ساعت کار ادارات دوباره تغییر می کند
ساعت کار ادارات دوباره تغییر می کند

مدیرعامل توانیردر مورد تأثیر تغییر ساعات کاری ادارات گفت: امسال به منظور مدیریت مصرف برق در بخش اداری، برنامه‌ای برای کاهش ۱۵۰۰ مگاواتی تدوین شده بود که ۹۵ درصد از این هدف محقق گردید.

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل، توانیر اعلام کرد: امسال برای مدیریت مصرف برق در بخش اداری، هدف کاهش ۱۵۰۰ مگاواتی تعیین شده بود که ۹۵ درصد از این برنامه به تحقق پیوسته است.

وی خاطرنشان کرد: براساس مصوبه هیات وزیران مبنی بر تغییر ساعت کاری ادارات که به منظور مدیریت مصرف برق از ۱۵ خرداد اجرایی شده بود، در نیمه شهریور طبق حالت سابق می شود.

مدیرعامل توانیردر باره اثربخشی تغییر ساعات کار ادارات ادامه داد: امسال به منظور مدیریت مصرف برق بخش اداری، برنامه ریزی کاهش ۱۵۰۰ مگاواتی انجام شده بود که ۹۵ درصد از این میزان محقق شد.

رجبی مشهدی گفت: مقرر شده بود همه ادارات ۳۰ درصد در ساعات اداری و ۶۰ درصد پس از پایان ساعت کار مصرف برقشان را کاهش دهند.

وی افزود: میزان صرفه جویی از برنامه مدیریت مصرف بخش اداری عمومی ۱۴۲۰ مگاوات بود که با همکاری و مشارکت موثر ادارات انجام شد.

سرنوشت تعطیلی سه شنبه ۱۳ شهریور مشخص شد

وزیر کشور در خصوص تعطیلی روز سه‌شنبه گفت: تصمیم‌گیری درباره تعطیلی مشهد در روز ۲۹ صفر روز شنبه اعلام خواهد شد.

مومنی افزود: موضوع تعطیلی مشهد در روز سه‌شنبه ۲۹ صفر نیاز به بررسی دارد و نتیجه نهایی تا روز شنبه مشخص خواهد شد. اسکندر مومنی در نشست خبری بررسی مصوبات قرارگاه استانی زیارت که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، به بازدید از برخی مواکب مسیر پیاده‌روی زائران امام رضا(ع) در ورودی‌های مشهد اشاره کرد و گفت: دستگاه‌ها آمادگی لازم برای ارائه خدمات مناسب را دارند و همکاری مردم و خدمات‌رسانی موکب‌ها نیز بسیار خوب است.

وی با اشاره به موضوعات مصوب قرارگاه استانی زیارت، افزود: تمام این موضوعات توسط ما نیز در این جلسه تصویب می‌شود، مگر بحث تعطیلی مشهد در روز سه‌شنبه ۲۹ صفردر مشهد که باید بررسی شود و نتیجه نهایی تا روز شنبه اعلام خواهد شد.

وزیر کشور با تاکید بر اهمیت نظارت ویژه بر فروش بلیت‌های به مبدا و مقصد مشهد در این ایام، عنوان کرد: باید چنانچه برخی از بلیت‌ها با قیمت‌های غیرمتعارف فروخته شده، مبلغ اضافه به خریداران عودت داده شود.

مومنی با اشاره به اینکه درصد بالایی از زائرین با خودروی شخصی یا اتوبوس به مشهد سفر می‌کنند، گفت: اگرچه امسال آمار حوادث در جاده‌های منتهی به مشهد در دهه پایانی صفر نسبت به سال گذشته کاهش داشته، اما باید با اتخاذ تمهیدات لازم این درصد را به حداقل ممکن رساند.

وی با اشاره به اینکه برای هفته آینده دمای هوای مشهد و جاده‌های اطراف بین ۲۸ تا ۳۰ درجه پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: باید برای رفاه حال زائرین پیاده، در طول مسیر تدارک سایه‌بان و آب خنک دیده شود.

وزیر کشور با تاکید بر اهمیت توجه ویژه به حفظ امنیت زائرین، در خصوص لزوم اخذ تمهیدات لازم برای بازگشت زائرین به شهرهای خود، افزود: هم شهرداری تهران و هم مسئولین استان‌های معین وظیفه دارند تکالیف مصوب خود را انجام دهند تا زائرین در هنگام بازگشت، با مشکل کمبود وسیله نقلیه مواجه نشوند. به این‌ منظور باید تعداد کافی اتوبوس برای آن زمان دپو شود.

مومنی همچنین با اشاره به بازدید امروز خود از مناطق حاشیه شهر مشهد و پروژه‌هایی که دستگاه‌های مختلف در این قسمت شهر در دست اقدام دارند، گفت: این پروژه‌ها حتما باید در زمان‌بندی مشخص خود ادامه و پایان یابند. به پروژه‌های مربوط به وزارت کشور نیز منابع لازم تخصیص داده خواهد شد تا در زمان مقرر یا حتی زودتر به اتمام برسند.

در این نشست همچنین مدیران مختلف استان در مورد فرآیند خدمت‌رسانی به زائرین دهه پایانی صفر در مشهد گزارشاتی را ارائه کردند. بر اساس آمار اعلام‌شده توسط معاون زیارت استانداری خراسان رضوی، تا امروز ۳۷۵ هزار و ۴۱۱ زائر وارد مشهد شده‌اند.

منبع:

مشرق

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]