نمای بازار بورس امروز | شاخص کل ۱۵ هزار واحد رشد کرد
نمای بازار بورس امروز | شاخص کل ۱۵ هزار واحد رشد کرد

بر اساس آمار معاملات در تاریخ ۳ شهریور ۱۴۰۳، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران به ۲,۰۵۲,۴۶۸ واحد رسید. در این روز، شاخص کل بورس نسبت به روز قبل بیش از ۱۵ هزار واحد افزایش داشته که نشان‌دهنده روند مثبت و رونق در بازار سهام تهران است.

در تاریخ ۳ شهریور، بازار بورس معاملات ماه جدید را با روند صعودی آغاز کرد. در این روز، بازار بورس شاهد افزایش نسبی در شاخص کل و قیمت سهام بود. این رشد موجب شد تا بسیاری از نمادهای سهام در صفحه نمای بورس به رنگ سبز نمایان شوند. کارشناسان همواره بر این باورند که افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار سهام ایران می‌تواند به افزایش ارزش شرکت‌ها و رونق بازار منجر شود و این تغییرات ممکن است انگیزه بیشتری برای سرمایه‌ گذاری و فعالیت‌ های تجاری فراهم آورد.

رنگ سبز در بازار بورس نشان‌ دهنده افزایش قیمت فعلی سهم نسبت به قیمت قبلی آن است. این تغییر رنگ نمادها به سبز، بیانگر افزایش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است و می‌تواند نشانگر اعتماد بازار به آن سهام و بهبود وضعیت مالی و عملکرد شرکت مربوطه باشد. بنابراین، بازار سهام طی این مدت با رشد شاخص کل و افزایش قیمت برخی از سهام، روند مطلوبی را تجربه کرده است که می‌تواند بازتاب بهبود اوضاع اقتصادی و صنعتی شرکت‌های بورسی باشد.روند مثبت در بورس می‌تواند برای سرمایه‌گذاران و فعالان بازار سرمایه مطلوب باشد، زیرا افزایش ارزش سهام می‌تواند منجر به افزایش بازده و سود سرمایه‌گذاری آنها شود.

با این حال، همواره باید به نوسانات بازار و عوامل مؤثر بر آن توجه داشت و تصمیمات سرمایه‌گذاری بر اساس تحلیل دقیق شرایط و ریسک‌های موجود اتخاذ شود. معاملات در این روز با شروعی صعودی آغاز شد و در ادامه این صعود، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، رشد نسبی در شاخص کل رخ داد و شاخص به بالای ۸ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی مانند فملی، فولاد، شستا، شپنا، وبملت، نوری و شپدیس تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۳ شهریور ۱۴۰۳

 

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد افزایشی شد تا با رشد ۲۸۶۷ واحدی به ۶۴۱هزار و ۸۹۸ واحدی رضایت دهد.

 

 

 

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با صعود بالای ۱۵ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۶۶,۹۵۳.۱۹۶.۳۷۴ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۳۰,۰۶۴.۹۶۳ میلیارد ریال و حجم معاملات ۴.۲۳۳ میلیارد سهم است.

 

 

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز کگهر، آریا، فزر، ارفع، حسینا، مارون و فصبا هستند.

خبرهای بورسی در ۳ شهریور ۱۴۰۳

سهیل آل‌رسول، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: اجرای ممنوعیت قیمت‌گذاری دستوری در ماده ۴۸ برنامه هفتم توسعه از جمله اقداماتی است که اجرای آن می‌تواند تاثیرگذار بر افزایش ارزش سهام و سودآوری شرکت‌های بورسی باشد. عملکرد مالی قوی و نیز افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران به عملکرد شرکت‌ها از دیگر عوامل تاثیرگذار در کاهش نوسانات بازار سرمایه محسوب می‌شود.

 نقطه هدف قانون مالیات بر عایدی سرمایه جلوگیری از سوداگری در بازار دارایی‌هاست

بهروز محبی نجم‌آبادی  عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: تنها راه جهش تولید، تجهیز منابع از طریق بازار سرمایه و تامین مالی پروژه‌های بزرگ و زیرساخت‌های اصلی است. لذا هیات رئیسه مجلس پیگیر ابلاغ و اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه است. امیدواریم به زودی اشکالات مربوط به آن رفع و همزمان با تایید شورای نگهبان، شاهد ابلاغ آن باشیم.

 دولت چهاردهم بستر حضور مردم را در بازار سرمایه فراهم کند

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: از دولت چهاردهم، به ویژه وزارت اقتصاد، انتظار می‌رود ضمن اعتمادسازی، بسترهای لازم را برای حضور مردم در بازار سرمایه با هدف خرید سهام شرکت‌های تولیدی فراهم کند. اگر شرایط کلان اقتصادی مساعد و نرخ تورم، نرخ ارز و نرخ سود بانکی در ثبات باشد، جذب سرمایه‎گذار به بازار سرمایه آسان‌‌تر خواهد بود اما اگر شرایط کلان اقتصادی نامساعد و بی ثباتی در نرخ ها وجود داشته باشد، جذب سرمایه‎گذار دشوار خواهد بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]