جمعه, ۶ مهر , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 156753
  • 19 سپتامبر 2024 - 9:00
  • 26 بازدید
  • ۰ دیدگاه

بازار طلا و سکه با ریسک افزایش انس، حباب چاق کردند/ ریسک افزایش قیمت طلا، حباب سکه را چاق کرد

بازار طلا و سکه با ریسک افزایش انس، حباب چاق کردند/ ریسک افزایش قیمت طلا، حباب سکه را چاق کرد
بازار طلا و سکه با ریسک افزایش انس، حباب چاق کردند/ ریسک افزایش قیمت طلا، حباب سکه را چاق کرد

تا روز سه‌شنبه می‌گفتند هر کسی دلار دارد بفروشد طلا بخرد چهارشنبه توصیه‌ها معکوس شد، چرا؟

فیک‌نیوزها بازار شلوغی داشتند، در بسیاری از کانال‌ها خبری دست به دست می‌شد که فردا یک جلسه مهم در بانک مرکزی برگزار می‌شود. نیمی از اطلاعات واقعی بود و نیمی فیک. از قبل معلوم بود که روز چهارشنبه جلسه مهمی برگزار می‌شود اما نه در بانک مرکزی ایران بلکه در بانک مرکزی آمریکا. اما فیک‌نیوزها با سواری گرفتن از خبر مهم جلسه بانک مرکزی ایران به دنبال افزایش فالوور و درصورت امکان جو دادن به بازار بودند.

در این شرایط، تمام فعلان بازار از صبح چشم به ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه شب و جلسه مهم فدرال رزرو دارند. در این جلسه قرار است که فدرال رزرو در مورد دو کاهش یا یک کاهش نرخ بهره تصمیم بگیرد. نکته جالب توجه عدم قطعیتی هست که در بازار در این مورد شکل گرفته و نسبت به یک یا دو کاهش نرخ بهره ۵۰ به ۵۰ هستند. به عقیده تحلیلگران اگر فدرال رزرو دو کاهش نرخ بهره‌ را در دستور کار قرار بدهد می‌تواند سوخت افزایش قیمت طلا شود، اما در صورت یک مرحله کاهش در نرخ بهره توسط فدرال رزرو، قیمت طلا از سقف دور خواهد شد. البته رشد بازار با دو کاهش نرخ بهره مستلزم این است که صحبت‌های پاول در مورد شرایط اقتصادی نشان از عدم رکود باشد. احتمالا در زمان انتشار خبر فدرال رزرو، بازار طلا پرنوسان دنبال شود تا اینکه سخنرانی پایانی پاول ادامه راه را تعیین تکلیف کند.

بازار طلا و سکه داخل با توجه به پیش‌رو داشتن این جلسه مهم، قسمتی از دو کاهش نرخ بهره را ارزش گذاری کردند و به سمت صعود رفتند و حبابشان چاق شد؛ قیمت سکه در روز چهارشنبه در کانال ۴۴ میلیون تثبیت داد و قیمت طلای آبشده برای ورود به پله دوم کانال ۱۶ میلیون تلاش داشت و در بالای حمایت ۱۶ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان نوسان داد.

قیمت سکه امامی که در روز سه‌شنبه در تثبیت نرخ در کانال ۴۴ میلیون ناکام بود، روز چهارشنبه را با گپ مثبت ۲۵۰ هزار تومانی در ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شروع کرد. قیمت سکه در ابتدا افزایش ۵۰ هزار تومانی داشت و در ادامه با کاهش در ۴۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به کار خودش پایان داد. با این تثبیت قیمت سکه در کانال ۴۴ میلیون، حبابش با افزایش به ۱۸ درصد رسید یعنی هشت میلیون از قیمت سکه، حباب است.

قیمت طلای آبشده که در معاملات پشت خطی روز سه‌شنبه با اخبار انفجار در لبنان به بالای پله دوم کانال ۱۶ میلیون رفته بود، چهارشنبه را در ۱۶ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان آغاز کرد. با توجه به بازگشایی نرخ در بالای مرز حمایتی ۱۶ میلیون و ۱۷۰ هزارتومان، گارد بازار طلا هم بیشتر به سمت صعود بود و برای ورود به پله دوم کانال ۱۶ میلیون تلاش داشت اما در این عمل ناکام بود. قیمت طلا در نهایت در ۱۶ میلیون و ۱۷۳ هزار تومان بسته شد. حباب طلای آبشده هم در روز چهارشنبه چاق شد و به یک درصد رسید، یعنی نزدیک به ۱۸۰ هزار تومان از قیمت طلای آبشده حباب است.

