گزارش سال ۱۴۰۲ تترلند منتشر شد 
گزارش سال ۱۴۰۲ تترلند منتشر شد 
شاید اگر یک دهه قبل کسی مدعی می‌شد زمانی خواهید رسید که حجم معامله‌های رمزارزها در ایران از حجم معامله‌های املاک تهران پیشی خواهد گرفت، خیلی‌ها به سلامت عقل او شک می‌کردند. بااین‌همه، واقعیت از این قرار است که بازار کریپتو جایی برای ممکن‌شدن غیر‌ممکن‌هاست. 

بر‌اساس گزارش واحد تحقیق‌و‌توسعه تترلند، حجم معامله‌های صرافی‌های رمزارز ایران در سال ۱۴۰۲ حدود ۵۱۱هزار میلیارد تومان بود. این در حالی است که معامله‌های املاک تهران به‌زحمت مبلغ ۳۱۲ همت را ثبت کرد. بد نیست بدانید که در سال گذشته، حجم معامله‌های صرافی‌های رمزارز حدود ۲۵درصد معامله‌های بورس تهران بود. 

دراین‌بین، تترلند، بزرگ‌ترین بازار خرید و فروش استیبل‌کوین تتر (USDT) در ایران، سهم زیادی از معامله‌های رمزارزها را ازآنِ خود کرده است. به‌تازگی، تترلند گزارش عملکرد سال ۱۴۰۲ خود را منتشر کرده است. این گزارش، حاوی اطلاعات مهمی درباره وضعیت فعلی صنعت رمزارز ایران است. به‌همین‌دلیل، در‌ادامه بخش‌های مهم گزارش سال ۱۴۰۲ تترلند را مرور می‌کنیم. 

تتر؛ رمزارز محبوب ایرانیان در سال ۱۴۰۲ 

۲۹درصد معامله‌های سالانه رمزارزها در صرافی‌های ایرانی مربوط به جفت‌ارز «تتر‌‌/‌تومان» است. این موضوع به‌وضوح اهمیت استیبل‌کوین تتر (USDT) را در حجم معامله‌های ۵۱۱همتی کریپتو در ایران نشان می‌دهد. 

در سال‌های گذشته، تتر به یکی از راه‌های مطمئن برای حفظ ارزش سرمایه ایرانیان تبدیل شده است. قیمت تتر در سال ۱۳۹۷ به‌طور میانگین ۱۲,۴۲۲ تومان بود که این عدد در سال ۱۴۰۲ به ۵۲,۱۹۸ تومان رسید. مقایسه این دو عدد به‌تنهایی گویای همه‌چیز است. 

تتر محبوب‌ترین رمزارز بین کاربران تترلند است. در سال ۱۴۰۲، حدود ۷۸درصد از کاربران این پلتفرم حداقل یک تراکنش خرید تتر را ثبت کردند. درضمن، ۶۰ درصد کاربران هم حداقل یک بار دست به فروش USDT زدند. 

تتر؛ رمزارز محبوب ایرانیان در سال ۱۴۰۲ 

از راه رسیدن بهار کریپتو در سال ۱۴۰۲ 

بعد از پشت‌سر‌گذاشتن روزهای سخت زمستان کریپتو در سال ۱۴۰۱، اوضاع در سال جدید کاملاً تغییر کرد و بهار رمزارزها از راه رسید. در طول سال ۱۴۰۲، بسیاری از رمزارزها رشد قیمت بیش از ۱۰۰‌درصدی را تجربه کردند. این موضوع موج جدیدی از سرمایه راه وارد بازار کریپتو کرد. 

در سال ۱۴۰۲، تعداد تراکنش‌های بازار تترلند حدود ۱۳درصد و تعداد تراکنش‌های مبدل رمزارزی این صرافی ۴.۵ برابر افزایش یافت. بخشی از این دستاورد مربوط به کاربران جدیدی بود که سال ۱۴۰۲ را برای ورود به بازار کریپتوکارنسی انتخاب کردند. جالب است بدانید که تعداد کاربران تترلند در این سال درمقایسه‌با ۱۴۰۱ رشد ۶۸درصدی را نشان می‌دهد. 

