اوج‌گیری بیت‌کوین از کانال ۶۳ هزار دلار؟
اوج‌گیری بیت‌کوین از کانال ۶۳ هزار دلار؟

اکوایران: بیت‌کوین سعی دارد رشد قیمت‌های به دست‌آمده خود در پایان ماه گذشته میلادی را حفظ کند و به رکوردهای قیمتی بالاتری برسد. این رمزارز اکنون در محدوده ۶۳ هزار دلار معامله می‌شود.

به گزارش اکوایران، بیت‌کوین در تاریخ ۲ جولای (۱۲ تیر) با تمرکز بر کانال ۶۳ هزار دلار، توجه‌ها را به تغییرات نقدینگی کلان (liquidity) جلب کرد.

به نوشته کوین تلگراف، داده‌ها نشان می‌دهند قیمت بیت‌کوین در تلاش برای تثبیت افزایش‌هایی است که در پایان ماه گذشته میلادی به دست آمده است. با وجود ناتوانی کلی در عبور از سطوح مقاومت کلیدی بالاتر از ۶۴ هزار دلار، معامله‌گران بیت‌کوین با آغاز ماه جولای، دلیل جدیدی برای خوش‌بینی پیدا کرده‌اند.

رِکت‌کپیتال، تحلیل‌گر و معامله‌گر مشهور، در یکی از پست‌های خبری خود در ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد: «بیت‌کوین روند صعودی خود را از سر گرفته است.»

رکت‌کپیتال با نمایش نموداری که نشان‌دهنده خروج از روند نزولی ماه ژوئن است، چگونگی پایان یافتن ماه ژوئن را به‌عنوان نشانه‌ای کلیدی از قدرت بیت‌کوین برجسته کرد. او توضیح داد: «هدف، ایجاد پایه‌ای است که این رمزارز از طریق آن بتواند به مرور زمان به محدوده قیمتی بالا در حدود ۷۱ هزار و ۵۰۰ دلار برسد.»

در همین حال، دان کریپتو تریدز، یک تحلیل‌گر دیگر، بر روند نقدینگی دلار آمریکا تأکید کرد. همانطور که کوین‌تلگراف گزارش داده، این روند برای عملکرد بازار ارزهای دیجیتال بسیار مهم بوده و انتظارات برای اثرات مثبت آن در ماه گذشته میلادی افزایش یافته است.

او در همان روز به همراه یک نمودار مقایسه‌ای، اظهار داشت: «در طول این محدوده، قیمت بیت‌کوین عمدتا مطابق با نقدینگی دلار آمریکا حرکت کرده است.»

کل گارنر، تحلیل‌گر بازار، حتی فراتر رفت و اعلام کرد تغییرات اخیر نقدینگی فدرال رزرو می‌تواند تأثیر کوتاه‌مدت ملموسی بر قدرت قیمت بیت‌کوین داشته باشد. او همچنین نوشت: «بزرگ‌ترین نرخ تغییر نقدینگی خالص فدرال رزرو در ۱۵ ماه گذشته.»

داده‌های شاخص فنی نیز نشانه‌هایی از افزایش نوسانات پیش‌روی بیت‌کوین را به همراه داشت.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز سه‌شنبه (۱۲ تیر) از ۶۱ هزار و ۷۹۷ دلار تا ۶۳ هزار و ۲۵۷ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۲۱:۲۵ به وقت ایران، ۶۲ هزار و ۵۷ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود هزار و ۶۰۰ دلار بیشتر شده است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲/۱۵ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل، حدود ۱ درصد افزایش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۳ هزار و ۴۰۲ دلار تا ۳ هزار و ۴۶۳ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۲۱:۲۵ به وقت ایران، ۳ هزار و ۴۲۲ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۷۰ دلار کمتر شده است.

ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰/۴۰ میلیارد دلار بوده و ارزش آن نسبت به یک هفته قبل، حدود نیم درصد افزایش یافته است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]