تکلیف افزایش قیمت بنزین مشخص شد | پزشکیان تیر خلاص را شلیک کرد
تکلیف افزایش قیمت بنزین مشخص شد | پزشکیان تیر خلاص را شلیک کرد

​با توجه به اینکه از عمر دولت چهاردهم مدت کوتاهی است که می گذرد اما در فکر تنش زدایی از بین افراد و آحاد مردم جامعه است.با نگاهی به موضع دولت به نطر می رسد قید بالا بردن نرخ بنزین و گران شدن آن را زده است.دولت پزشکیان از موضع خود عقب نشینی کرده و با اعلام اینکه بنزین گران نمی شود به تمام شایعات مبنی بر گرانی بنزین خاتمه داده است.

از روزی که وزرای پیشنهادی دولت پزشکیان راهی مجلس شدند و در عملی بی سابقه همگی موفق به کسب رای اعتماد در صحن علنی مجلس شدند نجواهایی از افزایش قیمت بنزین شنیده می شد که باعث نگران مردم شده بود.موضوع قیمت سوخت یکی از پرچالش‌ترین مباحثی است که در دولت‌های مختلف به آن واکنش نشان داده شده و حالا مسعود پزشکیان، منتخب مردم در چهاردهمین دور از انتخابات ریاست جمهوری با آن دست به گریبان است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی: بنزین گران نمی‌شود!

محسن پاک نژاد به عنوان وزیر جدید نفت با شروع فعالیت خود در این وزارتخانه اعلام کرد که برنامه‌ای برای افزایش قیمت سوخت نداریم و باید راهکارهای غیرقیمتی برای مصرف بنزین و کنترل قیمت آن اجرا و پیاده‌سازی شود. اظهارنظر وزیر نفت درباره گرانی بنزین توانست تا حد زیادی موضع دولت جدید را مشخص کند.

تأیید افزایش قیمت بنزین توسط مسعود پزشکیان، خشم مردم را برانگیخت و واکنش‌های زیادی در پی داشت. هم اکنون عبدالناصر همتی در گفتگوی ویژه خبری با شبکه خبر از موضع گرانی سوخت پایین آمده و گفته است: جامعه توان تحمل شوک گرانی بنزین را ندارد.

به گفته همتی، کشور در شرایطی نیست که بتوانیم به سبد کالای مردم آسیب وارد کنیم و باید از هر اقدام شوک‌آور در اقتصاد جامعه خودداری کرد. همتی باور دارد که موضوع بنزین راهکارهای خاص خودش را دارد که باید از همان طریق پیگیری شود و افزایش قیمت آن در شرایط فعلی به مصلحت نیست. وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود:

نظرات کارشناسان درباره افزایش قیمت بنزین و مصرف سوخت جالب توجه است. به عقیده آن‌ها مگر خودرو به نرخ بین المللی به فروش می‌رسد که نرخ بنزین بین المللی شود؟ آیا ماشین‌هایی که الان استفاده می‌کنیم کم مصرف هستند؟ پاسخ منفی است. نباید به قدرت خرید مردم آسیب وارد کنیم.

به نظر می‌رسد دولت چهاردهم بعد از اظهارنظرهای ضدونقیض خود پیرامون مصرف سوخت و نرخ آن و واکنش تند جامعه، از موضوع خود عقب‌نشینی کرده و در حال حاضر برنامه‌های خود برای گران کردن بنزین را به تعویق انداخته است. سرانجام موضوع سوخت چه خواهد شد.

منبع:

گجت نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]