قیمت طلا افزایش یافت
قیمت طلا افزایش یافت

امروز، سه‌شنبه ۶ اگوست، قیمت جهانی طلا از کمترین سطح چند هفته‌ای افزایش یافت، زیرا سیاستگذاران بانک مرکزی ایالات متحده تمام تلاش خود را برای اطمینان از بازارها انجام داده‌اند و امیدواری به کاهش نرخ بهره در سپتامبر را برجسته ساخته‌اند.

هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۴۱۱ دلار و ۹۷ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۴۵۲ دلار و ۶۰ سنت رسید. شمش در جلسه قبل بدترین روز خود را در نزدیک به دو هفته گذشته ثبت کرد، زیرا در روند فروش جهانی و بازار گسترده‌تر، درگیر نگرانی‌های اقتصادی بود.

سیاستگذاران بانک مرکزی ایالات‌متحده روز دوشنبه با این تصور که داده‌های شغلی ضعیف‌تر از حد انتظار در ماه جولای به معنای سقوط آزاد اقتصاد است، مخالفت کردند، اما همچنین هشدار دادند که فدرال رزرو برای جلوگیری از چنین نتیجه‌ای باید نرخ بهره را کاهش دهد.

بر اساس گزارش CME FedWatch، معامله‌گران در نشست سپتامبر فدرال رزرو با کاهش ۵۰ واحدی قیمت گذاری می‌کنند و کاهش اضافی در دسامبر پیش بینی می‌شود. نرخ‌های بهره پایین‌تر بر دلار آمریکا و بازده اوراق فشار می‌آورد که جذابیت شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

بازارها به دنبال اطلاعات مربوط به کسری تجاری ایالات‌متحده هستند که منتشر می‌شود و داده های مربوط به مطالبات بیکاری در روز پنجشنبه هستند.

رویترز گزارش کرد در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۷.۳۳ دلار آمریکا رسید، پلاتین نیز با یک درصد افزایش به ۹۱۴.۹۰ دلار رسید. پالادیوم پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح خود از آگوست ۲۰۱۸ در روز دوشنبه، ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۸۵۶.۸۳ دلار رسید.

کاخ رویاهای طلای جهانی فروریخت

قیمت طلا امروز دوشنبه (۵ اگوست) کاهش یافت، اما نگرانی‌های رکود اقتصادی و افزایش انتظارات از کاهش نرخ بهره ایالات‌متحده باعث کاهش بیشتر شد.

هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۴۳۹ دلار و ۹۴ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۴۸۲ دلار آمریکا رسید.

داده‌های روز جمعه نشان داد که رشد شغل در ماه جولای با افزایش بیکاری به ۴.۳ درصد، کمتر از انتظارات بود، که به ضعف احتمالی در بازار کار و آسیب‌پذیری بیشتر در برابر رکود اشاره می‌کند و این موضوع کاهش نرخ بهره در نشست ۱۷ تا ۱۸ سپتامبر فدرال رزرو را تقویت می‌کند.

بر اساس ابزار CME FedWatch، معامله‌گران احتمال بیش از ۷۰ درصدی را برای کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره بانک مرکزی ایالات‌متحده در ماه سپتامبر در مقایسه با احتمال ۱۱.۵ درصدی هفته قبل از آن تعیین می‌کنند. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

در سایر بازارها، بازارهای سهام کاهش یافتند و اوراق قرضه در آسیا افزایش یافت، زیرا ترس از اینکه ایالات‌متحده به سمت رکود پیش می‌رود، باعث ایجاد ریسک گریزی گسترده شد.

قیمت طلا در هند هفته گذشته کاهش یافت، زیرا بهبود قیمت‌ها تمایل خرید ناشی از تصمیم دولت برای کاهش مالیات واردات را کاهش داد، در حالی که کاهش احساسات مصرف‌کننده بر تقاضا در چین تاثیر گذاشت.

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره تغییر چندانی نداشت و ۲۸.۵۵ دلار آمریکا رسید، پلاتین ۰.۷۶ درصد کاهش یافت و به ۹۵۰ دلار و ۶۰ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۸ درصد کاهش به ۸۸۴ دلار و ۷۳ سنت رسید.

منبع:

ایسنا

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]