آموزش ترید فیوچرز در صرافی بینگ ایکس bingx
آموزش ترید فیوچرز در صرافی بینگ ایکس bingx
معاملات فیوچرز در اپلیکیشن صرافی بینگ ایکس bingx مانند معاملات اسپات در این صرافی، به راحتی انجام پذیر است.

معاملات فیوچرز در اپلیکیشن صرافی بینگ ایکس bingx مانند معاملات اسپات در این صرافی، به راحتی انجام پذیر است. در بسیاری از صرافی‌های دنیا، امکان معاملات فیوچرز فراهم شده است تا افراد بتوانند از پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال، سود ببرند اما در صرافی‌های داخل کشور، چنین امکانی فراهم نیست.

پرطرفدارترین معاملات در بازارهای مالی به خصوص در بازار مالی ارزهای دیجیتال و فارکس، معاملات فیوچرز است. در صرافی بینگ ایکس امکانی فراهم شده است تا کاربران بتوانند به راحتی در معاملات فیوچرز شرکت کنند و قیمت آتی ارزهای مختلف را پیش بینی کنند. دلیل اصلی محبوبیت این معاملات، اهرم و لوریج است. اهرم معاملاتی در صرافی بینگ ایکس تا ۱۵۰x است و می‌توان در قسمت ارزهای دیجیتال از این اهرم استفاده کرد. البته در معاملات بخش فارکس، تا ۲۰۰ ایکس هم در دسترس کاربران است.

ما در این مقاله در صدد آن هستیم تا معاملات فیوچرز در صرافی بینگ ایکس را مورد بحث و بررسی و آموزش قرار دهیم. بر همین اساس، چند پرسش مهم و کلیدی مطرح کرده‌ایم که شامل موارد زیر است:

  • چگونه می‌توان وارد بخش معاملات فیوچرز در بینگ ایکس شد؟
  • نحوه انجام معاملات استاندارد فیوچرز چگونه است؟
  • نحوه انجام معاملات حرفه‌ای فیوچرز چگونه است؟
  • چگونه می‌توان اهرم معاملاتی در صرافی بینگ ایکس را انتخاب کرد؟
  • ترید فیوچرز
  • امکانات صرافی bingx در بخش ترید فیوچرز
  • تفاوت بینگ ایکس و کوکوین و کوینکس در معاملات futures
  • مزایا و معایب استاندارد و پرپچوال فیوچرز در bingx

آموزش معاملات فیوچرز در صرافی بینگ ایکس bingx

صرافی بینگ ایکس، این امکان را برای کاربران خود ایجاد کرده تا بتوانند وارد بخش معاملات فیوچرز و آتی این صرافی شوند و پیش بین خود را در مورد قیمت ارزهای مختلف انجام دهند. این بخش برای افرادی مناسب است که یا از ربات گرید این صرافی استفاده کنند و یا اینکه دانش لازم برای انجام آن را داشت باشند.

برای اینکه بتوانید وارد قسمت معاملات فیوچرز شوید، با توجه به اینکه از نسخه اپلیکیشن و یا وب سایت استفاده می‌کنید، به شرح زیر است:

۱٫ ابتدا باید یک حساب کاربری بسازید و وارد آن شوید.

۲٫ در نوار بالایی، روی گزینه derivatives بزنید.

۳٫ با دو گزینه روبرو می‌شوید که شامل گزینه standard futures و perpetual futures است.

۴٫ با انتخاب یکی از موارد بالا، وارد محیط ترید فیوچرز خواهید شد.

به همین راحتی می‌توانید وارد ترید فیوچرز بینگ ایکس شوید و معاملات پیش بینی خود را انجام دهید. در صرافی بینگ ایکس و هر صرافی دیگر که از معاملات آتی حمایت می‌کند، دو روش برای انجام این کار وجود دارد. روش اول همان روش معاملات استاندارد فیوچرز است که از طریق آن می‌توان معاملات آتی را با توجه به مارکت اوردر یا تریگز انجام داد. حتی می‌توان حد ضرر و سود را نیز مشخص کرد. در واقع این روش برای افراد عادی، بهترین روش انجام معاملات فیوچرز است. اما در روش دوم که به پرپچوال یا حرفه‌ای معروف است، تریدرها می‌توانند مارجین برای خود انتخاب کنند. یعنی مشخص می‌کنند که تمام سرمایه وارد معامله شود یا فقط بخشی از آن وارد شود. در واقع این روش در دل خود، ۲ ویژگی دارد. یکی اینکه می‌توان معامله را به شکل کراس انجام داد و یا اینکه آن را ایزوله کرد. در ادامه به آموزش و توضیح هر دو روش پرداخته شده است.

