ادارات پرمصرف منتظر قطع برق باشند
ادارات پرمصرف منتظر قطع برق باشند

آنطور که مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران اعلام کرده است، اداراتی که بیش از الگو، برق مصرف کنند، باید منتظر قطعی برق باشند.

ادارات باید مصرف برق خود را کاهش دهند و طبق مصوبه هیات دولت، اگر الگوی مصرف رعایت نشو باید منتظر قطعی برق باشند.

کامبیز ناظریان افزود: مطابق مصوبه ابلاغی هیات وزیران؛ همه دستگاه های اجرایی و ادارات، موظف به کاهش مصرف برق با اولویت خاموش کردن روشنایی غیرضروری و مدیریت سامانه های سرمایشی هستند

وی ادامه داد: از امروز؛ دوشنبه؛ ۲۱ خردادماه، برق اداراتی که اقدام به اجرای این مصوبه، وفق شرایط ابلاغی نکرده اند با اخطار قبلی قطع خواهد شد.

مدیرعامل توزیع برق پایتخت پایداری شبکه برق را نیاز اصلی آسایش و آرامش مردم دانست و خاطرنشان کرد: همه تدابیر لازم در بخش های فنی به کار گرفته شده و نیروهای عملیاتی این شرکت با تمام توان در تلاش هستند تا کوچک ترین اختلالی در تامین برق پایتخت ایجاد نشود.

ناظریان گفت: در همین راستا با تخصیص یک هزار میلیارد تومان، بالغ بر یک هزار طرح فنی در راستای توسعه و بهسازی شبکه برق کلان شهر تهران اجرایی شده و ۱۵۰ برنامه تخصصی نیز با هدف گذر از پیک تابستان ۱۴۰۳ توسط کارشناسان این شرکت، طراحی و اجرا شده است اما موفقیت در گذر از تابستان با توجه به تعداد قابل ملاحظه مشترکان برق پایتخت، بدون همراهی آنان، امری دشوار خواهد بود.

وی ادامه داد: بخش قابل ملاحظه ای از مصرف برق تهران، متعلق به بخش اداری و دستگاه های اجرایی است و به همین دلیل، همزمان با آغاز پایش مصرف برق ادارات پایتخت از سال گذشته، مکررا به دستگاه های مزبور اطلاع رسانی و آموزش های لازم در خصوص ضرورت و راهکارهای کاهش مصرف برق ارائه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی بق تهران بزرگ خاطرنشان کرد: همه ادارات شهر تهران، مجهز به کنتورهای هوشمند بوده و مصرف برق آنان به صورت لحظه ای از طریق رصدخانه شبکه برق و انرژی و مرکز پایش انرژی این شرکت، در حال بررسی است و در صورت عدم رعایت مصوبات ابلاغی بدون اغماض با ادارات غیرهمکار، برخورد خواهد شد.

رسول خلیفه سلطانی، درباره میزان مصرف برق صنایع فولادی و نحوه مدیریت مصرف برق این صنایع در فصل گرم سال گفت: صنایع و بخش‌های مولد بیش از ۳۰ درصد از مصرف برق کشور را به خود اختصاص می‌دهند که در این بین نیمی از برق بخش‌های مولد توسط صنایع فولادی مصرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صنایع فولادی سالانه ۲۰ میلیارد دلار ارزش افزوده برای کشور تولید می‌کنند، افزود: صنعت فولاد یکی از صنایع پیشران کشور است که نیمی از برق بخش صنعت را به خود اختصاص می دهد.

خلیفه سلطانی با ابراز رضایت از اقدامات وزارت نیرو برای مدیریت مصرف برق تابستان ادامه داد: با توجه به اینکه در فصل تابستان در کشور با موضوع ناترازی انرژی برق رو به رو هستیم، تلاش می‌کنیم تا با برنامه‌ریزی‌های درون زا و با مشارکت وزارت نیرو، وزارت صمت و انجمن تولید کنندگان فولاد میزان مصرف بخش فولاد را مدیریت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته تجارب بسیار خوبی در حوزه مدیریت مصرف برق صنعت فولاد در تعامل با وزارت نیرو داشتیم و خاموشی‌های ناگهانی پیش از دولت سیزدهم را با کم باری در ساعت اوج مصرف، مصرف بدون محدودیت برق در شب و ساعات کم باری جایگزین کردیم.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اضافه کرد: برنامه‌ریزی صورت گرفته برای تامین برق صنعت فولاد در دو سال گذشته نقش موثری در حفظ تولید این صنعت داشته است و امیدواریم در سایه همین برنامه‌ریزی‌ها در فصل گرم سال جاری نیز شرایط مطلوبی را در این حوزه تجربه کنیم.

منبع:

بازار

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]