پیش‌ بینی قیمت طلا و دلار ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ | ثبت نام پیش‌فروش خودرو ارز را ارزان می کند؟
پیش‌ بینی قیمت طلا و دلار ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ | ثبت نام پیش‌فروش خودرو ارز را ارزان می کند؟

موضوعاتی همچون تأخیر ایران در واکنش به اقدام تروریستی اسرائیل در تهران، از سرگیری مذاکرات آتش‌بس میان حماس و اسرائیل، ثبت‌نام پیش‌فروش خودرو و مسدود شدن وجوه مردم در حساب‌های وکالتی، همچنین افزایش امیدواری‌ ها برای احیای برجام به دلیل ترکیب کابینه دولت چهاردهم، از مهم‌ترین سیگنال‌های تأثیرگذار بر بازارهای مالی در هفته چهارم مرداد به شمار می‌روند.

در هفته گذشته، قیمت دلار با کاهش ۳.۷۵ درصدی به پایان رسید. در آخرین روز معاملاتی هفته، ارزش دلار با افت ۵۰۰ تومانی به محدوده هشتم کریدور پنجم کاهش یافت، اما پس از آن، افزایش تقاضا باعث شد تا قیمت دلار دوباره به محدوده پایانی کریدور پنجم بازگردد. در آخرین معامله روز پنجشنبه ۲۵ مرداد، دلار در نیمه پایینی کانال ۹ از کریدور پنجم بسته شد.

معامله‌گران آرامش موجود در بازار ارز طی روزهای اخیر را وابسته به ثبات در منطقه خاورمیانه می‌دانند. به نظر می‌رسد روند عرضه و تقاضا در طول هفته چهارم مرداد در تعادل قرار داشت و بازار از التهابات هفته‌های گذشته خالی بود.

پیش بینی قیمت دلار

موضوع تاخیر در پاسخ ایران به اقدام تروریستی اسرائیل در تهران، از سرگیری مذاکرات برای آتش‌بس میان حماس و اسرائیل، ثبت نام پیش‌فروش خودرو و بلوکه شدن پول مردم در حساب‌های وکالتی و افزایش امیدواری برای احیای برجام به دلیل ترکیب کابینه دولت چهاردهم را می‌توان از مهمترین سیگنال‌های ورودی به بازارهای مالی در هفته چهارم مرداد دانست.

کارشناسان اقتصادی برای روزهای باقی‌مانده از مرداد در صورتی که سیگنال منفی روانه بازارها نشود، ماندگاری دلار در محدوده‌های قیمتی فعلی را پیش‌بینی می‌کنند. آنها معتقدند در صورتی که اخبار مساعد نظیر آتش‌بس در غزه در هفته آتی به بازارها تزریق شود، روند قیمت دلار به سمت کانال‌های پایینی کریدور پنجم میل خواهد کرد.

تحلیلگران بازار کف قیمت دلار را نیمه کانال هشتم از کریدور پنجم و سقف قیمت این اسکناس را کانال ابتدایی کریدور ششم در نظر می‌گیرند. آنها معتقدند قیمت از هر طرف که خارج شود بازار روند نزولی یا صعودی خواهد گرفت.

قیمت درهم روز پنجشنبه با افت ۹۰ تومانی در سطح ۱۶ هزار و ۷۰ تومانی قرار گرفته است. قیمت تتر در لحظه نگارش این گزارش با دلار در یک سطح ایستاده و با قیمت ۵۹ هزار و ۳۰۰ تومانی معامله می‌شود.

پوند انگلیس روی قیمت ۷۵ هزار و ۶۸۰ تومانی معامله شد و کاهش ۴۵۰ تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم ۶۴ هزار و ۹۱۰ تومانی ایستاد و نسبت به روز چهارشنبه ۳۰۰ تومان ارزان شد.

گفتنی است روز پنجشنبه اسکناس دلار با رقم ۴۹ هزار و ۵۳ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۵ هزار و ۳ تومانی عرضه شد و نسبت به روز گذشته تغییر قیمت نداشت.

قیمت طلا و سکه در هفته چهارم مرداد با بازدهی منفی به پایان رسید. کاهش قیمت‌ها در بازارهای مالی ابتدا با سکه آغاز شد و سپس دلار و طلا تحت تأثیر قرار گرفتند. در عین حال، اونس جهانی طلا در هفته اخیر با افزایش ۵۱ دلاری و رشد بازدهی مواجه شد.

معامله‌گران، قیمت دلار را سیگنال موثرتری از اونس جهانی طلا می‌دانند و معتقدند روند تقاضا نیز در بازار فلز زرد با توجه به ماه صفر نزولی است و امکان رشد تقاضا برای خرید طلا در ماه ربیع بالاست.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

سیاست جمع‌آوری نقدینگی از بازار ارز به واسطه بلوکه شدن پول در حساب‌های وکالتی، تعویق پاسخ به حمله تروریستی اسرائیل در تهران و ترکیب کابینه دولت چهاردهم و امید برای احیای برجام از سیگنال‌هایی بود که در هفته اخیر مورد توجه معامله‌گران قرار گرفت.

تحلیلگران اقتصادی برای روزهای باقی‌مانده از مرداد در صورت روند رنج دلار تلرانس محدود قیمت را برای بازار طلا پیش‌بینی می‌کنند. آنها خریدهای پلکانی و خواب بلندمدت سرمایه را برای خرید در این بازار پیشنهاد می‌کنند.

گفتنی است اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رشد ۱۴ دلاری به قیمت ۲۴۶۹ دلاری رسیده است. قیمت اونس جهانی نقره با کاهش ۱۷ سنتی روی رقم ۲۸ دلار و ۱۷ سنتی در حال معامله است. هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۳ هزار و ۶۰۰ تومانی ایستاده است.

قیمت سکه امامی روز پنجشنبه ۲۵ مرداد روی رقم ۴۱ میلیون و ۳۲۰ هزار تومانی  معامله شد. سکه‌ بهار با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی روی رقم ۳۷ میلیون و ۲۵ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است قیمت نیم‌‌‌سکه و ربع سکه با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی به ترتیب با رقم  ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی و ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی معامله شدند. قیمت سکه گرمی بدون تغییر در سطح ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی ایستاد.

قیمت طلا روز پنجشنبه کاهش محدودی داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۴۰ هزار تومانی با رقم ۱۵ میلیون و ۱۹ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۲۰ تومانی روی رقم سه میلیون و ۴۶۷ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز به رقم سه میلیون و ۴۲۰ هزار تومانی رسید.

حباب سکه در آخرین روز هفته در تمام قطعات کاهش داشت. حباب سکه امامی ۲۶۸ هزار تومان، سکه بهار ۵۷۳ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۷۴ هزار تومان، ربع سکه ۱۴۳ هزار تومان و سکه گرمی ۲۱ هزار تومان کاهش داشت.

منبع:

تجارت نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]