افزایش قیمت گاز | تنش های منطقه بازار انرژی را بهم ریخت
افزایش قیمت گاز | تنش های منطقه بازار انرژی را بهم ریخت

شواهد نشان می دهد که تنش های اخیر در منطقه، بازار انرژی در اروپا را بهم ریخته است.

اصولا، بازار انرژی نسبت به تنش های منطقه ای، بسیار حساس بوده و به سرعت واکنش نشان می دهد. اخیرا بازار انرژی در اروپا، نسبت به تنش های اخیر واکنش نشان داده که این امر منجر به افزایش قیمت گاز شده است.

با تشدید تنش های در منطقه بازار های طلا و انرژی در دنیا تحت تاثیر قرار گرفت. در تازه ترین رویداد ها خبر ها نشان می دهد قیمت گاز در اروپا به بالاترین سطح در چند ماه گذشته رسیده است.

قیمت گاز طبیعی اروپا در پی تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، سیر صعودی پیدا کرده است؛ قیمت گاز در اروپا در حال حاضر به بالاترین حد در چند ماه گذشته رسیده است و روز گذشته نیز ۲.۲درصد رشد کرده است.

در پی افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی رشد کرده و در مبادلات روز گذشته با یک درصد افزایش به ۲۴۶۵دلار رسیده است. قیمت نقره هم روند صعودی داشته و به مرز ۲۹دلار رسیده است.

سخنگوی شرکت هواپیمایی آلمان، لوفت‌هانزا اعلام کرد، تمام پروازهای مسافری و باری آن به و از تل‌آویو با اعمال فوری تا هشتم آگوست لغو می‌شود. به‌گفته او، دلیل تعلیق پروازها، تحولات کنونی منطقه است.

تسوگه یوشیفومی، نماینده ویژه نخست‌وزیر ژاپن گفت: ایرانیان نخستین قومی بودند که پست اولیه و ارسال مرسولات را پایه‌گذاری کردند؛ بنابراین آماده‌ایم تا با توسعه تجهیزات، پست ایران را در مسیر هوشمندسازی یاری کنیم.

دادگاهی در روسیه، گوگل را به‌دلیل کوتاهی در حذف محتوای مخرب ۵میلیون روبل و تیک تاک را ۴میلیون روبل جریمه کرد. روسیه سال‌هاست که به پلتفرم‌های خارجی دستور داده تا محتواهای غیرقانونی را حذف کنند.

آمارهای جدید از انجماد بازار کار آمریکا حکایت دارد. اگرچه شرکت‌ها اخراج‌های گسترده نداشته‌اند اما سرعت استخدام کاهش‌یافته است و تعداد کمتری از کارگران به‌طور داوطلبانه کار خود را ترک می‌کنند.

شرکت نایک که در چند سال گذشته، سهم اش از بازار کاهش یافته در تلاش است تا با استفاده از المپیک پاریس، درآمدش را افزایش دهد؛ بر همین اساس، این شرکت در حال برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در حاشیه این رویداد ورزشی است.

روسیه در ماه جولای (ماه جاری میلادی) نزدیک است که در صادرات گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) به اروپا در از آمریکا پیشی بگیرد. آمارهای رهیابی محموله‌های کشتی‌ها این را نشان داده است.با وجود تلاش‌های سیاست‌مداران اروپا برای جلوگیری از صادرات سوخت روسیه و مجازات مسکو به دلیل جنگ در اوکراین، این کشور در ماه جاری میلادی نزدیک است از آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین تامین‌کننده گاز طبیعی مایع اروپا پیشی بگیرد. بلومبرگ با استناد به آمارهای محموله‌های دریایی نوشته، دلیل این امر واردات بیشتر از سوی اروپا نیست بلکه به علت کاهش صادرات از سوی آمریکاست. فاصله میان ۲  کشور در صادرات ال‌ان‌جی به کشورهای اروپای غربی در ماه جولای به کمترین میزان از اواخر سال ۲۰۲۱ رسیده است.

شورای اتحادیه اروپا در ۲۴  ژوئن، چهاردهمین بسته تحریم های علیه روسیه را تصویب کرد. این بسته شامل ممنوعیت خرید یا واردات ال‌انجی از روسیه از طریق پایانه‌های اتحادیه اروپا است که به شبکه گاز محلی این اتحادیه متصل نیستند.

منبع:

همشهری

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]