پیش بینی بورس فردا تحت تاثیر وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم
پیش بینی بورس فردا تحت تاثیر وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم

بازار امروز نیز همانند روزهای اخیر در محدوده نوسان محدود مثبت و منفی یک درصدی فعالیت خود را ادامه می‌دهد. با این حال، باید اشاره کرد که روند بازار همچنان در حالت توقف قرار دارد، زیرا این محدودیت شدید در دامنه نوسان مانع از ایجاد تغییرات قابل توجهی در بازار می‌شود.

در جریان معاملات امروز، شاخص کل ۴۰۰ واحد کاهش یافت و به ۲ میلیون و ۳ هزار واحد رسید. ارزش معاملات در گروه‌های مختلف بازار سرمایه به کمترین حد خود رسیده است. گروه فلزات اساسی با ۱۱۲ میلیارد تومان در صدر قرار دارد، در حالی که گروه شیمیایی ۱۰۶ میلیارد تومان ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داده است. همچنین، لیدر سنتی بازار بورس تهران با از دست دادن جایگاه نخست خود، ارزش معاملاتی ۱۰۳ میلیارد تومانی را ثبت کرده است. بازار سرمایه اکنون به لیست کابینه دولت چهاردهم که به مجلس ارسال شده، چشم دوخته و امیدوار است که از بروز جنگ و درگیری در منطقه جلوگیری شود تا بتواند به مسائل اقتصادی داخلی مانند قیمت‌گذاری‌های دستوری بپردازد و نگاهی به وضعیت تولید و عملکرد شرکت‌ها داشته باشد. در حال حاضر، وضعیت سیاسی و اقتصاد کلان کشور به گونه‌ای نیست که بتواند رونق قابل توجهی به بازار ببخشد و این موضوع در تابلو معاملاتی نمادها و محدودیت‌های ایجاد شده توسط مدیران بورسی و اقتصادی مشهود است.

 اسامی تیم اقتصادی دولت مشخص شده است و عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد و دارایی، احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد اتابک ویز صمت. محسن پاک‌نژاد وزارت نفت را بر عهده خواهد گرفت البته که این اسامی برای گرفتن رأی اعتماد به مجلس ارسال شده است و در این روزها اهالی بازار سرمایه نگاه خاص به مجلسی‌ها دارند.

 بازار به حدی خلوت است که می‌توان گفت که کسی در بازار بورس نیست جز تریدرها و نهادهای مالی در بازار این موضوع را می‌توان از تعداد افراد شرکت کننده در نمایشگاه امسال دید هر چند که نمایشگاه امسال حتی از سوی سازمان و کانون نهادهای سرمایه گذاری و کارگزاری‌ها نیز مورد حمایت قرار نگرفت.

 مدیر سرمایه‌گذاری صندوق توسعه بازار سرمایه سید رامین ابوالفضل اعلام کرده است که این صندوق در صدد است تا اوراق تبعی از نوع تأمین مالی را، به میزان ۵ هزار میلیارد تومان (۵ همت)، منتشر کند. هر چند که در ساعات ابتدایی این موضوع خیلی از جزئیات آن گفته نشد؛ اما به نظر می‌رسد ورود این پول هم در این شرایط خیلی دردی از بازار دوا نکند. چرا که در حال حاضر بازار به اعتماد و آرامش بیشتر نیاز دارد چرا که سرمایه ترسو است و به‌محض احساس خطرکردن از بازار خارج می‌شود. ایجاد امنیت و آرامش در بازار تکلیفی است که به عهده تیم اقتصادی دولت جدید افتاده است.

 بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

 امروز همچون روزهای گذشته و حتی برای یکی دو روز باقیمانده برای پایان هفته جاری خیلی نمی‌شود روی تکنیکال بازار حساب باز کرد.

 سایت مدیریت فناوری بورس تهران بخشی دارد که تعداد روزهای معاملاتی یک نماد را نشان می‌دهد همچنین تعداد روهایی که متوقف بوده است و یا در محدوده‌های منفی یا مثبت نیز معامله شده است را نشان می‌دهد. در این روزها باید برای کل بازار چنین دیتایی را منتشر کرد و اعمال کرد بازار چه روزهایی منفی بوده است و چه روزهایی در محدودیت دامنه نوسان قرار دارد.

 با این ارزش معاملاتی پایین (حجم کم) و محدودیت دامنه سخن گفتن از تکنیکال بازار کار بیهوده‌ای است چرا که شرط لازم و ضروری وجود ندارد.

منبع:

اکوایران

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]