قیمت دلار هرات هم در پشت خط سه‌شنبه با فاند جنگی افزایشی بود و روز چهارشنبه را در بالا و در ۵۹ هزار و ۴۲۰ تومان بازگشایی کرد و با روند کاهشی درهم به سمت نزول رفت. قیمت دلار هرات در نهایت در ۵۹ هزار و ۱۰۰ تومان بسته شد.

قیمت درهم که مرز ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان را از دست داده بود روز چهارشنبه‌ را با گپ مثبت ۵۰ تومانی در ۱۶ هزار و ۳۲۰ تومان شروع کرد. قیمت درهم در ابتدا یک حرکت رفت و برگشتی بین ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان تا ۱۶ هزار و ۲۷۰ تومان داشت و در نهایت در ۱۶ هزار و ۲۶۰ تومان به کار خودش پایان داد. حباب دلاری درهم در روز چهارشنبه به بالای ۳۰۰ تومان رسید.

قیمت دلار تهران هم مثل درهم و هرات در بالا بازگشایی کرد و به سمت نزول رفت. بازار ارز تهران در ۵۹ هزار و ۵۵۰ تومان آغاز کرد و تا ۵۹ هزار و ۳۵۰ تومان پایین رفت. در نهایت قیمت دلار تهران از این مرز حمایت شد و به ۵۹ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.

معامله‌گران معتقدند حرکت نرخ دلار هرات مشخص شده و هم به خریدار نان می‌دهد و هم به فروشنده. روند نرخ دلار هرات بین ۵۸ هزار و ۹۰۰ تومان تا ۵۹ هزار و ۴۰۰ تومان است که نوسان‌گیران پایین می‌خرند و در بالا می‌فروشند. ولی این حرکت مشخص تا انتها ادامه ندارد و تحلیلگران معتقدند که قیمت در مهر ماه نوسانی دنبال خواهد شد.

از هفته گذشته که قیمت انس طلا رکورد قیمتی زده همانطوری که در برنامه‌های قبلی اشاره شد یک جو عجیبی برای خرید طلا شکل گرفته بود و حتی برخی مدعی بودند که دلارتان را بفروشید طلا بخرید.  در روز چهارشنبه این جو معکوس شد و برخی از تحلیلگران می‌گفتند قیمت طلا به محدوده حساس رسیده پس بفروشید و دلار بخرید.

به عقیده معامله‌گران فنی کف حمایتی فعلی طلای آبشده در ۱۶ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان قرار دارد و مرز مقاومتش هم ۱۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است. اما اینکه قیمت به کدام سمت می‌رود بسته به روند قیمت انس بعد از جلسه مهم فدرال رزرو است. اگر انس طلا بعد از این جلسه روند صعود به خودش بگیرد روند طلا و سکه هم افزایشی خواهد بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
ماجرای میلیاردر شدن یک معالمه‌گر رمزارز با ۱۳۰۰ دلار؛ شانس یا تقلب؟ 26 سپتامبر 2024

ماجرای میلیاردر شدن یک معالمه‌گر رمزارز با ۱۳۰۰ دلار؛ شانس یا تقلب؟

اکوایران: یک معامله‌گر کریپتو با سرمایه‌گذاری در میم‌کوین مو دنگ، ۱۳۳۱ دلار را به ۳٫۴ میلیون دلار تبدیل کرده است.

26 سپتامبر 2024

چالش‌های ماینینگ در شبکه بلاکچین

یزدان عباسی، رئیس کارگروه آموزش و پژوهش انجمن بلاکچین ایران به زبان ساده به تفسیر این پرسش از چندین منظر پرداخت. البته وی در ابتدا نحوه ماین کردن بلاک توسط ماینر را به طور خلاصه بیان کرد. علیرضا مفتخر، مدیر محصول مرکز تبادل رمزارزی در بخش پایانی این گفتگو به این پرسش پرداخت که نحوه […]

آپدیت جدید در بازار طلا و سکه 26 سپتامبر 2024

آپدیت جدید در بازار طلا و سکه

اکوایران: در بازار شنیده‌ می‌شود که فروش قسطی طلا و سکه در بازار انجام می‌شود و حتی سهام طلا و سکه هم می‌فروشند. داستان این نوع داد و ستد چیست؟

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم بانک اقتصاد منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.