اموزش فیوچرز صرافی بینگ ایکس با گوشی

برای انجام معاملات فیوچرز در بستر پلتفرم بینگ ایکس، از دو روش می‌توان این کار را انجام داد که به شرح زیر است:

۱٫ Standard futures فیوچرز استاندارد

۲٫ Perpetual futures فیوچرز پروپچوال

اکنون به توضیح و نحوه انجام معاملات فیوچرز در هر دو روش به تفکیک می‌پردازیم.

مراحل انجام معاملات فیوچرز استاندارد در صرافی بینگ ایکس:

۱٫ ابتدا وارد حساب کاربری خود در صرافی بینگ ایکس شوید.

۲٫ از نوار بالایی سایت وارد گزینه derivatives شوید.

۳٫ دو گزینه standard futures و perpetual futures را مشاهده خواهید کرد. گزینه استاندارد را کلیک کنید.

۴٫ در گوشه سمت چپ و در بالا، یک گزینه به نام BTC/USDT وجود دارد. روی ان کلیک کنید و ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید.

۵٫ وقتی جفت ارز معاملاتی خود را انتخاب کنید، اطلاعات خاصی در مورد آن ارز به شما نمایش داده می‌شود. این اطلاعات شامل تغییرات قیمت در ۲۴ ساعت گذشته، کمترین قیمت و بیشترین قیمت در ساعت اخیر، حجم معاملات، قیمت آنی و لحظه ای ارز، حجم مبادله شده در ۲۴ ساعت گذشته، ارزش اسپات و لحظه ای پوزیشن‌های باز و نرخ FUNDING جفت ارز مورد نظر است.

۶٫ در قسمت راست صفحه، ORDER BOOK وجود دارد که مربوط به ثبت سفارشات در بینگ ایکس و یادداشت است.

۷٫ در بالای دفتر ثبت سفارشات، قسمتی تحت عنوان USDT Account وجود دارد که کشوی آ را باید باز کنید. ۳ کشور دیگر وجود دارد که باید btc account را باز کنید. اکثر افراد، تتر را برای معاملات از این کشوها انتخاب می کنند. اما اجباری در انتخاب نوع ارز وجود ندارد.

۸٫ در قسمت پایین‌تر، گزینه‌های long/short وجود دارد که بسته به خرید یا فروش باید انتخاب گردد.

۹٫ در قسمت type که در پایین‌تر از لانگ و شورت قرار گرفته است، باید نوع سفارش خود را از میان market order یا trigger order انتخاب کنید. اگر مارکت انتخاب شود، سفارش در محدوده قیمت آنی قرار می‌گیرد. و اگر تریگر انتخاب شود، می‌توان حد ضرر سفارش را تعیین کرد.

۱۰٫ در سفارشات مارکت می‌توانید حد سود و ضرر خود را تحت عنوان stop loss و take profit وارد کنید. همچنین در سفارشات از نوع  تریگر، فقط می‌توانید حد سود را تعیین کنید چون قبل از آن، حد ضرر تعیین شده است

۱۱٫ در این مرحله میزان وجه در هنگام لیکویید شدن (Liquidation Price) به صورت اتوماتیک ظاهر می شود.

۱۲٫ در اینجا می‌توان گفت که معامله فیوچرز استاندارد شما به انجام رسیده است. فقط در آخر باید این نکته را متذکر شد که در پایین حد سود و ضرر، دو برگه با عناوین trades و order book وجود دارد. اگر Trades را انتخاب کنید، امکان مشاهده فهرست معاملات فیوچرز که قبلا انجام داده اید بر حسب زمان، قیمت و مقدار جفت ارز معاملاتی انتخابی خود را را دارید. اما در صورتی که  برگه Order Book را انتخاب کنید، سفارش های بازی که در دفتر سفارشهای صرافی BingX  بینگ ایکس لیست شده اند، نمایش داده می‌شوند.

