فروش ارز اربعین در روز جمعه هم انجام می‌ شود؟
فروش ارز اربعین در روز جمعه هم انجام می‌ شود؟

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: شعب کشیک بانک‌ها در روزهای آینده ساعات کاری خود را افزایش خواهند داد و همچنین در روز جمعه، ۲۶ مردادماه سال جاری، به ارائه خدمات فروش ارز به زائرین محترم ادامه خواهند داد.

مصطفی قمری‌وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی، اعلام کرد: به منظور تسهیل در خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی و بر اساس هماهنگی‌های صورت‌گرفته با بانک‌های منتخب برای فروش ارز اربعین، شعب کشیک بانک‌ها در روزهای آینده ساعات کاری خود را افزایش خواهند داد. همچنین، این شعب در روز جمعه ۲۶ مردادماه سال جاری نیز فعال بوده و به زائران محترم خدمات فروش ارز ارائه خواهند کرد.

وی افزود: بانک‌های عامل منتخب فروش ارز اربعین، درباره ساعات کاری و شعب کشیک خود در روز جمعه ۲۶ مرداد ماه اطلاع‌رسانی می‌کنند.

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی تصریح کرد: ارز اربعین در مجموع در بیش از سه هزار و ۲۰۰ شعبه و باجه منتخب هفت بانک عامل ملی، پست بانک، سپه، ملت، تجارت، صادرات و پارسیان در اقصی نقاط مناطق شهری و روستایی از روز یکشنبه، هفتم مرداد تا پایان روز سوم شهریور ۱۴۰۳ عرضه می‌شود. همچنین امکان فروش غیرحضوری ارز اربعین نیز در برخی از بانک‌های عامل مهیا شده است. 

خطر بیخ گوش مسافران اربعین

کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام از استقرار موج گرمای هوا در این استان برای روزهای پایانی هفته جاری خبر داد و از زائران اربعین خواست در ساعات خنک هوا پیاده‌روی کنند.

احسان احمدی نژاد اظهار کرد: جبهه هوای گرم از روز پنجشنبه وارد استان می شود و تا اوایل هفته جاری تداوم خواهد یافت.

وی افزود: در این مدت دمای هوای مناطق گرمسیر به ۵۰ درجه سانتیگراد و مناطق سردسیر هم به ۴۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

احمدی نژاد یادآور شد: باتوجه به اینکه موج گرما بر عراق نیز حاکم می شود از زائران خواست به منظور جلوگیری از گرمازدگی توصیه های هواشناسی را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: دمای هوای شهرهای نجف و کربلا نزدیک به دمای شهر گرمسیری مهران است و زائران در شهرستان مهران و در طول مسیر پیاده روی مسیرهای مهران تا کربلا و نجف در عراق از زیر سایبان های تعبیه شده طول مسیر تردد کنند.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان ایلام بیان کرد: پیاده روی در ساعات اوج گرما و زیر نور مستقیم خورشید انجام نشود و در مدت پیاده روی از نوشیدنی های خنک جهت جلوگیری از گرمازدگی بنوشند.

استقرار سه روز یا بیشتر از سه روز گرمای هوا که برای مناطق سردسیر و کوهستانی بیشتر از ۳۸ درجه سانتیگراد و در نقاط گرمسیری بیشتر از ۴۸ درجه سانتیگراد باشد، موج گرما نامیده می‌شود.

استان ایلام و مرز مهران اصلی‌ترین کانون تردد زائران اربعین حسینی و عتبات عالیات در طول سال است.

مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهمترین و اصلی ترین گذرگاه زمینی کشور در ایام اربعین است.

اربعین سال گذشته بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار تردد در مرز بین المللی مهران ثبت شد.

پیش‌بینی می‌شود در اربعین سال جاری بیش از ۶۰ درصد زائران اربعین از مرز مهران تردد کنند.

منبع:

ایسنا

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]