چهارشنبه, ۲۸ شهریور , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 156351
  • 17 سپتامبر 2024 - 15:00
  • 13 بازدید
  • ۰ دیدگاه

تزریق آرامش به بازار طلا و سکه/ بازار در ادامه سال به چه سویی می‌رود؟

تزریق آرامش به بازار طلا و سکه/ بازار در ادامه سال به چه سویی می‌رود؟
تزریق آرامش به بازار طلا و سکه/ بازار در ادامه سال به چه سویی می‌رود؟

قیمت طلا و سکه همچنان نوسانات جزئی را پشت سر می‌گذارد. اما کارشناسان معتقدند بازار در ادامه سال با افزایش پله به پله‌ای قیمت‌ها مواجه خواهد شد.

به گزارش اکوایران، بازار طلا و سکه کار خود را با نوسانات جزئی در کشور ادامه می‌دهد. در واقع درحال حاضر هیچ افزایش یا کاهش قابل توجهی در این بازار دیده نمی‌شود. براساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران طلا به میزان ریزش روز گذشته، امروز با افزایش قیمت همراه و طلای ۱۸ عیار امروز، ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ با ۱۶ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته در نرخ سه میلیون و ۷۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان در بازار طلا و سکه کشور عرضه شد. طلای ۲۴ عیار هم ۲۱ هزار تومان ریزش قیمت را تجربه کرد و به قیمت چهار میلیون و ۹۴۸ هزار تومان رسید.

بازار سکه هم مانند بازار طلا عمل کرد. آنگونه که سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران نوشته است، سکه طرح جدید که در روزهای گذشته وارد کانال ۴۴ میلیون تومان شده بود،‌ امروز ۲۵۰ هزار تومان گران شد و اکنون به ۴۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسیده است. سکه طرح قدیم اما دوباره به کامال بالاتر راه یافت و با ۳۰۰ هزار تومان افزایش قیمت در نرخ ۳۹ میلیون تومان به بازار عرضه شد. 

طلای جهانی هم هفته جدید را با افزایش قیمت آغاز کرد. بر این اساس،‌ هر انس طلای جهانی با کاهش چهار دلاری نسبت به هفته گذشته با قیمت ۲۵۸۸ دلار به فروش می‌رسد.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، ۲۷ شهریور ۱۴۰۳

در روزهای گذشته نوسان قابل توجهی در بازار طلا و سکه کشور مشاهده نشد،‌ اما در طرف مقابل،‌ یعنی بازار جهانی افزایش قیمت رخ داد و طلای جهانی را دوباره به بالای کانال ۲۵۰۰ دلار افزایش داد. در طرف دیگر هم بازار دلار هیچ واکنشی نسبت به تحریم‌های جدید اعمال شده علیه ایران نشان نداد. 

در بازار داخلی طلا و سکه اما خرید و فروش افزایش یافته است،‌ چراکه ماه صفر به پایان رسیده است و با فرارسیدن ماه ربیع‌الاول بازار کمی رونق می‌گیرد. در نهایت با توجه به نکاتی که به آن اشاره شد،‌ کارشناسان بازارهای مالی و همچنین فعالان بازار طلا و سکه کشور چشم‌انداز افزایشی نسبت به این بازار دارند. گرچه این افزایش ممکن است سریع رخ ندهد و قابل مشاهده نباشد،‌ بلکه ممکن است نرخ طلا و سکه در ادامه سال با شیب آرامی رو به صعود برود. 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
18 سپتامبر 2024

انفجار لبنان به دلار پشت‌خطی رسید

معامله‌گران بازار ارز می‌گویند آنقدر بازار بی‌رمق است که اتاق‌های معاملاتی سوت‌و‌کور شده و در چارت، یک فشردگی یا فریز قیمتی عجیبی اتفاق افتاده است. از منظر آن‌ها این حالت بازار نشان می‌دهد که بازار ارز در تایم استراحت قرار دارد، اما در نهایت این فشردگی قیمت به نوسان بزرگ ختم خواهد شد. این دسته […]

نوسان طلا در نزدیکی رکورد تاریخی 17 سپتامبر 2024

نوسان طلا در نزدیکی رکورد تاریخی

اکوایران: قیمت‌های طلا طی امروز و در آستانه تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای کاهش نرخ بهره، در نزدیکی بالاترین سطوح خود در نوسان است. تضعیف شاخص دلار آمریکا از دلایل رشد قیمت فلز زرد بوده است‌.

در آستانه تصمیم مهم فدرال رزرو: هر یک از گزینه‌های پیش‌روی بانک مرکزی آمریکا چه اثری بر بازارها خواهد گذاشت؟ 17 سپتامبر 2024

در آستانه تصمیم مهم فدرال رزرو: هر یک از گزینه‌های پیش‌روی بانک مرکزی آمریکا چه اثری بر بازارها خواهد گذاشت؟

اکوایران: درحالی که فدرال رزرو معمولا ترجیح می‌دهد که با افزایش ۰٫۲۵ درصدی نرخ بهره حرکت کند ولی این‌بار بنظر می‌رسد مساله پیچیده شده است، بطوری که معامله گران بازارهای جهانی نمی‌دانند نرخ بهره چه میزان کاهش خواهد یافت. این مساله می‌تواند نوسانات زیادی در بازار ایجاد کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم بانک اقتصاد منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.