میانگین تعداد تراکنش‌های تترلند به بیش از ۲۰هزار مورد در روز رسیده است که در‌مجموع بیش از ۱۰۰میلیارد تومان ارزش دارند. در سال ۱۴۰۲، کاربران فعال تترلند به‌طور میانگین حجم معامله ۲,۱۲۷ تتر را ثبت کردند. رالی صعودی بازار در سال ۱۴۰۲ موجب شد تا معامله‌گران جانب احتیاط را کنار بگذارند و با جسارت بیشتری دست به خرید رمزارزها بزنند. 

از راه رسیدن بهار کریپتو در سال ۱۴۰۲ 

توسعه همه‌جانبه تترلند در سال ۱۴۰۲ 

تترلند هم‌پای رالی صعودی بازار کریپتوکارنسی در سال ۱۴۰۲، در مسیر پیشرفت گام برداشت؛ به‌طوری‌که تعداد رمزارزهای مبدل رمزارزی تترلند از مرز ۴۸۰ کوین و توکن عبور کرد. در تابستان‌۱۴۰۲، قلک تترلند در‌اختیار کاربران قرار گرفت. قلک تترلند به‌سرعت به بزرگ‌ترین سرویس استیکینگ رمزارز در ایران تبدیل شد؛ به‌طوری‌که بیش از ۳۸ طرح سرمایه‌گذاری با شرایط ویژه ارائه می‌کند. در یک سال گذشته، بیش از ۱۰میلیارد تومان سود به سرمایه‌گذاران قلک تترلند پرداخت شد. 

در میانه سال ۱۴۰۲ نیز، تترلند سرویس گیفت کارت خود را رونمایی کرد. یکی از رویکردهای مهم تترلند در سال ۱۴۰۲، همکاری با سایر کسب‌وکارها در حوزه‌های گوناگون بود. یکی از این برنامه‌ها، همکاری با بینوست بود که در قالب سبدهای سرمایه‌گذاری رمزارز دردسترس کاربران قرار گرفت. علاوه‌براین، می‌توان به همکاری تترلند با دیجی‌پی اشاره کرد. کاربران تترلند می‌‌توانند با وثیقه‌گذاشتن رمزارزهای خود، اعتبار خرید در دیجی‌پی دریافت کنند. 

تترلند در مسیر ارتقای کیفیت معامله‌گری کاربران خود، گام‌های مهمی را در سال ۱۴۰۲ برداشت. برنامه‌های به‌روزرسانی وب‌سایت و اپلیکیشن تترلند، نقش بسزایی در رقم‌زدن تجربه کاربری امن و آسان از معامله رمزارزها برای کاربران این پلتفرم ایفا کرد. کاهش زمان پاسخ‌گویی پشتیبانی تترلند به حدود ۳۰ ثانیه نیز موجب رضایت ۹۸.۵درصدی کاربران شد. همه این اقدامات دست‌به‌دست یکدیگر دادند تا ۲۲.۵میلیون بازدید از وب‌سایت و اپلیکیشن تترلند در ۱۴۰۲ رقم بخورد. 

پیش به‌سوی فردای روشن 

موانع واریز و برداشت ریالی و رمزارزی صرافی‌ها دغدغه‌های جدی را برای معامله‌گران و پلتفرم‌های فعال در این حوزه به‌همراه داشته است. بااین‌همه، قطار پیشرفت صنعت کریپتو در ایران همچنان به حرکت در مسیر پیشرفت ادامه می‌دهد. تعیین تکلیف قانونی فعالیت صرافی‌ها در ایران می‌تواند گام مثبت مهمی برای به‌رسمیت‌شناختن معامله‌های رمزارزها در ایران باشد. تترلند تلاش می‌کند تا همگام با اکوسیستم کریپتو در ایران و با همراهی کاربران خود، برگ درخشان دیگری را در کارنامه خود در سال ۱۴۰۳ رقم بزند. 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]