هزینه بیمه زائران اربعین ۱۴۰۳ چقدر است؟
هزینه بیمه زائران اربعین ۱۴۰۳ چقدر است؟

در این گزارش، به بررسی مزایای بیمه زائران اربعین و جزئیات آن، از جمله نحوه ثبت نام آنلاین زائر کربلا، هزینه دریافت بیمه زائران اربعین ۱۴۰۳ و پوشش‌های طرح‌های شرکت‌های بیمه می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

با فرارسیدن اربعین حسینی، میلیون‌ها زائر با پای پیاده به سمت کربلا حرکت می‌کنند. یکی از دغدغه‌های مهم این افراد، حوادث غیرمترقبه‌ای است که ممکن است در طول مسیر برایشان اتفاق بیفتد از این رو داشتن بیمه میتواند خیال همه را راحت کند. در این گزارش، به بررسی مزایای بیمه زائران اربعین و جزئیات آن، از جمله نحوه ثبت نام آنلاین زائر کربلا، هزینه دریافت بیمه زائران اربعین ۱۴۰۳ و پوشش‌های طرح‌های شرکت‌های بیمه می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

بیمه زائران اربعین چیست؟

۴۰ روز پس از شهادت امام حسین (ع)، مراسم باشکوهی در حرم مطهر ایشان برگزار می‌شود که زائران بسیاری را از اقصی نقاط جهان به سوی خود جذب می‌کند. در این مراسم مذهبی بزرگ، مسلمانان از کشورهای مختلفی مانند ایران، عربستان، پاکستان، افغانستان و صدها کشور دیگر از جمله کشورهای اروپایی و آمریکایی شرکت می‌کنند تا در روز اربعین به عزاداری بپردازند و نیت خود را ادا کنند.

به منظور فراهم کردن آرامش و رفاه زائران در سفر اربعین، ستاد کمیته روز اربعین صنعت بیمه، بیمه نامه “زائران اربعین ۱۴۰۳” را تبیین کرده است. این بیمه نامه که توسط دولت ارائه می‌شود، به زائران کمک می‌کند تا در صورت بروز حوادث احتمالی در طول سفر، خسارت‌های خود را جبران کنند. زائران می‌توانند با مراجعه به سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir و ثبت نام در آن، خود را در این سفر بیمه کنند.

لازم به ذکر است که طبق اعلام رئیس کل بیمه مرکزی، زائران اربعین از این پس بدون بیمه نامه اجازه خروج از کشور را نخواهند داشت و بیمه نامه سفر اربعین جزو الزامات این سفر معنوی خواهد بود. در سفرهای گروهی، بیمه کردن زائران توسط مدیر گروه انجام می‌شود، اما در سفرهای انفرادی، افراد باید شخصاً نسبت به اخذ بیمه نامه سفر اربعین از طریق سامانه مربوطه اقدام کنند.

نحوه ثبت نام آنلاین بیمه زائر کربلا

زائرانی که قصد انجام سفر به کربلا در روزهای پیش از اربعین را دارند، می‌توانند جهت دریافت بیمه نامه خود اقدام کنند تا تحت پوشش بیمه زائران اربعین ۱۴۰۳ قرار گیرند. در این صورت، در صورت بروز هرگونه آسیب دیدگی احتمالی در طول سفر، می‌توانند خسارات خود را جبران کنند.

در ادامه، قصد داریم نحوه ثبت‌نام آنلاین بیمه زائران اربعین را به‌طور ساده شرح دهیم تا متقاضیان به راحتی بتوانند اقدام به دریافت این بیمه‌نامه نمایند.

تمامی افرادی که برای زیارت کربلا در روز اربعین ثبت‌نام خود را در سامانه سماح تکمیل کرده‌اند، می‌توانند تحت پوشش بیمه‌ای قرار گیرند.بدین ترتیب، در صورت بروز هرگونه آسیب‌دیدگی یا جراحت در طول سفر زیارتی، خسارت‌های وارده به زائران تحت پوشش این بیمه‌نامه قرار خواهد گرفت و جبران خواهد شد.برای تکمیل ثبت‌نام در سامانه سماح، متقاضیان باید به سایت حج و زیارت به نشانی samah.haj.ir مراجعه و گزینه ثبت‌نام را انتخاب کنند.

در مرحله بعدی ثبت‌نام در سامانه سماح، متقاضیان باید نوع تابعیت خود را مشخص کنند:

افراد ایرانی:برای ثبت‌نام، باید کد ملی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنند.

افراد خارجی:برای ثبت‌نام، باید شناسه یکتا (مانند شماره گذرنامه) و شماره تلفن همراه خود را وارد کنند.

پس از آن، شخص لازم است که کد فعال سازی را که به شماره همراه وی پیامک می شود را در این قسمت درج کند. همچنین متقاضی باید فرم ثبت‌نام را تکمیل کرده و اطلاعات مربوط به گروه خود را وارد نماید.این اطلاعات شامل جزئیاتی مانند تعداد نفرات در گروه، مسیر سفر، تاریخ حرکت و غیره می‌باشد.