حالا بعد از آموزش معاملات استاندارد فیوچرز، می‌توان به آموزش معاملات پرپچوال فیوچرز پرداخت که شامل مراحل زیر است:

مراحل انجام معاملات فیوچرز پرپچوال در صرافی بینگ ایکس

آموزش فیوچرز پرپچوال صرافی bingx:

۱٫ وارد حساب کاربری خود در بینگ ایکس شوید.

۲٫ از نوار بالایی روی derivatives بزنید.

۳٫ گزینه perpetual را از کشوی مربوطه انتخاب کنید.

۴٫ در صفحه اصلی و از گوشه بالا سمت چپ، گزینه مربوط به جفت ارزها را نگاه کنید. به طور پیشفرض روی گزینه BTC/USDT قرار دارد. شما م‌توانید از میان تعداد بسیار زیادی جفت ارز و رمز ارز، یکی را انتخاب کنید.

۵٫ بعد از انتخاب جفت ارز، نمودار قیمتی ان را می‌بینید که می‌توانید با اندیکاتورهای موجود در بینگ ایکس، آن را تحلیل تکنیکال کنید. حتی می‌توانید با اتصال به تریدینگ ویو این کار را دقیق‌تر انجام دهید.

۶٫ در سمت راست و بالای صفحه باید مارجین معامله فیوچرز دائمی را مشخص کنید که از دو گزینه مارجین کراس و یا مارجین ایزوله می‌توانید استفاده کنید. اگر مارجین کراس را انتخاب کنید، تمام سرمایه و موجودی شما وارد مارجین می‌شود و اگر لیکوئید شدید، تمام موجودی پوزیشن شما از بین می‌رود. اما در صورتی که مارجین ایزوله را انتخاب کنید، فقط میزان مشخصی از موجودی جفت ارز معاملاتی که در حساب شما وجود دارد، وارد معامله می‌گردد.

۷٫ در این مرحله باید اهرم معاملاتی برای جفت ارز انتخاب شده تعیین شود. البته لوریج مورد نظر شما با توجه به انتخاب جفت ارز، متفاوت خواهد بود. به طور معمول تا ۱۵۰X می‌توان اهرم را تعیین کرد. اما ممکن است برای برخی از جفت ارزها از جمله فارکس، این عدد بیشتر می‌شود و تا ۲۰۰ درصد در دسترس است.

۸٫ برای انتخاب نوع سفارش باید از بین ۳ گزینه محدود، بازار و تریگز، یکی را انتخاب کنید. طبیعی است که اگر  LIMIT ORDER انتخاب شود، شما باید قیمت را تعیین کنید. اگر MARKET ORDER را انتخاب کنید، قیمت بر پایه قیمت آنی در بازار تعیین می‌شود. با انتخاب Trigger لازم است گذشته از تعیین قیمت سفارش، حد ضرر پوزیشن معاملاتی نیز مشخص گردد.

۹٫ در قسمت SIZE سرمایه مورد نظر خود را مشخص کنید.

۱۰٫ بهتر است در این مرحله حد سود و ضرر خود را فعال کنید. با فعال شدن گزینه TP/SL، حد ضرر یا STOP LOSS و حد سود یا TAKE PROFIT را مشخص کنید.

۱۱٫ در این مرحله باید با توجه به قصد خرید یا فروش، گزینه Short/sell یا  Long/buy را انتخاب کنید.

۱۲٫ بعد از این مرحله، سفارش شما در دفتر سفارشات صرافی بینگ ایکس، ثبت می‌گردد.

انجام معاملات فیوچرز در صرافی بینگ ایکس، کار چندان سختی نبوده و می‌توان با کمی دقت آن را انجام داد. این امکان در صرافی مانند یک فرصت طلایی برای کسب سود بالا و چند برابر از میزان موجودی کیف پول شماست. در واقع شما با انجام معاملات فیوچرز و مارجین می‌توانید وارد معاملاتی شوید که اگر منجر به سود شود، به همان میزانی که اهرم تعیین کرده‌اید، سود کسب خواهید کرد.

