کاهش قیمت نفت | تصمیم اوپک چیست؟
کاهش قیمت نفت | تصمیم اوپک چیست؟

قیمت جهانی نفت در معاملات امروز وارد روند کاهشی شد.

بازار انرژی که مدتی است مسیر خوبی را طی می کرد، امروز در معاملات جهانی، طلای سیاه وارد مسیر کاشه قیمت شد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک سنت معادل ۰.۰۱ درصد کاهش به ۷۷ دلار و ۵۱ سنت رسید.

گزارش افزایش ذخایر نفت خام و سوخت آمریکا نگرانی در مورد رشد تقاضا را بالا برده و باعث کاهش قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز چهارشنبه شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ سنت معادل ۰.۰۱ درصد کاهش به ۷۷ دلار و ۵۱ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴ سنت معادل ۰.۰۵ درصد کاهش ۷۳ دلار و ۲۱ سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی حدود یک دلار در روز سه شنبه و حدود ۳ دلار در هر بشکه در روز دوشنبه کاهش قیمت داشتند که نتیجه تصمیم ائتلاف اوپک پلاس برای افزایش تولید از ماه اکتبر علیرغم نشانه‌های اخیر در مورد ضعف رشد تقاضا بود.

پیش بینی نفت خام می‌تواند یک ابزار مهم برای کسب درآمد در بازار فارکس باشد، به ویژه اگر در جفت‌ارزهایی معامله می‌کنید که به شدت تحت تأثیر قیمت‌های نفت قرار دارند. برای مثال، دلار کانادا به دلیل اقتصاد متکی به صادرات نفت این کشور، به تغییرات قیمت نفت حساس است. در واقع می‌توان ادعا کرد که پیش بینی قیمت نفت خام و تحلیل بنیادی نفت خام علاوه بر اهمیت آن در معامله نفت به خاطر تأثیر آن بر ارزهای مرتبط می‌تواند به شما امکان دهد تا فرصت‌های سودآور زیادی را در فارکس شناسایی کنید، ریسک‌های خود را مدیریت کنید و از نوسانات بازار به نفع خود استفاده کنید.

تحلیلگران «استاندارد چارتر» با توجه به پیش‌بینی کاهش تقاضای نفت در بازار و توجه به آمار کاهش ۴.۴ درصدی تقاضای بنزین آمریکا در ماه آوریل، در کنار افزایش موقعیت‌های فروش قراردادهای آتی‌ها از سوی سفته‌بازان و افزایش ظرفیت تولید روزانه ۲۰۰ هزار بشکه‌ای امارات، معتقدند امکان کاهش قیمت نفت با توجه به این عوامل در سه ماه سوم سال زیاد است و با توجه به قیمت‌های کنونی نفت، امکان تصمیم‌گیری اوپک در تمدید سیاست تعدیل تولید وجود دارد.

با این حال تازه‌ترین داده‌های تورم آمریکا در ماه آوریل سال ۲۰۲۴ با ۰.۳درصد رشد نسبت به ماه پیش از آن همراه بوده که این موضوع امیدواری به کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و افزایش تقاضای نفتی را بالا برده است که می تواند از افت قیمت نفت در ماه‌های آینده تا حدی بکاهد.

گزارش رویترز نشان می دهد که رشد اقتصادی در چین با سرعت بیشتری در جریان است که می تواند افزایش تقاضا برای نفت در بازارهای جهانی را در پی داشته باشد. با این حال، رکود در بخش مسکن چین، عامل موثری بر کاهش قیمت نفت در ماه‌های آینده خواهد بود.

از سوی دیگر، پالایشگاه‌های چینی نیز در آوریل ۲۰۲۴ به‌دلیل تعمیر و نگهداری، حجم کمتری از نفت خام را فرآوری کردند. در نتیجه تقاضای نفت چین برای نخستین بار از پایان سال ۲۰۲۲ کاهش یافت. در مجموع، تقاضای نفت در چین در آوریل ۲۰۲۴ نسبت به آوریل سال گذشته ۳درصد کاهش یافته است.

منبع:

مهر

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]