طلای آب شده چیست و چگونه طلای آب شده بخریم؟
طلای آب شده چیست و چگونه طلای آب شده بخریم؟
فکر می‌کنید تنها راه سرمایه‌گذاری روی طلا، خرید طلای نو، دست دوم یا مصنوعات طلا مثل سکه است؟ باید بگوییم خیر! یکی از سودبخش‌ترین انواع طلا که کمتر کسی سراغ آن می‌رود، طلای آب شده است. چرا این طلا سودبخش‌ترین است؟ چون خلاف دیگر انواع طلا، برای خرید آن نیازی نیست سود بپردازید یا مالیات و اجرت بدهید. شما روی اصل طلا سرمایه‌گذار می‌کنید، بدون آنکه هزینه اضافی بپردازید. در ادامه می‌گوییم که دقیقاً طلای آب شده چیست و طلای آب شده از کجا بخریم!
فهرست خبر اقتصادی طلای آب شده چیست و چگونه طلای آب شده بخریم؟

طلای آب شده چیست؟

در کارگاه‌های طلاسازی، طلاهایی که دیگر نمی‌توان مجدد از آن‌ها استفاده کرد را جمع‌آوری می‌کنند. بعد نگین‌ها، فنرها و… را از این طلاها جدا می‌‌کنند. سپس این طلاها را در طرف‌های مخصوص می‌ریزند و در کوره ذوب می‌کنند. بعد از ذوب کردن طلا، آن‌ها را در قالب‌های مخصوصی به نام ریژه می‌ریزند تا شکل منظمی بگیرند و سرد شوند. در آخر روی طلاها شماره انگ و عیار طلا را حک می‌کنند تا اصالت آن را تضمین کنند. ضخامت، عیار یا طول طلای آب شده، بستگی به حجم طلای ذوب شده و شکل ریژه دارد و می‌تواند با طلاهای آبشده دیگر متفاوت باشد. هر چقدر عیار طلای آب شده به ۲۴ نزدیک شود، ‌ رنگ آن طلایی‌تر و زیباتر خواهد بود. برای‌آنکه با طلای آب شده بهتر آشنا شوید و همه چیز را درباره آن بدانید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله «طلای آب شده چیست و چطور از اصالت آن مطمئن شویم؟» را بخوانید.

چرا طلای آب شده بخریم؟

مزایای خرید طلای اب شده را می‌دانید؟ هنگام خرید طلای نو، شما باید هفت درصد سود، ده درصد مالیات و مقداری برای اجرت بپردازید. میزان اجرت بستگی به طلایی که انتخاب کردید و ظریف‌کاری‌های آن دارد. بنابراین، باید هزینه‌ها اضافی‌تر بدهید و به‌اندازه ارزش واقعی پولتان، طلا به دست نمی‌آورید.

هنگام خرید طلای دست دوم چه؟ برای خرید طلای دست دوم دیگر خبری از مالیات یا اجرت نیست. اما همچنان باید سود فروشنده را بپردازید. نگاهی به فرمول خرید طلای دست دوم بیندازید:

(قیمت تابلو + ۷ درصد سود طلافروش) ⨯وزن طلا = قیمت طلای دست دوم به هنگام خرید

پس هنگام خرید طلای دست دوم هم باید هزینه اضافه‌تری بپردازید و به‌اندازه ارزش واقعی پولتان، طلا تحویل‎ نمی‌گیرید. هنگام فروش این طلا چطور؟ موقع فروش طلای دست دوم، فروشنده از فرمول زیر برای تعیین قیمت طلایتان استفاده می‌کند:

کمی پائین‌تر از قیمت تابلو ⨯ (۷۴۰/۷۵۰ ⨯وزن طلا) = قیمت طلای دست دوم به هنگام فروش

موقع خرید طلا، قیمت آن را با عیار ۷۵۰ یا هجده مشخص می‌کنند. اما همانطور که در فرمول بالا می‌بینید، اگر بخواهید همان طلا را بفروشید، قیمتش را با عیار ۷۴۰ محاسبه می‌کنند. پس قیمت آن به اندازه ارزش حقیقی طلایتان نخواهد بود!

