سقوط قیمت دلار در بازار آزاد
سقوط قیمت دلار در بازار آزاد

وضعیت بازارهای پولی و مالی امروز ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ را در این گزارش مشاهده می کنید.

در معاملات بورس امروز، روند صعودی روز گذشته ادامه یافت و با سبز شدن بسیاری از نمادهای سهام، بازار به کار خود پایان داد. در بازار طلا، قیمت سکه با افزایش نسبی مواجه شد. اما در بازار آزاد، قیمت دلار با سقوط مواجه شد.در این گزارش نگاهی به بازار بورس، طلا، سکه، ارز، ارز دیجیتال و خودرو در ایران داریم.

صعود بورس ادامه دار شد

در تاریخ ۲۸ مرداد، بعد از چند هفته التهاب در معاملات بورس، بازار بورس شاهد افزایش خوبی در شاخص کل و قیمت سهام بود. این رشد باعث شد که بسیاری از نمادهای سهام در صفحه نمایش بورس به رنگ سبز درآیند.

معاملات در این روز با شروعی صعودی آغاز شد و در ادامه این صعود، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، رشد نسبی در شاخص کل رخ داد و شاخص به بالای ۸ هزار واحدی رسید.

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد خوبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد افزایشی شد تا با رشد ۳۳۷۳واحدی به ۶۳۸ هزار و ۸۳۰ واحدی رضایت دهد.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز کگهر، ارفع، آریا، زاگرس، حسینا، شاوان و ودی هستند.

ادامه سقوط دلار در بازار آزاد

امروز بازار ارز تهران به دومین روز معاملاتی خود در هفته پایانی مرداد می‌رسد، در حالی که روز شنبه با نوسانات قابل توجهی همراه بود و قیمت دلار هرات به دلیل فشارهای متعدد به کانال ۵۷ هزار تومان کاهش یافت. در آغاز معاملات، دلار هرات با یک گپ منفی در کف کانال ۵۸ هزار تومان آغاز به کار کرد که این موضوع به دلیل گپ منفی در قیمت درهم، نشانه‌ای برای کاهش بیشتر قیمت دلار بود. در نهایت، معاملات روزانه دلار هرات در سطح ۵۷ هزار و ۸۵۰ تومان به پایان رسید. نکته جالب توجه در معاملات امروز، تعطیلی بازار هرات است که به دنبال آن قیمت‌گذاری در کانال هرات با استفاده از نرخ فردایی انجام می‌شود.

قیمت دلار در بازار تهران هم به مانند هرات مسیر نزولی را در پیش گرفت و در میانه کانال ۵۸ هزار تومان در ۵۸ هزار و ۵۵۰ تومان شروع به کار کرد و در طی معاملات روزانه کاهشی بود. قیمت دلار تهران چندین بار بین ۵۷ هزار و ۹۵۰ تا ۵۸ هزار و ۵۰ در رفت و آمد بود و در نهایت در معاملات پشت خطی در کف کانال ۵۸ هزار تومان به کار خود پایان داد.

قیمت جدید سکه و طلا امروز یکشنبه ۲۸ مرداد

قیمت سکه و قیمت طلا امروز یکشنبه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳ به نقل از اتحادیه طلا و جواهر را در جدول زیر مشاهده کنید.

سکه و ارز

قیمت

(تومان)

سکه تمام طرح جدید (۸۶)
۴۱,۵۰۰,۰۰۰

سکه تمام طرح قدیم 
۳۶,۸۰۰,۰۰۰

نیم سکه
۲۲,۴۵۰,۰۰۰

ربع سکه
۱۴,۵۰۰,۰۰۰

سکه گرمی
۶,۹۰۰,۰۰۰

طلای ۱۸ عیار
۳,۴۴۷,۰۰۰

طلای ۲۴ عیار
۴,۵۹۶,۰۰۰

هر مثقال طلا

(مظنه تهران)

۱۴,۹۳۵,۰۰۰

اونس طلا
 ۲۵۰۸ $

قیمت خودرو روز ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ بازار را به هم ریخت

اغلب محصولات خودرو، قیمت‌ها با نوسان‌هایی همراه بوده که عمدتاً روند کاهشی داشته است. بازار خودرو همچنان تحت تأثیر نوسانات نرخ دلار قرار دارد و در بسیاری از محصولات داخلی و مونتاژی، بازار در رکود تابستانی فرو رفته است. با این حال، برخی محصولات همچنان در انتظار واکنش بازار مانده و از حرکت ایستاده‌اند.

قیمت خودرو‌های داخلی

قیمت خودرو‌های مونتاژی

ماجرای خرید تهاجمی بیت کوین

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ نیز نسب به روز گذشته کار خود را با نوسانات  اندکی آغاز کرده است. به طوری که بازار رمز ارزها امروز با مقداری افزایش قیمت رشد داشته است. بیت کوین که در اواخر هفته گذشته به ۶۰ هزار دلار هم رسید با اندکی کاهش مجددا روی ۵۹ هزار دلار ایستاد. این ارز دیجیتال  با افزایش ۰.۷۲ درصدی به حدود قیمت ۵۹,۶۴۶.۱۱ هزار دلار رسیده است . بسیاری از تحلیلگران بازار ارز دیجیتال بر این امید هستند که بیت کوین رکورد خود را می شکند و به بالای ۹۰ هزار دلار صعود می کند .در کل روند بازار ارز دیجیتال امروز متعادل است در بین ارزهای دیجیتال ۲ رمز ارز بایننس کوین و سولانا بیشترین افزایش قیمت را برای به ثبت رسانده اند.

مروز بیت کوین با نرخ ۵۹,۶۴۶.۱۱  هزار دلار (۳,۴۴۲,۶۴۷,۲۰۴ تومان) با ۰.۷۲  درصد  افزایش قیمت نیز معامله می‌شود. و بازار نسبت به روز  گذشته کار خود را به با نوسانات روبه رشد نیز آغاز کرده است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]