قیمت سکه ۴۲ و نیم میلیون شد | وضعیت جدید طلا در بازار
قیمت سکه ۴۲ و نیم میلیون شد | وضعیت جدید طلا در بازار

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۳ میلیون و ۵۱۲ هزار تومان و قیمت سکه طرح جدید به ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام گردید.

امروز شنبه ۲۰ مرداد، بر اساس نرخ‌های اعلام شده از سوی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳ میلیون و ۵۱۲ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۳۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

​قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سکه یک‌ گرمی ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

 

محصول
نرخ (تومان)

سکه تمام طرح جدید
۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار

سکه تمام طرح قدیم
۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار

نیم سکه بهار آزادی
۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار

ربع سکه بهار آزادی
۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار

سکه یک گرمی
۷میلیون و ۲۰۰ هزار

طلای ۱۸ عیار
۳میلیون و ۵۱۲ هزار

پیش بینی جدید درباره قیمت طلا

قیمت طلا دوباره وارد کانال ۲۴۰۰ دلاری شد و بیش از یک درصد افزایش یافت. افزایش تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن و امید به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه سپتامبر از قیمت طلا حمایت کرده است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با ۱۷ دلار اغزایش به ۲۴۱۸ دلار رسید

بانک‌های سرمایه‌گذاری بزرگ نظیر جی‌پی مورگان چیس و سیتی‌گروپ به همراه شرکت مالی ولز فارگو پیش‌بینی کرده‌اند نرخ‌های بهره آمریکا در سپتامبر با کاهش نیم درصدی همراه می‌شود و علت این پیش‌بینی، گزارش اخیر از بازار کار ایالات متحده بوده که ضعیف‌تر از انتظارات بود و نشان‌دهنده کند شدن سرعت بازار کار است. پایین آمدن نرخ بهره بیش از پیش از بازار فلزات گرانبها حمایت می‌کند.

آنچه از قیمت طلا حمایت کرده افزایش تمایل سرمایه‌گذاران به سرمایه‌های ایمن‌تر مانند طلا نسبت به سرمایه‌های مخاطره‌آمیز است.

تحلیلگران عقیده دارند دورنمای طلا مثبت است، اما بی‌ثباتی‌های بیشتری در پیش است که بستگی به تاثیر کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا دارد.

 

منبع:

همشهری آنلاین

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]