پیش‌بینی کارشناسان از روند قیمت طلا با آغاز هفته معاملاتی
پیش‌بینی کارشناسان از روند قیمت طلا با آغاز هفته معاملاتی

اکوایران: این گزارش تازه‌ترین نظرسنجی سایت کیتکو درباره روند قیمت طلا را نشان می‌دهد. عمده کارشناسان وال‌استریت معتقدند فلز زرد در هفته معاملاتی آتی یک روند خنثی خواهد داشت.

به گزارش اکوایران، می‌توان روند طلا در هفته معاملاتی گذشته را یک بازی آرام و پیوسته دانست چراکه فلز زرد بار دیگر در کانال معاملاتیِ محدود ۲۳۰۰ تا ۲۳۴۰ دلار به ازای هر اونس مبادله شد.

به نوشته کیتکو، طلا هفته معاملاتی گذشته را با سطح ۲۳۲۱ دلار آغاز کرد و قیمت لحظه‌ای آن از شامگاه یکشنبه تا ساعات اولیه سه‌شنبه در محدود ۲۳۳۰ دلار باقی ماند. با این حال، تلاش صعودی‌ها با موفقیت همراه نبود. قیمت فلز زرد در باقی روز در محدوده ۲۳۲۰ دلار باقی ماند و پس از آن خرسی‌ها توانستند در شامگاه کنترل بازار را در دست بگیرند.

بازارهای آمریکا شمالی در حالی چهارشنبه را آغاز کردند که قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت ۹:۳۰ صبح به وقت شرق آمریکا به پایین‌ترین سطح هفتگی خود یعنی ۲۲۹۵ دلار رسید.

پس از آن قیمت طلا چندین مرتبه سطح ۲۳۰۰ دلار را مورد آزمایش قرار داد تا اینکه در نهایت در شامگاه پنجشنبه به روند صعودی بازگشت و بار دیگر سطح ۲۳۳۰ دلار را آزمایش کرد.

صبح جمعه قیمت این فلز گران‌بها و پیش از باز شدن بازار آمریکا به اوج هفتگی یعنی سطح ۲۳۳۹ دلار به ازای هر اونس رسید اما پس از آن قیمت با عقب‌نشینی همراه شد و در سطح حدود ۲۳۲۵ دلار به ازای هر اونس نوسان کرد.

نتایج نظرسنجی کیتکو

تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو از قیمت طلا نشان می‌دهد عمده کارشناسان معتقدند قیمت فلز زرد با تغییری همراه نخواهد شد، در حالیکه سرمایه‌گذاران خرد نسبت به چشم‌انداز کوتاه‌مدت طلا تقسیم شده‌اند.

ژالکس کوپتسیکویچ، تحلیل‌گر ارشد بازار در FxPro، نسبت به طلا نگاه نزولی دارد چراکه قیمت فلز زرد به کمتر از میانگین متحرک ۵۰ روزه کاهش پیدا کرده است. این کارشناس اعلام کرده: «طلا و دیگر بازارها ممکن است در تقاطع داده‌های اقتصادی ضعیف و بانک مرکزی آمریکا باشند که به نظر می‌رسد صلح‌جویی آن درباره سیاست‌هایش کمتر شده است. این وخیم‌ترین ترکیب برای تقاضا است و می‌تواند با کاهش ارزش در بازارها از جمله بازار طلا همراه شود.»

مارک چندلر، مدیر عامل Bannockburn Global Forex، اعلام کرده طلا در موقعیتی قرار دارد که می‌تواند در هفته معاملاتی آتی با رشد قیمت همراه شود.

او گفته: «طلا از قعر کانال ۲۳۰۰ دلار در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خود را بازیابی کرد و در پایان هفته به کانال ۲۳۴۰ دلار رسید. فلز زرد تمام زیان‌های هفته گذشته را به شکل کامل جبران کرد.»

در این هفته ۱۲ کارشناس وال‌استریت در نظرسنجی هفتگی کیتکو درباره قیمت طلا شرکت کردند عمده آن‌ها درباره خنثی بودن قیمت فلز زرد در هفته معاملاتی آتی اتفاق نظر داشتند. چهار کارشناس معادل ۳۳ درصد اعلام کردند قیمت طلا افزایش خواهد یافت، در حالیکه دو کارشناس معادل ۱۷ درصد انتظار دارند قیمت طلا کاهش یابد. باقی شش تحلیل‌گر معادل ۵۰ درصد اعلام کردند قیمت این فلز گران‌بها با تغییر همراه نخواهد شد.

در این میان ۱۷۸ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکو شرکت کردند و ۸۶ معامله‌گر خرد معادل ۴۸ درصد انتظار دارند قیمت فلز زرد با افزایش همراه شود. پنجاه نفر دیگر معادل ۲۸ درصد پیش‌بینی کرده‌اند قیمت طلا در هفته معاملاتی آتی کاهش می‌یابد. چهل و دو شرکت‌کننده باقی‌مانده معادل ۲۴ درصد معتقدند قیمت فلز زرد نسبت به هفته معاملاتی گذشته بدون تغییر خواهد بود.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]