ممنوعیت پوشش پلاک وسیله نقلیه/ نرخ جریمه: ۴۰۰ هزار تومان
ممنوعیت پوشش پلاک وسیله نقلیه/ نرخ جریمه: ۴۰۰ هزار تومان

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ از اعمال قانون بیش از ۵۰ هزار دستگاه خودروی سواری به دلیل پوشش پلاک در معابر شهر تهران خبر داد.

به گزارش اکوایران، سرهنگ جهانشاه بهرام آبادی، جانشین رییس پلیس راهور تهران بزرگ، درخصوص اجرای طرح برخورد پلیس با خودروها و وسایل نقلیه دارای پلاک مخدوش به «ایسنا» گفت:‌ از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت و خودرو به دلیل ارتکاب تخلف پوشش پلاک، اعمال قانون شده و در همان محل رفع اثر نیز انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه پلاک خودرو در واقع یکی از ارکان شناسایی وسایل نقلیه است، گفت:‌ به همین دلیل نیز پلاک خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است و حتما باید پلاک جلو و عقب در خودروها و در موتورسیکلت‌ها نیز پلاک عقب خوانا و به وضوع قابل رویت باشد.

بهرام آبادی با تاکید بر اینکه پوشاندن و ناخوانا بودن و دستکاری پلاک در وسایل نقلیه ممنوع است، گفت:‌حتی اگر این اقدام به عمد انجام شود، علاوه بر جریمه رانندگی، به دادسرا نیز معرفی خواهند شد.

خبر مرتبط

اجرای نرخ جدید جریمه‌های رانندگی از هفته بعد + جدول تخلفات و مبلغ جریمه‌ها

اکوایران: به گفته معاون عملیات ترافیک پلیس راهور فراجا، جدول جدید تخلفات رانندگی از ۲۳ تیرماه اجرا می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اعمال نرخ‌های جدید برای جریمه‌های رانندگی، گفت: در گذشته جریمه تخلف پوشش پلاک ۶۰ هزار تومان بود، درحالی که با نرخ‌های جدید مبلغ جریمه پوشش پلاک به ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]