قطعی برق عامل مرگ صنایع کوچک شد | اعتراض خیابانی صحت دارد؟
قطعی برق عامل مرگ صنایع کوچک شد | اعتراض خیابانی صحت دارد؟

در روزهای اخیر مشکل قطعی برق شدت گرفته است و تصاویری از تجمع اعتراضی کسبه و صاحبان صنایع در شهرک صنعتی خاوران تهران به‌ علت قطع گسترده برق در فضای مجازی منتشر شده است.

 تصاویری از تجمع اعتراضی کسبه و صاحبان صنایع در شهرک صنعتی خاوران تهران به‌ علت قطع گسترده برق در فضای مجازی منتشر شده است.

معترضان از ضرر و زیان کم‌سابقه خود به خاطر قطعی گسترده برق در سه ماه گذشته گلایه‌مند بودند.

مهدی بستانچی رئیس شورای هماهنگی شهرک‌های صنعتی سراسر کشور از قطعی برق در شهرک‌های صنعتی تهران انتقاد کرد و گفت: قطعی برق در شهرک‌های صنعتی تهران کار را به اعتراض خیابانی کشانده است.

وی نوشت: «‌برق بزرگترین شهرک صنعتی تهران امروز قطع بود، فردا هم ۲۴ ساعت قطع است. دیروز در شهرک صنعتی خاوران به دلیل قطع برق اعتراضات خیابانی صورت‌ گرفت. آقای اتابک! آقای علی‌آبادی! برق صنایع را قطع نکنید. صنایع کوچک و متوسط در شهرک‌ها درحال مرگ‌اند. صنایع را نابود نکنید.»

قطع برق در ارومیه تمامی ندارد / به داد مردم برسید

قطعی برق در ارومیه علی‌رغم تکذیب مسئولین و ادارات برق مبنی بر قطعی برنامه‌ریزی ادامه دارد و این رویه نارضایتی زیادی برای شهروندان ایجاد کرده است.

قطعی برق در نقاط مختلف شهر هر روز بدوم برنامه مشخص بین ۱ تا ۳ ساعت ادامه دارد و در روزهای گرم تابستان خسارت زیادی رقم زده است بطوریکه این اتفاق سبب خرابی موادغذایی فروشگاه‌ها، خانه‌ها و سختی زندگی برای ساکنین آپارتمان‌ها بوجود آورده است ضمن اینکه هیچ جواب مشخصی برای اعلام برنامه قطعی برای آمادگی شهروندان نیز داده نمی‌شود.

ضربه سنگین برق به پیمانکاران

یکی از مشکلات جدی قطعی پیاپی برق به صنعت ساخت و ساز وارد کرده بطوریکه کمبود شدید سیمان در بازار، قیمت این مصالح مهم را چند برابر کرده است.

خبرنگار خبرآنلاین برای پیگیری مشکل کمبود سیمان با نهادهای مرتبط از جمله سازمان نظام مهندسی ساختمان و انجمن پیمانکاران تماس برقرار ولی جوابی بابت مشکلات ایجاد شده برای مهندسان دریافت نکرد.

گلایه بازاریان از وضع برق

یکی از بازاریان با انتقاد از وضعیت موجود درخصوص قطعی بدون برنامه برق در شهر ارومیه اظهار کرد: متاسفانه ما توان اعلام یک برنامه برای قطعی برق را هم نداریم و مجبوریم گاه و بی‌گاه و بدون آمادگی قبلی با قطعی برق روبه‌رو که این اتفاق مشکلاتی برای ما ایجاد کرده است.

او اضافه کرد: ای‌کاش مسئولین کمی خود را همراه ما می‌دانستند و برای قطعی برق به خود زحمت یک اطلاع‌رسانی ساده را می‌دادند.

 

منبع:

برترین ها

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]