حداقل و حداکثر قیمت لباس فرم مدارس اعلام شد
حداقل و حداکثر قیمت لباس فرم مدارس اعلام شد

مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان مدارس ضمن تاکید بر اینکه مدرسه‌ها حق تغییر سالانه طرح و رنگ لباس فرم را ندارند گفت: دانش‌آموزان می‌توانند از لباس فرم پارسال خود استفاده کنند و اجباری برای تهیه لباس جدید نیست.

به گزارش خبرآنلاین،مدبر نژاد افزود: مدرسه‌ها حق تغییر سالانه طرح و رنگ لباس فرم را ندارند و در صورت شکایت اولیاء، با مدرسه‌های متخلف برخورد می‌شود. همچنین در صورتیکه لباس فرم سال گذشته دانش آموزان قابل استفاده باشد، نیاز نیست تا لباس جدید تهیه کنند.
ایسنا در خبری نوشت:وی ادامه داد: به طور مثال در شهر تهران با توجه به مقدار پارچه و کیفیت لباس، کمترین قیمت لباس فرم دانش آموزان ۵۴۸ هزار تومان و بیشترین قیمت ۸۳۷ هزار تومان تعیین شده است.
مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان مدارس با اشاره به اینکه در بیشتر استان‌ها اداره‌های صمت و اتحادیه‌ها مربوطه مسئولیت تعیین قیمت لباس فرم دانش آموزان را برعهده دارند گفت: به طوریکه نرخ‌نامه‌ها ابلاغ و به اطلاع والدین رسیده است.
وی درباره دریافت مبالغ چند میلیونی از والدین برای لباس فرم دانش آموزان در مدارس غیر دولتی گفت: مدارس غیردولتی نیز مجزا از آن چیزی که وزارت آموزش و پرورش تعیین کرده، نیستند و در این باره با رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی رایزنی شده تا مدارس متخلف شناسایی و با آنها برخورد قانونی می‌شود.
مدبرنژاد در خصوص برخی مدارس که خانواده‌ها را به تولیدی‌های خاصی ارجاع می‌دهند نیز اظهار کرد: از نظر قانونی نرخ نامه‌ها مشخص، مصوب و در اختیار والدین قرار می‌گیرد. انجمن اولیاء باید تصمیم‌بگیرد که از کجا و به شکلی لباسهای فرم تهیه شود. لذا سوق دادن والدین به سمت تولیدی‌های خاص، تخلف است.

۲۳۳۲۱۷

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]