پرداخت بیش از هزار میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در استان همدان
پرداخت بیش از هزار میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در استان همدان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: هزار و ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد مشاغل خانگی، سال گذشته در این استان پرداخت شده است.

به گزارش بازار،‌ یوسف شعبانی از افزایش ۵۵ درصدی اعتبارات مشاغل خانگی در سالجاری خبر داد و گفت: اعتبارات مشاغل خانگی امسال استان هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال اعلام شده است که در مقایسه با سال قبل ۵۵ درصد افزایش دارد.
او با اشاره به جذب ۸۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته، گفت: هزار و ۸۵۸ طرح در سال گذشته به بانک‌های عامل معرفی شد و بانک‌ها به هزار و ۳۰۰ طرح تسهیلات پرداخت کردند.
شعبانی با اشاره به جذب ۸۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته گفت: هزار و ۸۵۸ طرح در سال گذشته به بانک‌های عامل معرفی شد و بانک‌ها به هزار و ۳۰۰ طرح تسهیلات پرداخت کردند.
او نقش مشاغل خانگی را در رونق اقتصادی و تثبیت درآمد خانواده‌ها چشمگیر ارزیابی کرد و خواستار همکاری لازم تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مشاغل خانگی برای آماده شدن طرح‌ها به منظور برخورداری از تسهیلات شد.
شعبانی گفت: حدود ۳۰۰ رشته فعالیت مشاغل خانگی در سامانه مرتبط ثبت شده است و در همدان بیشترین استقبال از طرح‌های خیاطی، قالیبافی، صنایع دستی و همچنین در بخش کشاورزی مشاغلی از جمله پرورش دام و تهیه ترشی و شوری و در بخش فرهنگ ساخت انیمیشن نیز از رشته‌های مشاغل خانگی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: متقاضیان متناسب با مهارتی که دارند در سامانه مشاغل خانگی وزارت کار به نشانی https://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir/ ثبت نام می‌کنند و مراحل بعدی را با هماهنگی دستگاه اجرایی مرتبط انجام و مجوز مربوطه را دریافت خواهند کرد.
شعبانی از راه اندازی نمایشگاه و بازارچه عرضه و فروش موقت در تمامی شهرستان‌ها در راستای حمایت از مشاغل خانگی خبر داد و گفت: برگزاری این نمایشگاه‌ها فرصتی برای توانمندسازی کسب و کارهای خرد و خانگی است و در افزایش اعتماد به نفس صاحبان این حرفه‌ها در تامین اقتصاد خانواده خود نقش موثری ایفا می‌کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]