همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به جریان افتاد
همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به جریان افتاد

در جلسه‌ای که روز دوشنبه با دعوت از رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار شد، اعضای هیئت مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی کشور، مشکلات و مطالبات بازنشستگان را مطرح کردند. در این جلسه، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس قول پیگیری برای حل این مشکلات را داد.

با رایزنی‌های انجام شده با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، به زودی مبلغ یک میلیون تومان بابت متناسب‌ سازی به بازنشستگان تأمین اجتماعی پرداخت خواهد شد. همچنین، امید است که با تصویب نمایندگان مجلس، حداقل‌ بگیران نیز مشمول متناسب‌سازی قرار گیرند.

در جلسه‌ای که روز دوشنبه با دعوت از رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار شد، اعضای هیئت مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی کشور، مشکلات و مطالبات بازنشستگان را مطرح کردند. در این جلسه، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس قول پیگیری برای حل این مشکلات را داد.

این اقدام به‌عنوان گامی مثبت در راستای بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان تلقی می‌شود و امید است که با همکاری‌های بیشتر، مشکلات موجود به‌زودی مرتفع گردد.

مجلس

قول نمایندگان مجلس به بازنشستگان کارگری

عباس گودرزی، نماینده مردم بروجرد و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از عدم پرداخت منظم حقوق بازنشستگان علیرغم ابلاغ مصوبه قانونی همسان‌سازی، گفت: “مقام معظم رهبری در یک دیدار ویدیو کنفرانسی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم فرمودند که تعامل بین دولت و مجلس به این معناست که مجلس بار اضافی بر دوش دولت نگذارد و دولت نیز نسبت به اجرای مصوبات مجلس متعهد و مقید باشد. در خصوص قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، مصوبه‌ای تصویب شده و منابع مالی آن نیز مشخص شده است. حتی ما در مجلس منابع پایدار برای اجرای این مصوبه پیش‌بینی کردیم، اما هنوز در اجرای آن توسط دولت عقب‌ماندگی وجود دارد.”

عضو کمیسیون اجتماعی و هیات رئیسه مجلس ادامه داد: البته در دولت گذشته این قانون ابلاغ و به صورت نیم‌بند اجرا شد، اما به صورت کامل اجرا نشده است. انتظار مجلس شورای اسلامی از دولت این است که در اجرای این مصوبه تسریع کند تا بیش از این بازنشستگان ما در انتظار تحقق مصوبه قانونی و دارای منابع مالی پایدار مجلس نباشند.

سازمان تأمین اجتماعی هنوز زمان مشخصی برای پرداخت مبالغ علی الحساب همسان سازی  اعلام نکرده است، اما علی بابایی کارنامی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، در نشستی با نمایندگان بازنشستگان گفت که با رایزنی‌های انجام‌ شده با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، به زودی یک میلیون تومان بابت متناسب‌سازی به بازنشستگان تامین اجتماعی نیز پرداخت خواهد شد. او همچنین ابراز امیدواری کرد که با تصویب نمایندگان مجلس، حداقل بگیران نیز مشمول متناسب‌سازی قرار گیرند.

در جلسه دوشنبه اعضای هیات مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور که با  دعوت از رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار شد، مشکلات و مطالبات بازنشستگان با وی مطرح و قول پیگیری برای حل آنها داده شد.

در این جلسه رئیس، نایب رییس، دبیر و اعضای هیات مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور نسبت به تاخیر و تغییر روند پرداخت حقوق بازنشستگان اعتراض کرده و خواستار پرداخت یک میلیون تومان بابت متناسب سازی و پیگیری برای تصویب لایحه دو فوریتی تحت شمول قرار گرفتن حداقل بگیران برای متناسب سازی در مجلس شورای اسلامی شدند.

 

سن-بازنشستگان

تاخیر در واریز مستمری بازنشستگان

حسن موسیوند، عضو هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته خرم‌آباد، با انتقاد از تأخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان اظهار داشت: تأخیر در پرداخت مستمری‌ها به حدی افزایش یافته که اکنون بازنشستگانی که حروف ابتدایی نام خانوادگی‌شان در انتهای الفبا قرار دارد، در پایان ماه و حتی گاهی در اوایل ماه بعد حقوق خود را دریافت می‌کنند. این وضعیت ظلم بزرگی به آن‌ها محسوب می‌شود.

موسیوند گفت: در سال ۹۲ هفتم تا دهم هر ماه پرداختی مستمری صورت می‌گرفت؛ آن زمان مدیرعامل وقت اعلام کرد جهت متمرکز شدن و پرداختِ هم‌زمان واریز حقوق همه بازنشستگان، باید حقوق‌ها را با تأخیر سه چهار روزه پرداخت تا در ۲۷ هرماه بدون توجه به حروف الفبا هم‌زمان پرداخت انجام شود که متأسفانه طرحشان ناموفق شد و امروز مبنای پرداخت همان معیار قرار دادنِ حروف الفبا است. 

عضو هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته خرم‌آباد تأکید کرد: در حال حاضر، مشکلاتِ سازمان و ناترازی بین هزینه و درآمد سبب شده حقوق با تأخیر پرداخت شود که این تأخیر در پرداختِ حقوق مشکلاتِ بسیاری برای بازنشستگان ایجاد کرده، به طوری که آن‌ها در مراجعه به ما از ناتوانی در پرداختِ اقساط بانکیِ خود و اجبار به پرداختِ جریمه دیرکرد می‌گویند. 

موسیوند گفت: اصلاحِ زمانی پرداختِ مستمری کمترین کاری است که می‌توان برای بازنشستگان انجام داد. بانک‌ها بویژه بانک رفاه کارگران از تأخیر در تسهیلاتشان نمی‌گذرند، بازنشسته چگونه گذشت کند؟ مسئولان کمی انصاف داشته باشید! 

عضو هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته خرم‌آباد به انتظار بازنشستگان برای اعمال قانون متناسب‌سازی حقوق اشاره کرد و گفت: قانون را رعایت کنید و مابه‌التفاوت متناسب‌سازی را برای بازنشستگان تامین اجتماعی نیز اعمال کنید. 

وی بیان کرد: امیدواریم دولت آقای پزشکیان به وعده‌های خود عمل کند. امیدورایم ایشان مانند دولتهای قبلی، حل مشکل را فقط در کاستن از حقوق کارگران و بازنشستگان نبینند و آنطور که خود می‌گویند عدالت را برقرار کنند و تفسیرشان از عدالت فقط به نفع عده‌ای خاص نباشد.


منبع:

ایلنا

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]