قیمت دلار در بازار آزاد امروز | دینار چند شد؟
قیمت دلار در بازار آزاد امروز | دینار چند شد؟

در معاملات امروز در مرکز مبادله طلا و ارز ایران، قیمت هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۹ هزار و ۹۷ تومان و قیمت حواله دلار به ۴۵ هزار و ۲۵۰ تومان افزایش یافت. زائران اربعین از تاریخ ۷ مرداد تا ۳ شهریور می‌توانند پس از ثبت‌نام در سامانه سماح، ۲۰۰ هزار دینار ارز اربعین را به نرخ مرکز مبادله از ۷ بانک عامل دریافت کنند.

در معاملات امروز (شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، به قیمت ۴۹ هزار و ۹۷ تومان و حواله دلار نیز به قیمت ۴۵ هزار و ۲۵۰ تومان به فروش می‌رسد.

طبق اعلام معامله گران دلار در بازار آزاد قیمت لحظه ای فروش دلار ۵۸ هزار و ۲۳۰ تومان اعلام شده است. لازم به ذکر است که دلار تحت تاثیر عوامل مختلفی در بازار دچار نوسان می شود.

مهلت خرید ارز اربعین امروز تمام می‌شود

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۵۴ هزار و ۸۷۴ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۵۰ هزار و ۵۷۵ تومان رسیده است. از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۱۳ هزار و ۳۶۸ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۲ هزار و ۳۲۱ تومان است.

قیمت یکصد دینار عراق هم امروز در مرکز مبادله ۳۶،۷۱۴ ریال است. زائران اربعین برای خرید ۲۰۰ هزار دینار باید حدود ۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان پرداخت کنند.

از ۷ مرداد ماه تا ۳ شهریور، زائران اربعین می‌توانند بعد از ثبت‌نام در سامانه سماح، ۲۰۰ هزار دینار ارز اربعین به‌نرخ مرکز مبادله از ۷ بانک عامل دریافت کنند.

فروش ارز اربعین امسال به دو شیوه آن‌لاین و حضوری است؛ براین‌اساس ارز اربعین در ۳۰۲ شعبه بانک ملی ایران، ۲۰۰۷ شعبه و باجه پست‌بانک، ۲۸۰ شعبه بانک ملت، ۲۲۱ شعبه بانک صادرات، ۱۸۹ شعبه بانک سپه، ۱۰۶ شعبه بانک تجارت و ۶۳ شعبه بانک پارسیان به زوار اربعین حسینی(ع) ارائه می‌شود.

نکته مهم “متقاضیان برای خرید ارز اربعین باید ابتدا در سامانه سماح ثبت‌نام کنند و ثبت‌نام آنها حتماً با موفقیت انجام شده باشد. ثبت‌نام در این سامانه از روز ۱۷ تیرماه، همزمان با نخستین روز محرم آغاز شده است.”

مدارک لازم برای خرید ارز زیارتی اربعین، عبارت است از :کارت ملی و شناسنامه (در رابطه با زائران بین ۵ تا ۱۵ سال باید اصل شناسنامه به‌جای کارت ملی ارائه شود)؛ کارت بانکی؛ شماره تلفن (سیم‌کارت باید به نام متقاضی باشد)؛ سرپرستان خانوار که به‌همراه خانواده خود قصد سفر به کربلا دارند، می‌توانند برای خرید ارز اربعین با در دست داشتن مدارک شناسایی خود و اعضای خانواده به شعب بانکی مراجعه کنند.

 

بروزرسانی قیمت ارزها: شنبه ۳ شهریور – ۰۸:۳۰

ارز

قیمت (ریال)

دلار
۵۸۴,۹۰۰

یورو
۶۶۰,۹۰۰

درهم امارات
۱۶۱,۸۸۰

پوند انگلیس
۷۷۷,۵۰۰

لیر ترکیه
۱۷,۵۰۰

فرانک سوئیس
۶۹۷,۵۰۰

یوان چین
۸۳,۰۰۰

ین ژاپن
۴۰۷,۳۶۰

وون کره جنوبی
۴۴۰

دلار کانادا
۴۴۲,۶۰۰

دلار استرالیا
۴۰۰,۱۰۰

دلار نیوزیلند
۳۶۵,۶۰۰

دلار سنگاپور
۴۵۳,۵۰۰

روپیه هند
۷,۰۷۰

روپیه پاکستان
۲,۱۳۸

دینار عراق
۴۶۲

لیر سوریه
۲۳۶

افغانی
۸,۳۵۰

کرون دانمارک
۸۸,۵۰۰

کرون سوئد
۵۸,۲۰۰

کرون نروژ
۵۶,۴۰۰

ریال عربستان
۱۵۸,۱۵۰

ریال قطر
۱۶۹,۳۰۰

ریال عمان
۱,۵۴۵,۱۰۰

دینار کویت
۱,۹۴۳,۹۰۰

دینار بحرین
۱,۵۸۴,۳۰۰

رینگیت مالزی
۱۳۵,۳۰۰

بات تایلند
۱۷,۲۷۰

دلار هنگ کنگ
۷۶,۰۰۰

روبل روسیه
۶,۵۰۰

منات آذربایجان
۳۴۸,۶۰۰

درام ارمنستان
۱,۵۴۰

لاری گرجستان
۲۲۰,۷۰۰

سوم قرقیزستان
۶,۹۲۰

سامانی تاجیکستان
۵۶,۴۰۰

منات ترکمنستان
۱۷۶,۹۰۰

منبع:

تسنیم

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]