قیمت طلا کاهشی شد | ۴ سیگنال مهم بر بازار طلا
قیمت طلا کاهشی شد | ۴ سیگنال مهم بر بازار طلا

قیمت طلا کاهش پیدا کرد و هر گرم طلا ۱۸ عیار با افزایش ۶۱۱۰۰ تومانی نسبت به روز قبل، به مبلغ ۳,۵۲۰,۵۰۰ تومان (سه میلیون و پانصد و بیست هزار و پانصد تومان) رسید.

امروز قیمت طلا ۱۸ عیار نسبت به روز گذشته کاهش یافت.

قیمت اونس طلا امروز

هر اونس طلا امروز با افزایش ۰.۲ درصدی، از ۲,۴۵۸ (دو هزار و چهارصد و پنجاه و هشت ) به ۲,۴۶۳ (دو هزار و چهارصد و شصت و سه ) رسید.

جدول قیمت ۳ روز اخیر هر اونس طلا

قیمت (دلار)
مقدار تغییر
درصد تغییر
تاریخ

۲,۴۶۳
۵.۰۰
۰.۲
۰۹:۵۸

۲,۴۵۸
۲۷
۱.۰۹
روز قبل

۲,۴۳۱
۰.۰۰
۰
۲ روز پیش

آخرین نرخ گرم طلا ۱۸ عیار

قیمت طلا نزولی شد.در بازار امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار نسبت به روز قبل ، با ۱۱۸۰۰ تومان کاهش، ۳,۵۲۰,۳۰۰ (سه میلیون و پانصد و بیست هزار و سیصد ) تومان نرخ گذاری شد.

جدول قیمت ۳ روز اخیر هر گرم طلا ۱۸ عیار

قیمت (تومان)
مقدار تغییر
درصد تغییر
تاریخ

۳,۵۲۰,۳۰۰
-۱۱,۸۰۰.۰۰
-۰.۳۴
۰۹:۵۸

۳,۵۳۲,۱۰۰
۷۲,۷۰۰
۲.۰۵
روز قبل

۳,۴۵۹,۴۰۰
-۶۶,۹۰۰.۰۰
-۱.۹۴
۲ روز پیش

قیمت مثقال طلا ۱۸ عیار امروز

در بازار امروز هر مثقال طلا ۱۸ عیار نسبت به روز قبل ، با ۵۱۰۰۰ تومان کاهش، ۱۵,۲۴۹,۰۰۰ (پانزده میلیون و دویست و چهل و نه هزار) تومان نرخ گذاری شد.

پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲۳ مرداد ۱۴۰۳

عده‌ای تصور می‌کنند که افزایش قیمت طلا تنها و تنها علل داخلی دارد و یک‌شبه اتفاق می‌افتد. اما این‌طور نیست. افزایش قیمت این فلز زیبای دوست‌داشتنی علاوه بر حوادث درونی تا حد بسیار زیادی متأثر از عوامل خارجی و جهانی است! 

تحولات سیاسی 

یکی از مهم‌ترین عوامل خارجی که مؤثر برافزایش ارزش طلاست تحولات سیاسی منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای است. بدون شک و با توجه به انتخابات ریاست جمهوری امریکا در سال ۱۴۰۳ شاهد تغییر نرخ دلار خواهیم بود که این خود عاملی بر تغییر قیمت طلا و سکه است. رابطه قیمت طلا و دلار آمریکا معکوس است. زمانی که ارزش دلار در مقابل سایر ارزهای دنیا افزایش می‌یابد، قیمت طلا باتوجه‌به دلار آمریکا رو به کاهش می‌رود.

بحران های منطقه 

تنش‌ها و کشمکش‌هایی که در خاورمیانه رخ می‌دهد نرخ طلا و نفت را دستخوش تغییر می‌کند. این امر اغلب ناشی از تغییرات در معادلات و معاملات بازار است.  

عوامل اقتصادی 

بدیهی‌ست که برخی عوامل اقتصادی داخلی نه‌تنها بر قیمت سکه و طلا بلکه بر روند تغییر قیمت کالاهای اساسی زندگی تأثیرگذار هستند. 

مهم‌ترین عاملی که بر پیش‌بینی قیمت طلا در ۱۴۰۳ باید در نظر گرفت نرخ تورم است که به نظر می‌رسد تا پایان سال به حدود ۴۵ درصد هم برسد! 

کاهش ارزش پول

حقیقت این است که هنگامی بانک مرکزی یک کشور به هر علتی در وضعیت نابسامانی قرار می‌گیرد، ارزش پول کشور پایین می‌آید. در این زمان مردم به خرید کالاهای ارزشمندی مانند طلا روی می آورند و آن را بر نگه‌داری پول نقد به‌طور بی‌مصرف یا قراردادن پول در بانک ارجح می‌دانند. این حجمِ برای خرید طلا باعث بالا رفتن تقاضا و افزایش قیمت آن می‌شود.

خلوص طلا 

امروزه طلا در دو نوع طلای ۱۸ عیار و ۲۴ عیار در بازار یافت می‌شود. به همین جهت اینکه انتخاب شما کدام‌یک از این دودسته و یا احتمالاً عیارهای دیگر طلا باشد بر قیمت آن تأثیرگذار خواهد بود. پرواضح است که خرید طلا با عیار بالاتر و خلوص بیشتر قیمت بیشتری خواهد داشت.

اجرت ساخت طلا

 یکی دیگر از مواردی که در قیمت نهایی طلای خریداری‌شده نقش دارد اجرت ساخت و مالیات است. مالیات بر روی طلا و جواهر در ۱۴۰۳ هم مانند پارسال همان ۹ درصد است که بر روی نرخ طلا اضافه می‌شود. 

اجرت ساخت طلا اما در همه اقلام یکسان نیست و با توجه به شکل و شمایل و میزان کاری که بر روی جنس انجام‌شده متفاوت است. طبیعتاً اجرت ساخت یک انگشتر رینگ ساده با گردن بدی تراش‌خورده و ترکیب‌شده با برلیان متفاوت خواهد بود. 

 

 

 

منبع:

اقتصادنیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]