خرید طلا در این ۵ کشور ارزان تر است | پیش بینی جدید درباره بازار طلا
خرید طلا در این ۵ کشور ارزان تر است | پیش بینی جدید درباره بازار طلا

در گزارش خود، نشریه فوربس لیست بهترین کشورها برای خرید طلا از نظر قیمت در سال ۲۰۲۴ را منتشر کرد.

به گزارش، امارات متحده عربی یکی از کشورهایی است که می‌توان در آن طلا را به قیمت مناسب خرید کرد. در حال حاضر، شهر دبی به عنوان مقصد محبوب برای خرید طلا به قیمت مناسب شناخته می‌شود. قیمت یک گرم طلای ۲۴ عیار در دبی، ۲۴۵ درهم، حدود ۵۵۷۹/۴۵ روپیه است.

در کشور‌های مالاوی، کلمبیا، استرالیا و اندونزی نیز با قیمت‌های نسبتاً پایین‌تری می‌توان طلا خریداری کرد.

قیمت یک گرم طلای ۲۴ عیار در مالاوی ۶۳۴۶/۶۳ روپیه، در استرالیا ۶۳۴۷/۳۲ روپیه، در کلمبیا ۶۳۵۱/۷۳ روپیه و در اندونزی ۶۳۵۹/۴۷ روپیه است. دسترسی آسان به طلا، مالیات‌ها و هزینه‌های پایین‌تر، بازار رقابتی و شهرت بالا به این کشور‌ها کمک می‌کند تا قیمت‌های خود را پایین نگه دارند.

قیمت طلا در بازار جهانی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافته اما در آستانه چهارمین افزایش هفتگی پیاپی قرار دارد. انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه سپتامبر تقاضا برای طلا را افزایش داده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۵ درصد کاهش به ۲۴۲۹ دلار و ۲۹ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۱.۰۳ درصدی به ۲۴۳۱ دلار و ۲۰ سنت رسیده است.

شاخص دلار ۰.۱ درصد افزایش یافته و سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا هم بالا رفته است. بدین ترتیب خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر می‌شود.

تحلیلگران عقیده دارند با توجه به بی‌ثباتی‌های سیاسی و بالا رفتن احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره، قیمت طلا در میان مدت افزایش خواهد داشت.

بازارها ۹۸ درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه سپتامبر پایین بیاورد. کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا در جدیدترین اظهارات خود ضمن ابراز امیدواری نسبت به بازگشت نرخ تورم به هدف بانک مرکزی گفت:«تا کاهش نرخ بهره فاصله چندانی نداریم».

در این بین، مری دالی رئیس بانک فدرال رزرو سانفرانسیسکو گفت:« در حال حاضر ثبات قیمت وجود ندارد».

از طرف دیگر، صادرات طلای سوئیس در ماه ژوئن تا پایین‌ترین سطح از آوریل ۲۰۲۲ کاهش یافته که دلیل آن می‌تواند کاهش صادرات به چین و هند باشد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۱.۲۹ درصد کاهش به ۲۹ دلار و ۳۴ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۳۰ درصدی ۹۶۹ دلار و ۱۶ سنت معامله می‌شود

پیش بینی قیمت طلا و سکه

در بازار روز چهارشنبه قیمت اونس طلای جهانی با ثبت رکورد جدید به بالای ۲۴۸۰ دلار رسید و در ادامه از این سقف عقب نشست. قیمت سکه با این افزایش قیمت طلای جهانی روز گذشته را بالا و در مرز ۴۱ میلیون تومان شروع کرد و در ادامه با عقب نشینی از این کانال در ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به کار خود پایان داد. حباب سکه هم به واسطه افزایش ارزش ذاتی آن به کمترین عدد در سال ۱۴۰۳ رسید.

قیمت طلای آبشده هم با گپ مثبت در ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شروع به کار کرد و در ادامه با کاهش قیمت دلار، از مرز بازگشایی فاصله گرفت. حباب طلای آبشده در روز چهارشنبه منفی شد ارزش ذاتی آن از ارزش بازاری پیش افتاد.

در روز چهارشنبه یک خبر در مورد واردات خودرو مورد توجه بازار قرار گرفت. بهادری جهرمی، سخنگوی دولت وقت پس از جلسه هیات دولت گفت: «به شرط اینکه خودرو مدل ۲۰۱۹ به بالا باشد و خودرو استانداردهای روز کشورهای اروپایی را داشته باشد، واردات خودرو برای همه ایرانیان چه در داخل و چه در خارج از کشور آزاد شد.» البته براساس بررسی های خبرنگار اقتصادنیوز، به واسطه نبود جزییات درمورد آیین‌نامه واردات خودرو خارجی، این خبر زیاد جدی گرفته نشد.

به عقیده معامله‌گران فنی اولین مرز مقاومت طلای آبشده در ۱۴ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان قرار دارد که اگر این مرز را بشکند می‌تواند تا مرز کانال ۱۵ میلیون بالا برود. به گزارش اقتصادنیوز،‌ اگر در روز پنجشنبه قیمت دلار در محدوده معاملاتی روز گذشته باشد و قیمت انس طلا روند کاهش را در پیش بگیرد، قیمت طلا و سکه می‌تواند از مرزهای بالایی فاصله بگیرد.

منبع:

اقتصاد۱۰۰

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]