تراز مثبت تجاری یزد به ۳۹ میلیون دلار رسید
تراز مثبت تجاری یزد به ۳۹ میلیون دلار رسید

یزد- سرپرست گمرک یزد با اشاره به رشد شاخص های تجارت فرامرزی، گفت: تراز تجاری این استان در فصل بهار بیش از ۳۹ میلیون دلار مثبت شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی گمرک یزد، محمد قاسم پور حجم تجارت فرامرزی استان در سه ماهه ابتدائی سال جاری را حدود ۱۹۲ میلیون دلار ذکر کرد و اظهار داشت: ارزش کل صادرات استان در فصل بهار بیش از ۱۱۵ میلیون دلار و ارزش کل واردات ۷۶ میلیون دلار بوده است که مثبت بودن تراز تجاری به میزان بیش از ۳۹ میلیون دلار را نشان می دهد.
وی در ادامه با اشاره به عملکرد صادراتی استان در بهار سال ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: بیش از ۶۸۱ هزار تن کالا طی ۱۱ هزار و ۲۵۶ فقره اظهارنامه به ارزش بیش از ۱۱۵ میلیون ۵۳۸ هزار دلار در سه ماهه ابتدائی سال جاری از گمرک یزد به خارج کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن از حیث وزن ۱۱ درصد کاهش و از نظر ارزش یک درصد رشد را نشان می دهد.
وی عراق، پاکستان، افغانستان، امارت متحده عربی و عمان را شرکای عمده صادراتی استان در این مدت ذکر کرد و گفت: کاشی و سرامیک، اکسیدها و هیدروکسیدهای مولیبدن، هیدروکربن های سبک، آهن و پروفیل، شیشه مظروف و ساختمانی بیشترین کالاهای صادراتی استان در فصل بهار هستند.
سرپرست گمرک یزد در ادامه به عملکرد استان در رویه واردات گریزی زد و تصریح کرد: در سه ماهه ابتدایی سال جاری بیش از۲۹ هزار تن کالا طی۵۰۴ فقره اظهارنامه به ارزش بیش از ۷۶ میلیون و ۴۵۲ هزار دلار از گمرک یزد به کشور وارد شد که از حیث وزن بیش از ۳۰ درصد و از نظر ارزش ۳۶ درصد افزایش را نشان می دهد.
قاسم پور عمده کالاهای وارداتی استان را مواد اولیه واحدهای تولیدی، قطعات یدکی و ماشین آلات خط تولید ذکر کرد که مبدا آنان بیشتر چین، ترکیه، امارت متحده عربی ، ایتالیا و هلند بوده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]