بهترین اکتان بوستر خودروهای توربو
بهترین اکتان بوستر خودروهای توربو
اکتان بوستر یا مکمل سوخت یک محصول عالی در جهت افزایش کیفیت سوخت خودرو و جلوگیری از آسیب به موتور خودرو است. با توجه به کیفیت پایین بنزین، تمامی خودروها نیاز به استفاده از مکمل‌های سوخت استاندارد و اصلی دارند تا از آسیب به موتور آن‌ها جلوگیری شود.
فهرست خبر اقتصادی بهترین اکتان بوستر خودروهای توربو

برای مقابله با کیفیت پایین سوخت، بسیاری از تولیدکنندگان به ساخت اکتان بوستر روی آورده‌اند. این محصول با افزایش اکتان بنزین و ایجاد بهسوزی، موتور خودرو را در برابر آسیب‌ها و خرابی‌های احتمالی حفظ می‌کند. اما از بین این همه تولیدکننده فقط تعداد کمی از آن‌ها هستند که مکمل سوخت و اکتان بوستر واقعی و بدون ضرر تولید می کنند. در این نوشته، شما با مکمل‌های سوخت پرفروش و مناسب برای انواع خودروهای چینی توربو و تنفس طبیعی و دیگر خودروها که بدون ضرر هستند، آشنا خواهید شد.

اکتان بوستر چیست؟

اکتان بوستر، نوعی مکمل سوخت است که با استفاده از ترکیبات شیمیایی خاص طراحی شده است. این محصول با افزایش عدد اکتان بنزین و بهینه‌سازی آن، عملکرد موتور خودرو را بهبود می‌بخشد. انتخاب و استفاده از اکتان بوستر بستگی به نوع و مدل خودرو و بسیاری از شرایط دیگر دارد تا نتیجه مطلوبی حاصل شود.

مزایای استفاده از اکتان بوستر چیست؟

به صورت کلی مزایای استفاده از اکتان بوسترها عبارت‌اند از:

  • بهبود عملکرد موتور خودرو
  • افزایش شتاب و توان خروجی خودرو
  • کاهش گازهای آلاینده خروجی از اگزوز
  • جلوگیری از احتراق ناقص و اشتعال زودرس بنزین
  • جلوگیری از ناک زدن موتور خودرو
  • کاهش سایش بین قطعات موتور خودرو
  • ایجاد بهسوزی و کاهش دمای محفظه احتراق
  • کاهش مصرف سوخت
  • محافظت از موتور خودرو در برابر آسیب ناشی از ناک
  • کاهش تشکیل کربن و در نتیجه تمیز ماندن محفظه احتراق و سوپاپ‌ها
  • افزایش طول عمر موتور خودرو
  • کارکرد نرم‌تر موتور و در نتیجه کاهش صدای موتور خودرو

فرق پوینت و واحد در عدد اکتان چیست؟

یکی از موارد مهمی که در انتخاب اکتان بوسترها باید به آن توجه کنیم، مقدار افزایش عدد اکتان بنزین در هر مکمل سوخت است. بر روی اکتان بوسترها اعداد مختلفی چاپ می‌شود که در ابتدا باید بدانیم که این اعداد بر ۲ مبنای پوینت و واحد نوشته می‌شوند. به بیان ساده برای افزایش عدد اکتان بنزین به میزان ۱ واحد باید بر روی بسته‌بندی اکتان بوستر عدد ۱۰ پوینت (Points) و یا ۱ واحد (Units) نوشته شده باشد.

۱۰ پوینت = ۱ واحد

یک نکته بسیار مهم در مکمل‌های سوخت و اکتان بوسترها این است که جهت افزایش کیفیت بنزین فقط افزایش عدد اکتان مطرح نیست. زیرا در این مکمل‌ها از افزودنی‌های دیگری برای رفع ناک، بهسوزی، افزایش شتاب و توان موتور استفاده می‌شود.

