واکنش غیرمعمول بیت‌کوین به داده‌های تورمی آمریکا
واکنش غیرمعمول بیت‌کوین به داده‌های تورمی آمریکا

اکوایران: بیت‌کوین با نادیده گرفتن خبرهای مثبت از تورم آمریکا، با کاهش قیمت شدیدی روبه‌رو شده است.

به گزارش اکوایران، داده‌های کوین تلگراف مارکتس پرو و تریدینگ ویو نشان می‌دهد روند قیمتی بیت‌کوین به دنبال داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا صعودی شد و قیمت این ارز دیجیتال به کانال ۶۲ هزار دلار جهش یافت.

به نوشته کوین تلگراف، داده‌های اقتصادی آمریکا که نشان داد سرعت رشد تورم در ماه جولای کاهش یافته، به شکل عمومی باید باعث ارتقای قیمت دارایی‌های ریسکی و ارزهای دیجیتال شود، اما واکنش مثبت بیت‌کوین به این اتفاق، مدت زیادی دوام نیاورد.

بیت‌کوین پس از ثبت قیمت ۶۱ هزار و ۸۰۹ دلار، طی یک ساعت بیش از ۳ درصد افت قیمت را تجربه کرد. آخرین داده‌های FedWatch Tool متعلق به گروه CME نشان داد پیش‌بینی بازارها، کاهش اندک نرخ بهره در نشست بعدی فدرال رزرو در ماه سپتامبر است.

یکی از معامله‌گران اعلام کرده بیت‌کوین می‌تواند به راحتی از سطوح فعلی خود سقوط کند و تا ۱۰ درصد افت قیمت داشته باشد. این معامله‌گر استدلال کرده که بازارها فاقد حجم معاملات مناسب برای حفظ قیمت‌های بالاتر هستند.  

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز چهارشنبه (۲۴ مرداد) از ۵۸ هزار و ۷۵۸ دلار تا ۶۱ هزار و ۵۴۳ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۲۳:۱۷ به وقت ایران، ۵۸ هزار و ۸۸۰ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۲ هزار دلار کاهش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰/۵۵ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل، حدود ۷ درصد افزایش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۲ هزار و ۶۳۶ دلار تا ۲ هزار و ۷۶۱ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۲۳:۱۷ به وقت ایران، ۲ هزار ۶۶۸ دلار معامله شده است. ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶/۲۷ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل حدود ۱۳ درصد افزایش یافته است.

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]