ترید فیوچرز در صرافی بینگ ایکس bingx بهتره یا کوینکس یا کوکوین

ترید فیوچرز در صرافی بینگ ایکس

معاملات فیوچرز، بر خلاف معاملات آنی و اسپات، هیچ تاریخ انقضائی ندارند. شما در این نوع معامله می‌توانید ارز مورد نظر خود را با قیمت و مقدار مشخص و به همراه لوریج، معامله کنید. پر واضح است که ترید فوچرز برای افراد و تریدرهای حرفه‌ای کاربرد دارد. کاربران تازه وارد در معاملات فیوچرز، به احتمال بسیار زیاد، دچار ضررهای هنگفت می‌شوند.

در صرافی bingx این امکان فراهم آمده است که شما بتوانید به راحتی وارد قسمت معاملات آتی و آینده شوید و معامله خود را انجام دهید. به غیر از صرافی bingx، این قابلیت در صرافی‌های مطرح دیگر نیز امکان‌پذیر است. برخی از این صرافی‌ها مانند کوکوین و کوینکس هستند. هر کدام از این صرافی‌ها در ترید فیوچرز، نقاط ضعف و قوت خود را دارند که تصمیم داریم آن‌ها را بررسی کنیم.

البته باید گفت که اساس کار ترید فیوچرز در هر سه صرافی یکی است و هر سه موقعیتی را ایجاد کرده اند که معاملات آینده برای تریدرهای حرفه‌ای، از این طریق انجام شود. اما به هر حال ما بررسی می‌کنیم که در کدام یک می‌توان بهتر عمل کرد. پس با ما همراه باشید.

Futures trading چیست؟

دنیای بلاکچین، دنیای بسیار وسیعی است. روز به روز به امکانات این حوزه در حال افزوده شدن است. شاید در گذشته های نه چندان دور و در همین چند سال پیش، اگر قرار بود در یک صرافی به معاملات بیت کوین بپردازید، در همان لحظه یک خریدار وجود داشت و یک فروشنده و این معامله طبق قیمت بازار در همان لحظه انجام می‌شد. اما رفته رفته دنیای مالی کریپتوکارنسی‌ها و صرافی‌ها دچار تغییرات و عملکردهای متفاوتی شدند.

یکی از همین اتفاقات نو، فراهم آوردن امکانات برای دادن وام و قراردادهای آتی در بستر پلتفرم‌ها بود. فیوچرز ترید در برخی از صرافی‌های بین المللی وجود دارد و از طریق آن کاربران می‌توانند مبلغی را تحت عنوان وام یا قرض از صرافی گرفته و معامله را برای آینده، انجام دهند. اگر در این معامله پیروز شوند، همان که از صرافی گرفته‌اند وارد حسابشان می‌شود. و اگر متضرر شدند، به همان میزان، بدهکار شده و از حسابشان کسر می‌گردد.

مفهوم ترید فیوچرز در صرافی بینگ ایکس در معاملات به صورت کاملا واضح و مشخص است. این صرافی از طریق یک اهرم یا همان لوریج به کاربران خود امکان می‌دهد تا از طریق آن درصد مشخصی را انتخاب کرده و سرمایه خود را چند برابر وارد یک معامله کنند.

در صرافی کوکوین هم این امکان وجود دارد و کاربران می‌توانند از طریق قراردادهای مختلف آتی، ترید فیوچرز انجام دهند. همچنین در صرافی کوینکس نیز این بخش در قسمت پرپچوال قرار گرفته و کاربران آن می‌توانند ارزهای مختلف را معامله کنند. البته بین این سه صرافی در انجام معاملات futures تفاوت‌هایی وجود دارد که در ادامه حتما به بررسی آن‌ها پرداخته می‌شود.

بررسی امکانات ترید فیوچرز در bingx

بسیاری از تریدرهای حرفه‌ای، دائما در حال معامله کردن با اهرم‌های مختلف هستند. در واقع تریدرها به خاطر داشتن دانش و سواد کافی در زمینه معاملات مالی، دوست دارند سود زیادی همیشه به وجود بیاورند. انجام معاملات اسپات چه در حالت limit و چه در حالت market، آنی و لحظه‌ای استو هیچ صرافی در ای معاملات برای کسی، تسهیلات و وام قرار نمی‌دهد. اما در معاملات فیوچرز، دقیقا برعکس است. کاربر می‌تواند با پولی که میزان آن را خود مشخص کرده و اهرم روی آن اعمال کرده است، مقدار سود یا ضرر خود را در آینده چند برابر کند.

