تازه‌ترین روند قیمت طلا پس از رکوردشکنی
تازه‌ترین روند قیمت طلا پس از رکوردشکنی

اکوایران: قیمت طلا در روز جمعه به سطح ۲۵۰۹ دلار در هر اونس افزایش پیدا کرد که بالاترین قیمت ثبت‌شده آن‌ محسوب می‌شود. صورت‌جلسه فدرال رزرو در روز چهارشنبه می‌تواند تأثیر زیادی بر ادامه مسیر قیمتی فلز زرد داشته باشد.

به گزارش اکوایران، قیمت طلا در روز دوشنبه (۲۹ مرداد) با کاهش همراه شد، آن هم پس از آنکه در روز گذشته توانسته بود به رکورد ۲۵۰۰ دلار به ازای هر اونس دست پیدا کند. سرمایه‌گذاران بخشی از دارایی‌های طلای خود را فروختند تا بتوانند از افزایش‌های اخیر قیمت سود ببرند. آن‌ها همچنین منتظر اطلاعات بیشتر از سوی فدرال رزرو هستند و بر وقایع در خاورمیانه نظارت می‌کنند.

به نوشته رویترز، قیمت لحظه‌ای طلا با کاهش ۰/۲ درصدی، تا ساعت ۱۹:۲۷ به وقت ایران در سطح ۲۵۰۳ دلار معامله شد که در سطح پایین‌تر از رکورد ۲۵۰۹ دلار است که در روز جمعه به دست آمد. معاملات آتی طلا با رشد ۰/۲ درصدی به ۲۵۴۲ دلار در هر اونس افزایش یافت.

دیوید مگر، مدیر سرمایه‌گذاری‌های جایگزین و معاملات در High Ridge Futures، گفت: «اگر فدرال رزرو تنها احتمال کاهش ۰/۲۵ درصدی نرخ بهره را نشان دهد و به احتمال کاهش نیم درصدی اشاره نکند، از عقب‌نشینی قیمت در بازار طلا شگفت‌زده نخواهیم شد، زیرا معامله‌گران ممکن است ناامید شوند.»

معامله‌گران شانس کاهش ۰/۲۵ درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر را در سطح ۷۷/۵ درصد می‌بینند.

در حال حاضر تمرکز بر صورت‌جلسه جلسه سیاستی آخر فدرال رزرو در روز چهارشنبه و همچنین سخنرانی جروم پاول، رئیس‌ بانک مرکزی آمریکا، در سمپوزیوم جکسون هول در روز جمعه خواهد بود.

طبق اعلام وانگ تائو، تحلیل‌گر تکنیکال رویترز، طلا ممکن است به دنبال شکست در عبور از سطح مقاومت ۲۵۰۷ دلار در هر اونس،‌ به محدوده ۲۴۷۹ تا ۲۴۸۷ دلار افت پیدا کند.  

اما جیووانی استانوو،‌تحلیل‌گر یو‌بی‌اس، می‌گوید طلا می‌تواند در ماه‌های پیش‌رو با رشد بیشتری همراه شود و احتمالا تا پایان سال جاری میلادی به سطح ۲۶۰۰ دلار برسد. به گفته او،‌ اکنون تمام چشم‌ها بر هرگونه سیگنال جروم پاول مبنی برای کاهش قریب‌الوقوع نرخ بهره خواهد بود.

در بخش بازار فیزیکی، چندین بانک چینی سهمیه جدید واردات طلا دریافت کرده‌اند که می‌تواند تقاضا را علی‌رغم رکوردهای قیمتی با افزایش همراه کند.

به گفته یکی از کارشناسان، تقاضای طلا در زمان‌های مربوط به تنش‌های ژئوپولیتیکی، به‌ویژه در خاورمیانه، در سطحی قوی است و باعث رشد خرید فلز زرد می‌شود.

رشد قیمت طلا در سال ۲۰۲۴ میلادی، ۲۱ درصد بوده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]