کارنامه صنایع مهم بازار سرمایه در فروردین ماه/ بیشترین کاهش تولید به خودرویی‌ها رسید!
کارنامه صنایع مهم بازار سرمایه در فروردین ماه/ بیشترین کاهش تولید به خودرویی‌ها رسید!

اکوایران:صنایع مهم بورسی کشور در فروردین ماه امسال ۲۸۲ هزار میلیارد تومان فروش داشتند که به نسبت فروردین ۱۴۰۲ رشد ۲۵ درصدی داشته است.

به گزارش اکوایران، پنج صنعت در بازار سرمایه کشور به عنوان صنایع اصلی یا محوری شناخته می‌شوند. درآمدزایی این پنج صنعت برای اقتصاد کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و تغییرات آن می‌تواند تأثیرات قابل توجهی بر روند اقتصاد کشور داشته باشد. 

صنعت خودرو و ساخت قطعات یکی از این صنایع محوری به شمار می‌رود. این صنعت در فروردین ماه ۱۴۰۲ نتوانست رشد فروشی نسبت به فروردین ۱۴۰۱ داشته باشد اما در فروردین ماه امسال بیش از ۱۰۰ درصد رشد فروش داشته است. نکته قابل توجه دیگر در عملکرد فروردین ماه امسال این صنعت کاهش ۲۱ درصدی مقدار تولید این صنعت است. کاهش مقداری فروش در کنار افزایش درآمدی ۱۰۰ درصدی را تنها افزایش قیمت محصولات یا کاهش موجودی انبار توجیح می‌کند.

شرط طلای قوی و دلار ضعیف

صنعت فلزات اساسی که در رقابت با صنعت محصولات شیمیایی یکی از بزرگترین صنایع کشور به شمار می‌رود؛ در فروردین ماه امسال ۱۳ درصد بیشتر از فروردین ۱۴۰۲ فروش داشته است. این صنعت در فروردین ۱۴۰۲ به نسبت فروردین ۱۴۰۱ نزدیک به ۴۰ درصد رشد درآمدزایی داشت. صنعت فلزات اساسی تغییرات خاصی از نظر مقدار تولیدات نداشته است.

صنعت استخراج کانه‌های فلزی نیز در فروردین ماه امسال ۲۹ درصد رشد فروش داشته است؛ در فروردین ماه ۱۴۰۲ تنها ۱۱ درصد بیشتر از ماه مشابه در سال قبل از آن درآمدزایی کرده بود. این صنعت در فروردین ۱۴۰۲ نزدیک به ۱۵ درصد کمتر از فروردین ۱۴۰۱ تولید کرده بود اما در فروردین ماه امسال توانسته است ۲۱ درصد بیشتر از فروردین ۱۴۰۲ تولید داشته باشد.

جزئیات پروژه نمک‌زدایی در خلیج فارس

سنگین‌ترین صنعت بازار سرمایه در فروردین ماه امسال ۲۰ درصد بیشتر از ماه مشابه در سال قبل فروش داشته است. عملکرد درآمدی فروردین ۱۴۰۲ این صنعت به نسبت فروردین ۱۴۰۱ تنها ۷ درصد بهتر بوده است. مقدار تولیدات این صنعت در فروردین ماه امسال حدودا با فروردین ۱۴۰۲ برابر بود؛ در حالی که این میزان در سال قبل ۵ درصد بیشتر از فروردین ۱۴۰۱ بوده است.

سایر صنایع مهم بازار سرمایه نیز در فروردین ماه امسال به طور متوسط ۲۴ درصد بیشتر فروردین ۱۴۰۲ درآمدزایی کردند؛ در حالی که فروردین ۱۴۰۲ را با ۷۳ درصد رشد درآمدی به نسبت فروردین ۱۴۰۱ گذراندند. مقدار تولید صنعت فرآورده‌های نفتی در فروردین ماه امسال بیانگر رشد ۱۲ درصدی تولیدات به نسبت ماه مشابه در سال قبل است. این صنعت در فروردین ماه ۱۴۰۲ نزدیک به ۷ درصد کمتر از فروردین ۱۴۰۱ تولید کرده بود.

شکست حزب مودی؛ یک پیروزی برای دموکراسی هند

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]