متقاضی پس از طی مراحل مربوطه به ثبت نام که شامل انتخاب مرز خروجی، انتخاب نوع سفر، تایید و پرداخت و نیز دریافت کد پیگیری و رسید است، می تواند فرآیند نام نویسی خود را تکمیل نموده و بیمه اربعین خود را دریافت نماید. با دریافت کد رهگیری، فرآیند ثبت نام در سامانه پایان می یابد.

مدارک لازم برای بیمه زائران اربعین ۱۴۰۳

برای دریافت حمایت بیمه‌ای در سفر اربعین، متقاضیان نیازی به ارائه مدارک ثبت‌نام بیمه ندارند. اما در صورت بروز خسارت یا زیان در طول سفر، آنها باید مدارک مربوطه را ارائه دهند تا بیمه بتواند آن را جبران کند.مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت بیمه‌ای در شرایط مختلف به شرح زیر است:

دریافت خسارت فوتی در بیمه زائران اربعین ۱۴۰۳

اصل یا تصویر گواهی فوت یا شهادت تایید شده
گواهی پزشکی قانونی در خصوص دلیل فوت
گواهی انحصار وراثت
عکس صفحه اول و صفحه ورود و خروج گذرنامه متوفی
تصویر شناسنامه و کارت ملی متوفی و تمامی وراث او
تصویر مانیفست کاروان اعزامی بیمه شده

دریافت خسارت حادثه و نقص عضو

گزارش کامل از حادثه توسط امداد
گواهی پزشک معالج در خصوص پایان معالجات و غیرقابل علاج بودن و نقص عضو و از کارافتادگی
تصویر مانیفست کاروان اعزامی بیمه شده
تصویر صفحه اول گذرنامه و دارای مهر ورود و خروج، شناسنامه و کارت ملی بیمه شده
تمامی مدارک پزشکی، بیمارستانی و پاراکلینیکی

پوشش های بیمه زائران اربعین

بیمه زائران اربعین در سال ۱۴۰۳، توسط شرکت‌های بیمه‌گر متعددی ارائه می‌شود. این بیمه‌ نامه شامل زیرشاخه‌هایی همچون بیمه حوادث، مسئولیت، درمان و مسافرتی است.در ادامه به دو سوال اساسی پاسخ می دهیم:

۱. چه مواردی تحت پوشش بیمه زائرین اربعین قرار خواهد گرفت؟

فوت به هر علتی 
فوت به علت رویداد یک حادثه
فوت در اثر حملات تروریستی
هزینه بستری در بیمارستان به دلیل بیماری یا حادثه
هزینه گم شدن مدارک و گذرنامه

۲. چه مواردی تحت پوشش بیمه زائرین اربعین قرار نخواهد گرفت؟

پول نقد، اوراق بهادار، مدارک شناسایی، طلا، جواهرات و دیگر اشیای قیمتی
دوربین عکاسی، تبلت، موبایل، عینک، ویلچر، تجهیزات پزشکی، ساعت، انگشتر، عطر، لپ‌تاپ، فلش مموری
هزینه‌های عمل‌های زیبایی یا درمان بیماری‌های با سابقه قبلی
خسارات عمدی

هزینه بیمه زائران اربعین ۱۴۰۳

شرکت‌های مختلف، طرح‌های متنوعی را برای بیمه زائران اربعین عرضه می‌کنند.با افزایش تنوع طرح‌های بیمه‌نامه، پوشش‌های بیشتری نیز ارائه می‌شود.اگرچه قیمت بیمه‌نامه‌های زائران اربعین کربلا چندان تفاوت زیادی ندارد، اما میزان پوشش‌های متفاوتی را متعهد می‌شوند.

برای دریافت بیمه زائران اربعین، سه طرح مختلف با مبالغ ۸۰ هزار، ۹۰ هزار و ۱۰۰ هزار تومان وجود دارد.طرح ۸۰ هزار تومانی، پوشش‌های بیمه‌ای محدودتری را ارائه می‌دهد و تنها به موارد مهم و جبران خسارات می‌پردازد.در مقابل، طرح‌های ۹۰ و ۱۰۰ هزار تومانی، پوشش‌های بیمه‌ای گسترده‌تری را در بر می‌گیرند.بنابراین، زائران اربعین باید با توجه به نیازها و ریسک‌های خود، طرح مناسب را انتخاب کنند.

مدت اعتبار بیمه زائران اربعین

مدت زمان اعتبار بیمه زائران اربعین حداکثر ۶۲ روز است.این بدان معنی است که بیمه نامه‌های زیارت کربلا صرفاً در روزهای منتهی به اربعین و چند روز پس از آن صادر می‌شوند.همچنین، بیمه‌شدگان باید توجه داشته باشند که بیمه نامه زائران اربعین تنها از ۴۸ ساعت قبل از شروع سفر تا ۷۲ ساعت پس از پایان سفر اعتبار دارد.این مدت اعتبار بیمه، بسته به شرایط شرکت بیمه‌گر، ممکن است متفاوت باشد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]