به گزارش اکوایران، تعداد کاربران بازی همستر کامبت در جهان به بیش از ۱۰۰ میلیون نفر رسیده است. این بازی کریپتویی در بستر بلاکچین، به کاربران خود رمزارز جایزه می‌دهد. در گذشته بازی‌های بسیاری مشابه به همستر کامبت ساخته شده‌اند که بسیاری هم به محبوبیت دست پیدا کرده‌اند و در برخی از کشورها مورد استفاده […]

به گزارش اکوایران، تعداد کاربران بازی همستر کامبت در جهان به بیش از ۱۰۰ میلیون نفر رسیده است. این بازی کریپتویی در بستر بلاکچین، به کاربران خود رمزارز جایزه می‌دهد.

در گذشته بازی‌های بسیاری مشابه به همستر کامبت ساخته شده‌اند که بسیاری هم به محبوبیت دست پیدا کرده‌اند و در برخی از کشورها مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرند.

بازی‌های مشابه به همستر، از برخی جوانب مورد نقد قرار می‌گیرند. برای مثال برخی از این بازی‌ها می‌توانند منشا کلاهبرداری به شیوه پانزی باشند. یعنی توسعه‌دهنده این بازی، از سرمایه‌های سرمایه‌گذاران جدید به عنوان سود برای سرمایه‌گذاران قبلی بهره می‌گیرد و بخشی از پول را هم برای خودش برمی‌دارد و این روند را تا جای ممکن ادامه می‌دهد. این بازی‌ها حتی می‌توانند منشا کلاهبرداری خیلی ساده‌تری باشند، یعنی توسعه‌دهندگان پس از اینکه سرمایه‌های لازم را به دست آوردند، پروژه را رها کنند و در نتیجه بازیکن‌ها و کاربران آن بازی با مقادیر زیادی سکه‌های بی‌ارزش، تنها خواهند ماند.

کمبود قوانین و مقررات در رابطه با این بازی‌ها، جزو مواردی است که می‌تواند شرایط را برای سوءاستفاده و کلاهبرداری فراهم آورد. به‌علاوه، این بازی‌ها می‌توانند بستری برای هک اطلاعات هم فراهم آورند و نوعی ناامنی برای کاربران خود ایجاد کنند.

تجربه‌های مشابه در گذشته نشان می‌دهد که چنین مواردی بعید نیست و همیشه امکان دارد که کاربران این بازی‌ها مورد سوءاستفاده واقع شوند.

با این حال، مسئله جالب توجه درباره رواج بازی‌های مشابه به همستر، اقتصاد کشورهایی است که جمعیتشان از این بازی‌ها استقبال می‌کنند.

در ویدیوی بالا، ضمن بررسی بازی‌های مشابه به همستر و همچنین کشورهایی که در آن‌ها این بازی‌ها رواج پیدا کرده، توضیح داده شده که چطور این جریان، رازی را در مورد اقتصاد این کشورها فاش می‌کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]