میزان عیدی بازنشستگان و کارمندان مشخص شد
میزان عیدی بازنشستگان و کارمندان مشخص شد

میزان پاداش پایان سال کارکنان دولت در سال ۱۴۰۳ به مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شد. کارکنان و بازنشستگان متأهل به ازای وضعیت تاهل خود ۷۰۰ هزار تومان و به ازای هر فرزند ۳۰۰ هزار تومان دریافت کردند.

بر اساس پیوست‌های بخشنامه مربوط به تهیه و تنظیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ کل کشور که به دستگاه‌های اجرایی ارسال شده است، سقف اعتبار برای سرانه اضافه‌کار کارمندان دولت در بودجه سال ۱۴۰۴ حداکثر معادل اعتبار سرانه اضافه‌کار سال ۱۴۰۳ (بر اساس موافقت‌نامه سال ۱۴۰۳) در نظر گرفته خواهد شد. همچنین، مبلغ پاداش پایان سال (عیدی) طبق ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری در بودجه هر دستگاه پیش‌بینی می‌شود. مبلغ نهایی پاداش پایان سال نیز به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

تمامی شرکت‌های دولتی، مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، بانک‌ها و بیمه‌های دولتی، از جمله شرکت‌هایی که شمول قوانین و مقررات عمومی بر آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است نظیر شرکت ملی نفت ایران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های تابعه آنها و سایر شرکت‌هایی که به نحوی دارای قوانین و مقررات خاص پرداخت حقوق و مزایا هستند، موظفند اعتبار حقوق، دستمزد و مزایای کارکنان خود را در بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۴ مطابق افزایش مندرج در جزء (الف) بند (۲) و با رعایت بخشنامه‌های شورای حقوق و دستمزد و مقررات تعیین‌شده در بودجه سال پیش‌بینی نمایند. هرگونه افزایش مازاد بر آن توسط هیچ مرجع و شورایی قابل قبول نخواهد بود.

میزان پاداش پایان سال کارکنان دولت در سال ۱۴۰۳ مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که کارکنان و بازنشستگان متاهل مبلغ ۷۰۰ هزار تومان به علت تاهل و ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر فرزند دریافت کردند.

میزان افزایش حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۴

بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۴ کشور شامل هفت پیوست است که به شرح زیر می‌باشد: برنامه زمان‌بندی برای تهیه و تنظیم لایحه برنامه و بودجه سال ۱۴۰۴ به‌صورت دو مرحله‌ای؛ ضوابط مالی مربوط به تهیه و تنظیم لایحه برنامه و بودجه سال ۱۴۰۴؛ دستورالعمل و فرم‌های لازم برای تدوین بودجه دستگاه‌های اجرایی؛ دستورالعمل بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد و برنامه عملیاتی سالانه؛ دستورالعمل تهیه و تنظیم بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت؛ دستورالعمل غربالگری طرح‌ها و پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای؛ و همچنین دستورالعمل تنظیم پیوست تسهیلات بانکی و هزینه‌های فرابودجه‌ای.

بخشنامه تدوین بودجه سال ۱۴۰۴ درحالی از سوی سازمان برنامه و بودجه به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد که در آن پیش بینی اولیه دولت چهاردهم، برای افزایش حقوق سال آینده برای افراد مجرد ۲۰ درصد است.

لازم به ذکر است، داشتن فرزند و حق عائله مندی موجب افزایش ۲۰ درصد تا ۴۵ درصد شده که شرح آن در جدول بالا ذکر شده است.

افزایش ضریب ریالی حقوق  مطابق جدول فوق نسبت به آخرین حکم کارگزینی سال ۱۴۰۳ لحاظ نمایند. رقم قطعی ضریب حقوق به تصویب هیأت وزیران  خواهد رسید.

منبع:

اقتصادآنلاین

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]