بیت‌کوین چه زمانی صعودی می‌شود؟ کارشناسان پاسخ می‌دهند
بیت‌کوین چه زمانی صعودی می‌شود؟ کارشناسان پاسخ می‌دهند

اکوایران: قیمت بیت‌کوین طی بیش از دو هفته اخیر با یک روند نزولی همراه بوده است. یکی از کارشناسان اعلام کرده بزرگ‌ترین ارز دیجیتال زمانی با رشد قیمت مواجه می‌شود که «نرخ هش» آن افزایش یابد و «دست‌های ضعیف» نیز حذف شوند.

به گزارش اکوایران، بیت‌کوین طی بیش از دو هفته اخیر یک روند نزولی را تجربه می‌کند و اکنون ۱۳/۸ درصد پایین‌تر از بالاترین قیمت تاریخی آن (۷۳ هزار و ۸۳۵ دلار) معامله می‌شود؛ رکوردی که در ۱۴ مارس (۲۴ اسفند) به دست آمد.

به نوشته کوین تلگراف،‌ کارشناسان استدلال می‌کنند بیت‌کوین برای پایان دادن به این روند نزولی باید «نرخ هش» (hashrate) خود را بازیابی و «دست‌های ضعیف» را حذف کند.

نرخ هش ارتباط مستقیمی با استخراج ارز دیجیتال دارد؛ هر چه سختی استخراج ارز دیجیتال بیشتر شود، نرخ هش نیز افزایش پیدا می‌کند. این نرخ نمایان‌گر عملکرد ماینرها در استخراج ارزهای دیجیتال است و نشان می‌دهد یک ماینر با چه سرعتی می‌تواند یک مسئله ریاضی را حل کند. اگر نرخ هش افزایش پیدا کند یا کاهش یابد، این اتفاق می‌تواند روی قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد.

یکی از تحلیل‌گران به نام «ویلی وو» اعلام کرده قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال تنها زمانی بازیابی می‌شود که استخراج‌کنندگان ضعیف به فعالیت خود پایان دهند و نرخ هش نیز بهبود یابد. این بدان معناست که استخراج‌کنندگان غیر بهینه که از سخت‌افزارهای قدیمی استفاده می‌کنند و با هزینه‌های بالایی روبه‌رو می‌شوند، به احتمال بسیار زیاد با ورشکستگی مواجه خواهند بود. در حالیکه دیگر استخراج‌کنندگان بیت‌کوین به ارتقای سخت‌افزار خود می‌پردازند که یک روش بهینه‌تر است زیرا درآمد آن‌ها پس از هاوینگ به نصف کاهش پیدا کرده است.

در هر دو سناریو، ماینرها مجبور می‌شوند بیت‌کوین‌های خود را به فروش برسانند تا زیان‌ها خود را جبران کنند یا سخت‌افزار استخراج را ارتقا دهند. پس از آنکه در این فرآیند، فروش بیت‌کوین به پایان رسید و تنها قوی‌ترها باقی ماندند، می‌توان منتظر افزایش قیمت بیت‌کوین بود.

در آخرین رویداد هاوینگ که در ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ رخ داد، پاداش استخراج از ۶/۲۵ بیت‌کوین به ۳/۱۲۵ بیت‌کوین رسید.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز شنبه (۲ تیر) از ۶۳ هزار و ۹۴۴ دلار تا ۶۴ هزار و ۵۲۳ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۲۰:۱۳ به وقت ایران، ۶۴ هزار و ۲۸۲ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود ۶۵۰ دلار افزایش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳/۹۵ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل، حدود ۳ درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۳ هزار و ۴۷۶ دلار تا ۳ هزار و ۵۲۰ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۲۰:۱۳ به وقت ایران، ۳ هزار و ۴۹۷ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود ۱۰ دلار بیشتر شده است.

ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان در ۲۴ ساعت گذشته ۹/۷۵ میلیارد دلار بوده و ارزش آن نسبت به یک هفته قبل، حدود ۱ درصد کاهش یافته است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]