از عطش بیت‌کوین برای رکوردشکنی تا افت تون‌کوین پس از دستگیری بنیان‌گذار تلگرام
از عطش بیت‌کوین برای رکوردشکنی تا افت تون‌کوین پس از دستگیری بنیان‌گذار تلگرام

اکوایران: سیگنال کاهش نرخ بهره توسط پاول، رئیس فدرال رزرو، طیفی از دارایی‌ها را به شکل مثبت تحت تأثیر قرار داده است. صندوق‌های ETF بیت‌کوین در آمریکا به یک دوره هفت‌روزه ورودی خالص سرمایه دست یافتند.

به گزارش اکوایران، بیت‌کوین برای نخستین‌بار در سه‌ هفته اخیر وارد کانال ۶۵ هزار دلار شد. این رشد به دلیل تقاضای احیا شده برای صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین در بحبوحه نشانه‌هایی از قرار گرفتن فدرال رزرو در مسیر تسهیل سیاست پولی رخ داده است.

به نوشته بلومبرگ، بزرگ‌ترین دارایی دیجیتال در روز دوشنبه (۵ شهریور) تا ۱/۲ درصد رشد داشت و به سطح ۶۵ هزار و ۳۰ دلار رسید و پس از آن تا ساعت ۹:۱۹ صبح به وقت نیویورک به سطح ۶۳ هزار و ۷۸۰ دلار سقوط کرد. این ارز دیجیتال هفته گذشته با رشد ۷/۴ درصدی همراه شد که بیشترین افزایش ثبت‌شده در یک بازه‌ی یک‌هفته‌ای از اواسط جولای محسوب می‌شود.

رشد بیت‌کوین پس از سیگنال پاول

جروم پاول، رئیس‌ فدرال رزرو، روز جمعه واضح‌ترین سیگنال را ارائه داد که بانک مرکزی آمریکا در مسیر کاهش نرخ بهره از بالاترین سطوح خود در بیش از دو دهه اخیر قرار گرفته است؛ شرایطی که می‌تواند یک وضعیت بهتر برای بازارهای سراسر جهان فراهم کند.

داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط بلومبرگ نشان می‌دهد سیگنال پاول در همان روز باعث سرمایه خالص ورودی به ارزش ۲۵۲ میلیون دلار – که بالاترین میزان در بیش از دو ماه اخیر بوده – به گروهی از صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین در آمریکا شده است.

این صندوق‌ها طی هفت روز متوالی شاهد سرمایه ورودی بوده‌اند. از سوی دیگر، داده‌های جمع‌آوری شده‌ توسط کوین‌شِیرز نشان می‌دهد محصولات سرمایه‌گذاری مرتبط با اتریوم در هفته گذشته با سرمایه‌ خروجی خالص ۳۶ میلیون دلاری مواجه شدند.

سیسی لو مک کالمن، مؤسس شرکت مشاوره بلاک‌چین Venn Link Partners، گفت: «همه چشم‌ها به فدرال رزرو است». او افزود که کاهش نرخ بهره در سپتامبر ممکن است بیت‌کوین را تقویت کند.

رشد قابل توجه سرمایه‌های ورودی به صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین

برخلاف پورتفولیوهای بیت‌کوین، گروهی از صندوق‌های قابل معامله اتریوم در ایالات متحده در ۲۳ آگوست (۲ شهریور)‌ با خروج خالص سرمایه مواجه شدند. اتریوم در روز دوشنبه با کاهش ۲/۱ درصدی همراه بود.

تون‌کوین، یک بلاک‌چین مرتبط با اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام، پس از بازداشت پاول دوروف، یکی از بنیان‌گذاران تلگرام در فرانسه، با کاهش ارزش روبه‌رو شده است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]