دلار بازار آزاد را شوکه کرد
دلار بازار آزاد را شوکه کرد

وضعیت بازارهای پولی و مالی امروز ۷ شهریور ۱۴۰۳ را در این گزارش مشاهده می کنید.

بازار امروز بورس با رشد نسبی، به روند مثبت هفته ادامه داد. همچنین، دلار هرات در بازار آزاد با کاهش قیمت مواجه شد.در این گزارش نگاهی به بازار بورس، طلا، سکه، ارز، ارز دیجیتال و خودرو در ایران داریم.

درخشش خودرویی ها در معاملات بورس

در تاریخ ۷ شهریور، بازار بورس با روندی مثبت آغاز به کار کرد. در این روز، شاهد افزایش نسبی در شاخص کل و قیمت سهام بودیم که باعث شد بسیاری از نمادهای سهام در تابلو بورس به رنگ سبز درآیند.

در نیمه روز، رشد نسبی در شاخص کل رخ داد و شاخص به بالای ۴ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی مانند شپنا، فولاد، حکشتی، شستا، تاصیکو، خودرو و تاپیکو تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند.

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد افزایشی شد تا با رشد ۳۲۹۹ واحدی به ۶۴۸ هزار و ۲۷۷ واحدی رضایت دهد.

 

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز حسینا، فزر، فصبا، خدیزل، شگویا، آریا و خاور هستند.

قیمت دلار در بازار آزاد ریخت

امروز قیمت دلار و یورو در صرافی بانک ملی ایران افزایش یافت. بازار ارز در روز سه‌شنبه به سمت کاهش قیمت‌ها حرکت کرد و نرخ‌ها از سطوح مقاومتی خود پایین آمدند. این روند توسط برخی تحلیلگران به عنوان یک دوره استراحت بازار توصیف شد، در حالی که گروهی دیگر آن را ناشی از تزریق دلار توسط بازارساز دانستند. این دو عامل مهم باعث شد که قیمت دلار در هرات دوباره به کانال ۵۸ هزار تومان برسد.

در بازار امروز یورو در صرافی ملی نسبت به روز قبل ، با ۴۰ تومان افزایش، ۵۴,۹۰۵ (پنجاه و چهار هزار و نهصد و پنج ) تومان نرخ گذاری شد.

همچنین دلار در صرافی ملی با افزایش ۰.۱۱ درصدی نسبت به روز قبل ، ۴۹,۲۰۰ (چهل و نه هزار و دویست ) تومان معامله شد.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز ۷ شهریور ۱۴۰۳

قیمت طلا افزایش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳,۵۹۷,۹۰۰ (سه میلیون و پانصد و نود و هفت هزار و نهصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۶۱ درصدی داشته است.

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با افزایش ۰.۸۳ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱۵,۶۲۰,۰۰۰ (پانزده میلیون و ششصد و بیست هزار) تومان معامله شد.

قیمت سکه امامی به ۴۲,۸۵۰,۰۰۰ (چهل و دو میلیون و هشتصد و پنجاه هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۸۱ درصدی داشته است.

نیم سکه، امروز به ۲۳,۰۵۰,۰۰۰ (بیست و سه میلیون و پنجاه هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۴۳ درصدی داشته است.

همچنین ربع سکه با افزایش ۰.۶۶ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱۵,۰۵۰,۰۰۰ (پانزده میلیون و پنجاه هزار) تومان معامله شد.

هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۷,۱۰۰,۰۰۰ (هفت میلیون و یکصد هزار) تومان قیمت خورد.

قیمت روز خودرو ۷ شهریور ۱۴۰۳

امروز، قیمت خودروها اعلام شد و روند قیمتی در بازار به شدت متغیر است، به طوری که بیشتر محصولات در هر دو بخش داخلی و مونتاژی با نوساناتی همراه هستند. با این حال، برخی از محصولات هنوز با قیمت‌های قبلی در بازار خرید و فروش خودرو می‌شوند.

قیمت خودرو‌های داخلی

قیمت خودرو‌های مونتاژی

هیاهوی سگ ها در بازار ارز دیجیتال

کاربران بازار ارز دیجیتال در روزهای اخیر در شوک خبر بازداشت پاول دورف بنیان گذار تلگران هستند. اگر چه با ظهور رمزارزهای مبتنی بر تلگرام کمتر صحبت از آلت کوین های محبوب مثل شیبا و دوج کوین می شود اما داگز سگ محبوب تلگران حسابی سر و صدا کرده است.  در تصویر زیر وضعیت ۱۰ رمزارز برتر بازار را مشاهده می کنید. 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]