کارگران عقب نشینی نمی کنند | آنها محجوب را می خواهند
کارگران عقب نشینی نمی کنند | آنها محجوب را می خواهند

عباس کاربخش گفت: تمامی افرادی که تاکنون سکاندار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بودند به همراه افرادی که امروز برای این پست مطرح هستند، نمی‌توانند هردو بال اعتقادی و اقتصادی که در آقای محجوب جمع است را همزمان داشته باشند.

انتخاب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هفته گذشته به یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث میان فعالان کارگری تبدیل شده است. هنوز در مورد گزینه نهایی رئیس‌جمهور برای این وزارتخانه بزرگ و حیاتی، گمانه‌زنی‌های مختلفی در محافل صورت می‌گیرد. در این وضعیت، به نظر می‌رسد که تشکل‌های کارگری و بازنشستگی کشور و همچنین اصناف، گزینه‌ای متفاوت از آنچه در محافل مطرح است، در نظر دارند.

عباس کاربخش (دبیر اجرایی خانه کارگر استان کرمان) در اظهارنظری درباره مطرح شدن گزینه علیرضا محجوب برای وزارت کار اظهار کرد: برای انتخاب وزیر کار گزینه‌هایی برای آقای پزشکیان مطرح کردند که در میان این گزینه‌ها آقای محجوب گزینه بسیار مناسبی است. ایشان دو امتیاز اعتقادی و اقتصادی دارند. 

وی افزود: از نظر اعتقادی، آقای محجوب به شدت جهادی و دارای روحیه بسیجی است. روحیه بسیجی ایشان در کار تشکیلاتی بر همه ما که سال‌ها با ایشان کار کردیم، روشن است. اعتقاد شخصی ایشان در حوزه اقتصادی عمل بسیجی گونه و بسیج اقتصادی است. دلیل آن این است که ظرف ۴۵ سال اخیر که ایشان در راس مطالبه‌گران کارگری کشور بوده و طی چهار دهه اخیر که در خانه کارگر حضور داشتند، بیشترین امکانات برای کارگران را با حداقل منابع تامین کردند. رفاهیات تعاونی‌های کارگری این تشکیلات و همچنین امکانات اسکان و همچنین آموزش‌های رایگان، با دست خالی جمع آوری شده است. تلاشی که در این حوزه از سوی ایشان صورت گرفته مصداق کار جهادی و بسیجی‌گونه در عرصه اقتصادی است. 

دبیر اجرایی خانه کارگر استان کرمان تصریح کرد: وزارت کار نیازمند بسیج متخصصین، نیروی انسانی و ابزارهای مالی و تولیدی متعددی است. اعتقاد عمیق ایشان به تولید داخلی و ملی، ویژگی خاصی است که هم باعث می‌شود نگرانی برخی درباره نسبت ایشان با جریان کارفرمایی کشور روشن شود و هم نوع نگاهشان به تولید مشخص شود. ایشان بر این باور است که تا زمانی که بتوانیم چیزی را در داخل بسازیم، نیازی به تولید خارجی و واردات نداریم. این ویژگی اعتقادی که بی‌اعتنا به مصرف‌گرایی در زمینه کالای خارجی است باعث دلسوزی ایشان برای کار و تولید است و به همین دلیل از جامعه کارگری حداکثر حمایت را همزمان انجام خواهند داد. این دقیقاً بخشی از منویات امام (ره) و رهبری (مدظله) بوده است. 

وی خاطرنشان کرد: تمامی افرادی که تاکنون سکاندار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بودند به همراه افرادی که امروز برای این پست مطرح هستند، نمی‌توانند هردو بال اعتقادی و اقتصادی که در آقای محجوب جمع است را همزمان داشته باشند. اگر آقای پزشکیان می‌خواهد کاری انقلابی و پیش‌برنده که دولت را در ادامه اهداف خود پیروز کند، در عرصه اقتصادی انجام دهد، بهتر است که بخش کار و امور اجتماعی دولت خود را به علیرضا محجوب بسپارد و قطعاً نتایج فوری این تصمیم را خواهد دید. اثرات حضور ایشان در حوزه کار، تولید و روابط اجتماعی دیده خواهد شد. ایشان به‌صورت تجربی ثابت کرده که در این حوزه حرف برای گفتن دارد. 

کاربخش تشریح کرد: محجوب از نظر شخصی فردی ساده زیست، پاکدست و از جنس کارگران است. ایشان می‌تواند تحول انقلابی در مسائل کارگری شاغلین و بازنشسته‌ها و تولید کشور ایجاد کند. ما توصیه می‌کنیم که باتوجه به شناخت ۱۶ساله آقای پزشکیان در مجلس از آقای محجوب، انتخاب دقیقی انجام دهند. ایشان خود بر توانایی‌های این هم سنگر سابق خود آگاهی دارند.

منبع:

ایلنا

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]