶۴,۸۹۸ دلار است و حجم معاملات ۲۴ ساعته گذشته این ارز  دیجیتال  ۹۷۳,۶۵۱,۵۳۲ دلار بود.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]