خرید آنلاین طلای آب شده

درصورتی‌که هنگام خرید و فروش طلای آبشده، شما روی اصل طلا معامله می‌کنید. یعنی نیازی نیست هزینه اضافه‌تری بابت اجرت یا مالیات بپردازید. تنها از شما یک درصد کارمزد می‌گیرند که در مقابل هفت درصد سود طلافروش، مقدار ناچیزی است!  این کارمزد حتی از تفاوت قیمت خرید و فروش سکه‌ هم کمتر است و روی قیمت نهایی طلای آب شده در زمان خرید و فروش تأثیر چندانی ندارد. پس اگر قصد سرمایه‌گذاری روی طلا را دارید، توصیه می‌کنیم خرید طلای آب شده را امتحان کنید.

طلای آب شده بخریم یا سکه؟

بهترین راه این است که یک سبد سرمایه‌گذاری ترکیبی بچینید. اختلاف قیمت خرید و فروش طلای آب شده، از سکه کمتر است. اما درباره سکه، نکته حیاتی حباب آن است! به قیمت امروز، سکه تقریباً ۴۵ درصد حباب دارد. بنابراین کارشناسان توصیه می‌کنند که یک سبد ترکیبی از سکه و طلای آب شده بفروشید. هر زمان حباب سکه بیشتر شد، آن را بفروشید و سهم طلای آب شده را بیشتر کنید. هر زمان که حباب سکه کمتر شد، برعکس! طلای آب شده را بفروشید و سهم سکه را بیشتر کنید.

طلای آبشده از کجا بخریم؟

چگونه طلای آب شده بخریم؟ برای خرید طلای آب شده، بازار سنتی و بازار آنلاین در خدمت شماست. می‌توانید در روزها و ساعات کاری بازار، حضوری به مغازه‌های معتبر بروید و این نوع طلا را بخرید. اما توجه کنید که حداقل مقداری که می‎توانید از طلافروشی‌ها، طلای اب شده بخرید، ۳۰ گرم است. بیشتر طلافروشی‌ها، کمتر از این مقدار را معامله نمی‌کنند.

پس چاره برای سرمایه‌های اندک چیست؟ بهترین راه برای خرید طلای آبشده با سرمایه اندک، استفاده از بازار آنلاین است. فروشگاه آنلاین و معتبر گلدیکا، از اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی مجوز طلافروشی آنلاین دارد. در این سایت به‌صورت قانونی و آنلاین، می‌توانید با هر مبلغی، حتی ۱۰۰ هزارتومان، طلای بدون اجرت و مالیات بخرید. بعد از خرید نیز تا هر زمانی که بخواهید، طلای خود را در سامانه نگهداری می‌کنید تا ریسک حمل و ذخیره طلا را متحمل نشوید. هر زمان هم که بخواهید می‌توانید طلایتان را به‌صورت فیزیکی، از شعب گلدیکا حضوری دریافت کنید. در صورت نیاز هم می‌توانید بدون مراجعه حضوری تمامی یا بخشی از سرمایه طلای خود را به قیمت روز بفروشید و وجه آن را برداشت کنید.

طلای آب شده از کجا بخریم؟

با توجه به مزایایی که از طلای آب شده گفتیم، مشخص است که این نوع طلا، یکی از اشکال محبوب و ارزشمند سرمایه‌گذاری است و همواره جایگاه ویژه‌ای در بازار خواهد داشت. نقدشوندگی طلا همیشه بالاست و سریع می‌توانید آن را به پول نقد تبدیل کنید. درعین‌حال، به‌خاطر رشد صعودی‌اش، ارزش پولتان را هم حفظ می‌کند. بنابراین از کجا طلای آبشده بخریم؟ برای خرید طلای آب شده می‌توانید از سامانه گلدیکا استفاده کنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 1 میانگین: 5]