اکتان بوسترهای مناسب برای خودروهای توربو کدامند؟

اکتان بوسترها و مکمل‌های سوخت در ایران در برندها و مدل‌های متنوعی تولید و عرضه می‌شوند. اما یکی از چالش‌های اصلی که خریداران با آن روبرو هستند، مسئله اصالت این محصولات است. با وجود اینکه انواع متفاوتی از مکمل‌های سوخت در پمپ‌بنزین‌ها قابل دسترس هستند، اما در خصوص اصالت و کیفیت آن‌ها شک و تردید وجود دارد. استفاده از مکمل‌های سوخت غیراصل یا بی‌کیفیت نه تنها باعث بهبود کیفیت سوخت و افزایش عدد اکتان نمی‌شود، بلکه می‌تواند آسیب‌های جدی به موتور خودرو، سیستم سوخت‌رسانی و کاتالیزور وارد کند.

در این بخش، چند برند با کیفیت داخلی و خارجی مناسب برای خودروهای توربو و تنفس طبیعی را معرفی می‌کنیم. این برندها در تولید محصولات خود از بهترین مواد اولیه خارجی استفاده می‌کنند و برای موتور خودرو، سیستم سوخت‌رسانی، سنسورهای اکسیژن و کاتالیزور کاملا ایمن هستند.

اکتان بوستر پتروتکس (Petrotex)، همکاری با کرمان موتور و دیگر خودروسازی‌ها

برند مطرح پتروتکس (Petrotex) یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مکمل‌های سوخت در کشور است که محصولات خود را تحت لیسانس پتروتکس آلمان تولید می‌کند و با شرکت‌های خودروسازی مختلفی از جمله کرمان موتور همکاری دارد.

برند پتروتکس دارای مدل‌های مختلفی از مکمل‌های سوخت است که براساس آخرین استانداردها و پیشرفته‌ترین فناوری‌های جهان تولید می‌شوند. در بین محصولات پتروتکس برای تمامی خودروهای چینی توربو می‌توانید از ۲ مدل پتروتکس پترو ۲in1 (Petro 2in1) و پتروتکس پتروگلد (Petro Gold) استفاده نمایید. برای خرید آنلاین این دو اکتان بوستر پتروتکس کلیک کنید و یا به تمام اکتان‌های خودرو مدیک مراجعه نمایید. همچنین برای تمامی خودروهای چینی تنفس طبیعی می‌توانید علاوه بر ۲ مدل بالا از مدل پترواکتان (Petro Octane) نیز استفاده کنید. رفع کامل ناک، افزایش قدرت موتور و کاهش مصرف سوخت از نتایج استفاده از محصولات این برند است.

اکتان بوستر ووفر (Woofer)، تخصصی‌ترین تولیدکننده مکمل‌های سوخت در کشور

ووفر (Woofer) نیز یکی دیگر از برندهای تخصصی تولید کننده مکمل‌های سوخت در ایران است که باید بگوییم تخصصی‌ترین شرکت در این زمینه است. شرکت ووفر با تولید بیش از ۱۰ مدل مکمل‌های سوخت مختلف، با شرکت‌های خودروسازی مختلفی همکاری دارد که مهم‌ترین آن‌ها ایران خودرو و کرمان موتور هستند. این برند با استفاده از بهترین افزودنی‌های روز دنیا، محصولات با کیفیتی تولید می‌کند که نقش مهمی در افزایش کیفیت سوخت و سلامت قطعات موتور خودرو دارند. یکی موارد متمایز در برند ووفر، بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا در تولید محصولاتش است.

در بین محصولات ووفر برای خودروهای چینی توربو، می‌توانید از مکمل‌های سوخت ووفر مدل CH-Power و CH-B ووفر استفاده کنید. برای خرید آنلاین این دو مکمل سوخت ووفر از خودرو مدیک کلیک کنید و یا به تمام اکتان‌های این سایت مراجعه نمایید. همچنین برای خودروهای چینی تنفس طبیعی، می‌توانید از مدل‌های CH-B و CH-C ووفر استفاده کنید.

حروف CH در نام این مکمل‌ها مخفف کلمه China است و منظور این است که این مکمل‌ها مخصوص خودروهای چینی هستند. با افزودن این مکمل‌های سوخت به باک خودرو، بین ۵ تا ۱۲ واحد افزایش عدد اکتان اتفاق خواهد افتاد. از طرفی ناک موتور حذف می‌شود و شتاب خودرو افزایش پیدا می‌کند. مکمل‌های سوخت ووفر برای سنسورهای اکسیژن و کاتالیزور خودرو کاملا ایمن هستند و ضرری ندارند.