صرافی bingx بینگ ایکس، از جمله صرافی‌های معدودی است که امکان ترید فیوچرز در آن فراهم شده و می‌توان با leverage آن، اقدام به دریافت نوعی وام از آن کرد. دو نوع قرارداد در این صرافی وجود دارد که در بخش فیوچرز مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربر می‌تواند به انتخاب خود، یکی را انتخاب کند.

ترید فیوچرز در صرافی بینگ ایکس در حالت استاندارد و پرپچوال در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. این قسمت مورد استفاده کاربران حرفه‌ای است. البته اینکه گفته می‌شود کاربران حرفه‌ای از آن استفاده کنند، بیشتر به خاطر این است که تریدرهای حرفه‌ای می‌دانند که چه اهرمی را فعال کنند و چقدر ریسک کنند. اما کاربران تازه وارد به هوای سود بیشتر، اهرم‌های بالا انتخاب می‌کنند که در نهایت به احتمال بسیار زیاد معامله وارد ضرر می‌گردد. در این صورت به همان میزانی که اهرم را فعال کرده باشند، ضرر خواهند کرد.

در دو حالت ترید فیوچرز صرافی بینگ ایکس می‌توان به طور خلاصه بیان کرد که اتفاقات زیر رخ می‌دهد:

۱٫ Standard futures:

در این قسمت باید پوزیشن‌های معاملاتی باز شود که تاریخ سر رسید مشخصی دارد. برای مثال، وقتی یک پوزیشن برای جفت ارز BTC/USDT باز می‌شود، یک قراردادی با قیمت FUTURES و سر رسید کاملا تعیین شده و مشخص بسته می‌شود. در این هنگام قیمت آتی و اسپات این جفت ارز در هنگام وارد شدن به این قرارداد، ممکن است تفاوت زیادی داشته باشد.

۲٫ Perpetual futures:

در این نوع معامله در صرافی بینگ ایکس، معامله مورد نظر تاریخ سررسید مشخص و انقضا ندارد و فقط از تتر به عنوان مارجین می‌توان استفاده کرد.همچنین لازم به ذکر است، برای آنکه در بلندمدت از همگرایی قیمت قرارداد دائمی با قیمت بازار اطمینان حاصل شود پارامتری به نام funding rate به کار میرود.

بررسی ترید فیوچرز در صرافی کوکوین

بررسی ترید فیوچرز در صرافی کوکوین

صرافی کوکوین از صرافی‌های معتبر جهانی در حوزه بلاک چین بوده و در بسیاری از موارد، همپای صرافی‌های معتبر جهانی در حال حرکت است. قابلیت ترید فیوچرز در صرافی‌های کمی وجود دارد که یکی از آنها، کوکوین است. در اینجا با بررسی امکانات و نحوه فیوچرز ترید در این صرافی آشنا می‌شویم و آن را با صرافی bingx بینگ ایکس مقایسه می‌کنیم.

در صرافی kucoin می‌توان ارزهای دیجیتال را که بر پایه USDT یا تتر و دلار هستند، در قسمت فیوچرز معامله کرد. البته صرافی کوکوین به کاربرانی که احراز هویت انجام نداده باشند و یا جزء لیست سیاه و لیست تحریم باشند، استفاده از بخش فیوچرز ترید را نمی‌دهد.

برای انجام ترید فیوچرز در کوکوین باید نقدینگی کافی وجود داشته باشد. در غیر اینصورت، موتور نقدینگی صرافی کوکوین، پوزیشن‌هایی که تریدر باز کرده است را می‌بندد. این صرافی به جای ارز فیات و سایر رمز ارها، فقط اتریوم و بیت کوین را مدیریت می‌کند و به همین دلیل تمام سود و ضرری که در معاملات حاصل می‌شود، بر حسب دلار یا تتر و اتریوم و بیت کوین محاسبه می‌گردد.

