صعود سکه به کانال بالاتر/ پیروزی ترامپ در انتخابات چه تاثیری بر بازار طلا و سکه دارد؟
صعود سکه به کانال بالاتر/ پیروزی ترامپ در انتخابات چه تاثیری بر بازار طلا و سکه دارد؟

نوسانات قیمت طلا و سکه همچنان ادامه دارد. در این نوسانات قیمت سکه طرح جدید به کانال ۴۱ میلیون تومان صعود کرد. کارشناسان بازارهای مالی روند این بازار را در کوتاه‌مدت نوسانی پیش‌بینی می‌کنند.

به گزارش اکوایران، قیمت طلا و سکه در کشور پس از نوسانات فراوان بار دیگر در مدار صعودی قرار گرفته است. بر این اساس اتحادیه طلا و جواهر تهران تا زمان انتشار این گزارش قیمت طلای ۱۸ عیار امروز، چهارم مرداد ۱۴۰۳، را با ۳۶ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته سه میلیون و ۳۹۷ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرد. طلای ۲۴ عیار نیز ۵۰ هزار تومان گران شد و به نرخ چهار میلیون و ۵۳۰ هزار تومان رسید.

سکه هم امروز را با افزایش قیمت آغاز کرد و به کانال بالاتر صعود کرد. سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه طرح جدید را ۲۰۰ هزار تومان گران‌تر از روز گذشته و ۴۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان گزارش کرد. اما سکه طرح قدیم در نرخ ۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ثابت ماند.

اونس جهانی طلا که در روز گذشته به بالای سطح ۲۴۰۰ دلاری رسیده بود، امروز مجددا ریزشی شد و با ۴۵ دلار ریزش، نرخ ۲۳۷۲ دلار را به ثبت رساند.

پیش‌بینی روند بازار طلا و سکه چهارم مرداد ۱۴۰۳

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی، در گفتگو با اکوایران به روند بازار اونس جهانی اشاره کرد و گفت:«گرچه نوساناتی در قیمت طلای جهانی دیده می‌شود، اما به طور کلی روند صعودی است و به نظر می‌رسد این روند صعودی ادامه داشته باشد. به عبارتی دیگر، با نزدیکی به انتخابات آمریکا و همچنین پیشتازی ترامپ در نظرسنجی‌ها، علی‌رغم کنار رفتن بایدن و حضور کامالا هریس در انتخابات، اونس جهانی به روند صعودی خود ادامه می‌دهد.»

او افزود:« در بازار داخلی طلا و سکه اما داستان متفاوت است. اهرم دلار در کشور سعی می‌کند تاثیر افزایش اونس جهانی را بر بازار طلا و سکه خنثی و جبران کند. اما با وجود این مسأله شاهد آن هستیم حباب طلای ۱۸ عیار درحال نزدیک‌شدن به صفر و حباب نیم‌سکه و ربع سکه در حال بزرگ‌تر شدن است. در این شرایط است که هنگام پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا حباب سکه در داخل کشور بزرگتر خواهد شد.»

این کارشناس بازارهای مالی در ادامه تاکید کرد: «به نظر می‌رسد در هفته آینده تقاضا در بازار طلا و سکه افزایش یابد و قیمت‌ها هم نوسانی باشد. در آن طرف ماجرا و برای پیش‌بینی بلندمدت، باید به تیم اقتصادی رئیس جمهور منتخب توجه کرد. با معرفی تیم اقتصادی پزشکیان، به ویژه انتخاب ریاست بانک مرکزی، می‌توان پی برد که بازار در آینده چه روندی را طی می‌کند و سیستم اقتصادی کشور با چه روشی اداره می‌شود.»

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]