به گفته او این اقدام بر بر خلاف مصوبه شورای شهر تهران است. سال ۱۳۹۲ شورای شهر بر اساس مصوبه‌ای از شهرداری خواست، مکان‌هایی را در اختیار نهاد‌های علمی، اجتماعی و فرهنگی قرار دهند. بر همین اساس شهرداری منطقه ۶ این ساختمان را در اختیار انجمن جامعه‌شناسی قرار داده است. این جامعه شناس معتقد است […]

به گفته او این اقدام بر بر خلاف مصوبه شورای شهر تهران است. سال ۱۳۹۲ شورای شهر بر اساس مصوبه‌ای از شهرداری خواست، مکان‌هایی را در اختیار نهاد‌های علمی، اجتماعی و فرهنگی قرار دهند. بر همین اساس شهرداری منطقه ۶ این ساختمان را در اختیار انجمن جامعه‌شناسی قرار داده است.

این جامعه شناس معتقد است که «این ساختمان فقط با مصوبه‌ی شورای شهر می‌تواند از ما گرفته شود. بر اساس مصوبه دو سال پیش شورای شهر قرار بوده کمیسیونی تشکیل شود، جلساتی با نهاد‌هایی که در (ساختمان‌های واگذار شده) هستند، تشکیل شود، چنانچه نهاد‌ها درخواست ادامه فعالیت داشتند، به فعالیت ادامه دهند و در نهایت در این کمیسیون تصمیم بگیرد. اما شهرداری بدون اینکه این مصوبه را پیگری کند. بدون تشکیل این کمیسیون، اجازه داده از زمان و موعد مصوبه بگذرد و الان با حکم قضایی دستور تخلیه داده است. یعنی شهرداری تلاش می‌کند این ساختمان‌ها را از نهاد‌های مدنی، علمی و اجتماعی بگیرد.»

 اما شهردار تهران در واکنش به این سخنان به مصوبه دیگری از شورای پنجم اشاره کرده و گفته است براساس مصوبه دوره پنجم به منظور ساماندهی املاک واگذار شده شهرداری، مدیریت شهری ملزم شد، املاکی که بدون رعایت تشریفات قانونی در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی قرار گرفته است، شناسایی و جهت طی مراحل تشریفات قانونی در قالب لایحه‌ای به شورای اسلامی شهر ارائه شود. ملک انجمن جامعه شناسی نیز دراین لیست قرار دارد.

به گفته شهرداری تهران  یک واحد آپارتمانی در خیابان اسدآبادی در سال «۱۳۹۲»، به صورت رایگان و بدون مصوبه شورای شهر تهران، تحویل انجمن جامعه شناسی ایران شده است.

علیرضا نادعلی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران به اکوایران می گوید : املاک  واگذار شده شهرداری با قید فوریت نیاز به ساماندهی دارند. برخی از این مجموعه هایی که کارکردهای اجتماعی و فرهنگی دارند قرار دادهایشان تمام شده و باید در صحن شورا تعیین تکلیف شوند و آنها که در جهت منافع شهر تلاش می کنند باید تمدید قرار داد شوند. به طور مثال ملکی که در اختیار انجمنی است که به افراد دارای معلولیت خدمات رسانی می کند در صورت پس گرفتن ملک، خدماتش به شهر دچار مشکل می شود . از سوی دیگر ملکی هم که کارکرد فرهنگی و اجتماعی ندارد سالیان دراز است که درحال بهره برداری است .

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]