در صرافی کوکوین در قسمت ترید فیوچرز، دو نوع مارجین وجود دارد. مارجین اولیه یا initial که به میزان مینیمم مبلغی است که باید برای باز کردن پوزیشن، سرمایه گذاری کنید. و همچنین مارجین احتیاطی یا maintenance که همان حداقل مبلغ برای باز نگه داشتن یک موقعیت به کار می‌رود. یعنی معاملات فیوچرز در این صرافی شامل مراحل مختلف باز کردن پوزیشن، کسب سود یا ضرر و بستن پوزیشن است.

در معاملات محدود این صرافی نیز بعد از اینکه حد tp/sl یعنی حد سود و ضرر مشخص شد و قیمت به محدوده نزدیک شد، صرافی به طور اتومات، این معامله را می‌بندد.

صرافی bingx هم چنین امکاناتی دارد اما در صرافی کوکوین، برخی از ارزها در قسمت فیوچرز، پشتیبانی نمی‌شوند. همچنین در کوکوین، کاربران با ۴ نوع قرارداد فیوچرز مواجهند که هر کدام ماهیتی جداگانه دارند و شامل موارد زیر هستند. در صرافی بینگ ایکس ۲ قرارداد وجود دارد که در بالا به طور مفصل، بررسی شد.

  • قرارداد تحویل
  • قرارداد معکوس
  • قرارداد دائمی
  • قرارداد خطی

بررسی ترید فیوچرز در صرافی کوینکس coinex

بررسی ترید فیوچرز در صرافی کوینکس

صرافی کوینکس، یکی از صرافی‌هایی است که بعد از صرافی bingx شروع به کار کرد. این صرافی هم برای کاربران خود توانسته است امکانات فیوچرز ترید را راه اندازی کند. صرافی bingx بینگ ایکس تعداد رمز ارزهای کمی را در بخش ترید فیوچرز پشتیبانی می‌کند. دست کم تعداد این رمز ارزها نسبت به برخی از صرافی‌های دیگر مانند بینگ ایکس، کمتر است.

کاربران در این صرافی فقط با یک قرارداد با نام perpetual مواجه هستند. این قرارداد همیشه پا برجاست و معاملات باز می‌ماند و تا جایی که خود کاربر آن را نبندد، همچنان برقرار است. اهرم و حالت ایزوله نیز مانند سایر صرافی‌های معروف، در قسمت ترید فیوچرز کوینکس هم وجود دارد.

کاربران صرافی کوینکس، با اصطلاحت position short و position long هم در این صرافی مواجه هستند. در واقع کاربران در بخش فیوچرز ترید در صرافی کوینکس، می‌توانند همانند بخش اسپات، از ریزش و نزول قیمت و از رشد آن، کسب سود کنند.

و کلام آخر

 گام به گام مراحل گفته شده در معاملات مارجین و فیوچرز را اجرا کند. فقط به هنگام انتخاب اهرم در نظر داشته باشید که شما به همان اندازه که معاملات خود را مارجین می‌کنید، ممکن است به همان میزان هم ضرر کنید. لذا توصیه ما به شما این است که در این معاملات از مارجین ایزوله استفاده کنید و تا زمانی که حرفه‌ای نشده‌اید، وارد معاملات فیوچرز نشوید.

اکنون که با اساس کار بخش ترید فیوچرز در صرافی bingx بینگ ایکس و صرافی کوینکس و کوکوین آشنا شدید، به احتمال بسیار زیاد، به دنبال پاسخ روشن و واضحی برای سوال اصلی این مقاله هستید. اینکه کدام یک از این ۳ صرافی برای ترید فیوچرز بهتر است، کاملا بسته به نیاز شما داشته و نمی‌توانید فقط و فقط بخش فیوچرز را مد نظر قرار دهید.

پر واضح است که صرافی کوینکس با داشتن یک نوع قرارداد پرپچوال، می‌تواند گزینه آخر باشد. اما از بین صرافی bingx و کوکوین، باید علاوه بر بخش فیوچرز، سایر بخش‌ها و امکانات را هم مد نظر قرار دهید و سپس یکی را انتخاب کنید. صرافی bingx سابقه و امکانات بیشتری نسبت به دو صرافی ذکر شده دارد. حتی در بخش فیوچرز، با داشتن دو نوع قرارداد استاندارد و پرپچوال، باز هم می‌تواند نیاز کاربران حرفه‌ای را پاسخ دهد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]