اکتان بوستر ووفر اصلی

اکتان بوستر روترو (Rotro)، برندی با کیفیت بالا و قابل رقابت با برندهای خارجی

روترو (Rotro) نیز یکی از برندهای برجسته در حوزه مکمل‌های سوخت است که با استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالای خارجی در تولید محصولات خود، قابلیت رقابت با محصولات خارجی را دارد.

اکتان بوسترهای این برند در دو مدل اکونومی (Economy) و اولترا (Ultra) تولید می‌شوند که هر دو برای خودروهای چینی توربو و تنفس طبیعی مناسب هستند و می‌توانند کیفیت پایین بنزین را جبران کنند. برای خرید آنلاین این دو اکتان بوستر روترو به قسمت مکمل‌های سوخت سایت خودرو مدیک مراجعه نمایید. عملکرد قوی و سریع مکمل‌های این برند باعث می‌شود که تاثیر آن‌ها برای هر مصرف‌کننده‌ای قابل حس باشد. مکمل‌های سوخت روترو بین ۴ تا ۱۲ واحد عدد اکتان را افزایش می‌دهند و برای سنسورهای اکسیژن و کاتالیزور خودرو ایمن هستند.

اکتان بوستر روترو اصلی

اکتان بوستر آکسیور (Axiour)، برندی با قیمت مناسب اما کیفیت عالی

آخرین برندی که خدمت شما معرفی می‌کنیم مکمل‌های سوخت برند آکسیور (Axiour) است. این محصولات با توجه به کیفیت خوب و قیمت مناسبی که دارند ارزش خرید بالایی دارند. از ویژگی‌های بارز این برند، نرم‌تر کارکردن موتور خودرو و کاهش صدای آن است.

در این برند ۲ محصول اکتان بوستر آکسیور مدل Z و اکتان بوستر آکسیور مدل M برای خودروهای چینی توربو و تنفس طبیعی مناسب هستند. مکمل‌های سوخت آکسیور بین ۴ تا ۱۰ واحد عدد اکتان را افزایش می‌دهند و برای سنسورهای اکسیژن و کاتالیزور خودرو کاملا ایمن هستند. شما می‌توانید تمامی محصولات آکسیور را از سایت معتبر خودرو مدیک تهیه و استفاده نمایید.

اکتان بوستر لیکومولی (Liqui Moly)، معروف‌ترین و بزرگ‌ترین برند آلمانی با تکنولوژی پیشرفته

لیکومولی (Liqui Moly) یکی از برجسته‌ترین تولیدکنندگان مکمل‌های سوخت و روانکارها در سراسر دنیا است که محصولات خود را از آلمان به سایر کشورها صادر می‌کند. این برند آلمانی تنوع بالایی در تولید انواع روغن موتور، روغن ترمز، روانکار، مکمل سوخت و موارد مشابه دارد.

مکمل سوخت لیکومولی مدل Octane Plus با استفاده از جدیدترین استانداردها و فناوری‌های پیشرفته جهانی تولید شده است. این محصول برای اضافه کردن به سوخت خودرو طراحی شده و می‌تواند عدد اکتان را بین ۲ تا ۴ پوینت افزایش دهد. شما می‌توانید برای خرید اکتان بوستر لیکومولی کلیک کنید و از طریق سایت خودرو مدیک سفارش خود را ثبت نمایید. اکتان پلاس لیکومولی باعث افزایش قدرت موتور و کاهش مصرف سوخت می‌شود. برای بهینه‌سازی سوخت، استفاده از ۱۵۰ سی‌سی از این مکمل برای هر ۵۰ لیتر بنزین کافی است.

اکتان بوستر لوکاس (Lucas)، رهبر تولیدکنندگان افزودنی‌های خودرو در دنیا

شرکت بزرگ لوکاس را می‌توان یکی از پیشگامان در تولید افزودنی‌های سوخت و روانکار در جهان دانست. این برند معروف آمریکایی، محصولات قدرتمندی را برای بهبود عدد اکتان و کیفیت بنزین به بازار عرضه کرده است. مکمل سوخت لوکاس همیشه در بین ۵ برند برتر جهانی قرار دارد و با اضافه شدن به بنزین، ناک‌زدن خودرو را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

اکتان بوستر لوکاس برای خودروهای توربو، سنسورهای اکسیژن و مبدل‌های کاتالیزور ایمن است. شما می‌توانید برای خرید اکتان بوستر لیکومولی کلیک کنید و از طریق سایت خودرو مدیک سفارش خود را ثبت نمایید. قدرت این مکمل به حدی است که می‌تواند تا ۳۰ پوینت به عدد اکتان بنزین اضافه کند و برای همه خودروهای توربوشارژر و سوپرشارژ قابل استفاده است.

اکتان بوستر گاموت (Gumout)، برندی قدیمی در تولید مکمل‌های سوخت

شرکت گاموت (Gumout) یکی از تولیدکنندگان با تجربه و قدیمی در زمینه افزودنی‌های خودرو و روغن‌های روانکار است. این برند آمریکایی مجموعه‌ای متنوع از محصولات برای خودروها را به بازار عرضه کرده است. مکمل سوخت گاموت با نام تجاری Octane Booster، یکی از محصولات پرفروش این شرکت است که برای بهبود عدد اکتان و کیفیت سوخت خودرو استفاده می‌شود.

این محصول در بسته‌بندی شفاف با حجم ۲۹۶ میلی‌لیتر به بازار عرضه می‌شود. هر بسته از مکمل گاموت قادر به تقویت ۶۰ لیتر بنزین است و برای انواع مختلف خودروها مناسب است. شما می‌توانید برای خرید اکتان بوستر گاموت کلیک کنید و از طریق سایت معتبر خودرو مدیک این محصول را تهیه فرمایید. از جمله نتایج مهم استفاده از این محصول می‌توان به جلوگیری از ناک‌زدن و خام‌سوزی موتور اشاره کرد که در نتیجه شتاب خودرو افزایش و مصرف سوخت کاهش می‌یابد. اکتان بوستر گاموت همچنین قادر است تا ۸ پوینت عدد اکتان را افزایش دهد.

اکتان بوستر خارجی اصلی

اکتان بوستر زادو (Xado)، محصولی از برند بین‌المللی و پرافتخار

برند زادو (XADO)، یک برند اوکراینی با بیش از ۳۰ سال تجربه در تولید مکمل‌های سوخت و افزودنی‌های خودرو است، که توانسته با ایفای نقش مهمی در بهبود کیفیت سوخت و حفظ سلامتی قطعات خودرو، شهرت گسترده‌ای کسب کند. این برند بیشتر به دلیل استفاده از فناوری‌های نوین و افزایش کیفیت محصولاتش شناخته شده است.

اکتان بوستر XADO VERYLUBE OCTANE BOOSTER یکی از محبوب‌ترین محصولات زادو است که با هدف بهبود کیفیت بنزین و کاهش آلودگی‌های ناشی از سوخت ناکیفیت وارد بازار شده است. این محصول در بسته‌های ۲۵۰ میلی‌لیتری تولید می‌شود که به طور میانگین برای ۶۰ لیتر بنزین در خودروهای وارداتی کافی است. با اضافه کردن این مکمل سوخت به باک خودرو، عدد اکتان بین ۵ تا ۶ واحد افزایش پیدا می‌کند، شتاب خودرو افزایش می‌یابد و ناک‌زدن موتور کاهش می‌یابد.

اکتان بوستر اس‌تی‌پی (STP)، نامی آشنا در بازار افزودنی‌‌های سوخت

شرکت اس تی پی (STP) با تاریخچه‌ای طولانی که تقریبا از سال ۱۹۵۴ آغاز شده، فعالیت خود را با تولید یک محصول شروع کرد. این شرکت آمریکایی به تدریج توانست تولیدات خود را که عمدتا در حوزه افزودنی‌های خودرو، روانکار و مکمل‌های سوخت است، گسترش دهد و بازارهای بین‌المللی را نیز فرا بگیرد.

اکتان بوستر اس تی پی یکی از محبوب‌ترین مکمل‌های بازار جهانی است که می‌تواند در خودروهای توربو، ۶ و ۸ سیلندر نیز استفاده شود. عملکرد قوی و سریع این مکمل به حدی است که هر کاربری تاثیر آن را حس می‌کند و برای سنسورهای اکسیژن و مبدل‌های کاتالیزور نیز ایمن است.

اکتان بوستر راونول (Ravenol)، برندی با کیفیت بالا و قیمت مناسب

شرکت راونول (Ravenol) که در سال ۱۹۴۶ تاسیس شد، با تولید روغن‌های خودرو با کیفیت، نام تجاری خود را معروف کرد. این برند در لیست تولیدکنندگان برتر روغن و افزودنی‌های خودرو با توجه به دوستی با محیط‌زیست قرار دارد.

مکمل سوخت راونول یکی از محصولات برتر این شرکت آلمانی است که برای افزایش عدد اکتان بنزین به کار می‌رود. این مکمل با اضافه شدن به بنزین‌های معمولی یا بی‌کیفیت، می‌تواند عدد اکتان را بین ۳ تا ۸ پوینت افزایش دهد. در نتیجه، سوخت خودرو بهینه می‌شود و آلاینده‌های کمتری به هوا منتشر می‌شود.

استفاده از این محصول نه تنها برای خودروهای روزمره، بلکه برای خودروهای مسابقه‌ای نیز توصیه می‌شود، زیرا اضافه کردن مکمل راونول به سوخت، شتاب خودرو را افزایش می‌دهد. به‌طور میانگین، هر بسته ۳۰۰ میلی‌لیتری از مکمل راونول برای بهینه‌سازی ۴۰ لیتر بنزین کافی است.

اکتان بوستر ادینول (Addinol)، یکی از معروف‌ترین مکمل‌های سوخت موجود در بازار

شرکت تولیدی ادینول (Addinol) در بین برندهای معتبر تولید مکمل‌های سوخت شناخته شده است. این برند آلمانی با تجربه‌ای طولانی، محصولات مناسبی برای انواع خودروها در بازار عرضه کرده است.

مکمل بنزین ادینول با نام تجاری ADDINOL Octane Booster، یکی از بهترین محصولات این شرکت است که می‌توان برای انواع خودروها از آن استفاده کرد. این محصول برای میزان بنزین بین ۶۰ تا ۸۰ لیتر کافی است و با قدرت احتراق بالایی که دارد، هم کیفیت سوخت را افزایش می‌دهد و هم به بهبود عملکرد موتور و شتاب خودرو کمک می‌کند. اکتان بوستر ادینول توانایی افزایش تا ۵ پوینت عدد اکتان را دارد.

اکتان بوستر وینز (Wynns)، با کیفیت و مناسب انواع خودروها

شرکت وینز از سال ۱۹۳۹ در بلژیک افزودنی‌های سیستم سوخت و مکمل‌های با کیفیت سوخت خودرو را بر اساس به‌روزترین تکونولوژی‌ها تولید می‌کند. اکتان بوستر وینز یا مکمل سوخت سوپرمیوم وینز یک مکمل سوخت جهت افزایش کیفیت بنزین‌های بی‌کیفیت در خودروهای مختلف است. فرق این ۲ مکمل در این است که اکتان بوستر وینز عدد اکتان را بالا می‌برد، اما سوپرمیوم کیفیت دهنده سوخت است. مکمل‌های سوخت وینز در سایت خودرو مدیک موجود است.

جمع‌بندی

برای خرید مکمل سوخت با کیفیت که خیال‌تان از اصلی بودن آن راحت باشد، می‌توانید به سایت خودرو مدیک مراجعه کنید. تمامی محصولاتی که در این مطلب معرفی شدند، در این مجموعه عرضه می‌شوند و شما می‌توانید به‌صورت آنلاین از طریق این لینک و یا حضوری در کم‌ترین زمان ممکن محصول مورد نظرتان را خریداری کنید. علاوه بر این، محصولات دیگری همچون انواع روغن‌ها، ضد یخ، ضد‌ جوش، کولانت، انواع احیاگرهای نانو سرامیک، بهترین مکمل‌های سوخت و روغن، پکیج‌های نگهداری خودرو و… در این مجموعه موجود است.

به نکته مهمی باید اشاره کرد که فروشگاه خودرو مدیک دارای نماد اعتماد الکترونیک و مجوز مربوطه است و برای محصولات خود، گارانتی اصالت کالا در نظر گرفته است. بنابراین، شما می‌توانید از هر نقطه از ایران با اطمینان از این فروشگاه خرید کنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 1 میانگین: 5]