بررسی انواع دیزل ژنراتور ها
بررسی انواع دیزل ژنراتور ها
تامین برق اضطراری یک مجموعه یکی از مهترین دغدغه های مهم مشترکین برق به خصوص در فصول گرم سال محسوب می شود.

 هر ساله با ورود به فصل گرم سال مشکل تامین برق مجموعه چه صنعتی و چه مسکونی سبب بروز خسارت های مالی و بروز اشکال در روند عادی زندگی مردم می شود. از این رو انتخاب منبع تامین برق اضطراری و یا مداوم برای کارخانه جات، ساختمان ها و شرکت ها امری اجتناب ناپذیر است.

منابع تامین برق اضطراری و دائم به کار متعددی در بازار امروز وجود داشته که از مهمترین آنها می توان به دیزل ژنراتور ، موتور برق ها، UPS ها و سلول های خورشیدی اشاره کرد. در این محتوا قصد داریم به بررسی انواع دیزل ژنراتور ها و نحوه دسته بندی آنها بپردازیم پس با ما همراه باشید.

دسته بندی دیزل ژنراتور ها:

معمولا در بازار دیزل ژنراتور ها بر اساس نوع عملکرد آنها ، برند دستگاه (کشور سازنده) و توان خروجی آنها دسته بندی می شوند. با برخی از آن ها در ادامه آشنا می شویم.

انواع دیزل ژنراتور بر اساس عملکرد:

ژنراتور های دیزلی براساس نوع عملکرد یا کاربرد آنها به سه دسته ژنراتور های دیزلی اضطراری، پرایم و دائم کار دسته بندی می شود. در ادامه به بررسی مختصر از هریک از آنها می پردازیم.

  • ژنراتور های دیزلی اضطراری :

    دیزل ژنراتور اضطراری یا استندبای به ژنراتوری گفته می شود که برای تامین برق اضطراری مجموعه استفاده شده و نمیتوان از آن در ساعت های طولانی و پشت سرهم استفاده کرد. از این دسته معمولا برای تامین برق بیمارستان ها، ساختمان ها و دیتاسنتر ها معمولا استفاده می شود. معمولا پیشنهاد می شود از این دستگاه به دفعات محدود در ماه و چند ساعت در روز استفاده شود.

  • دیزل ژنراتور های پرایم :

    این دسته نسبت به دسته اضطراری می توان در زمان های طولانی تری مورد استفاده قرار گیرد. به طور مثال از این دسته در اردوگاه ها، ساخت و ساز ها ، کمپ ها و نمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. توجه شود از دسته پرایم می توان به طور میانگین در روز به مدت ۶ تا ۸ ساعت استفاده کرد و پس از استفاده پیشنهاد می شود دستگاه به مدت ۴ ساعت استراحت کند.

  • ژنراتور های دیزلی دائم کار :

    دیزل ژنراتور دائم کار همانطور که از نام آن پیداست می توان به طور پیوسته و مداوم از این دسته استفاده کرد. از این دستگاه ها معمولا در مکان هایی که امکان دسترسی به شبکه برقی وجود نداشته (مانند روستاه ها اردوگاه و کمپ هایی که دسترسی به برق ندارند) و همچنین صنایع و کارخانه هایی که نیاز به تامین برق مداوم دارند مورد استفاده قرار می گیرد. بهتر است بدانیم که برندهای مطرح دنیا در این دسته قرار دارند.

دیزل ژنراتور ها بر اساس برند:

یکی از مرسوم ترین شیوه های دسته بندی کردن ژنراتور های دیزلی، دسته بندی بر اساس کشور سازنده و برند دستگاه است. معمولا ژنراتور های دیزلی به سه دسته برندهای اروپایی، چینی و ایرانی دسته بندی می شوند.

  • دیزل ژنراتور های اروپایی :

    این دسته با توجه به کیفیت ساخت و ماندگاری بالای دستگاه جزو محبوبترین دسته ها قرار دارند. ژنراتور های دیزلی اروپایی نسبت به سایر رقبا از کیفیت بالاتر ساخت، طراحی و توان خروجی داشته اما قیمت این دسته نسبت به دسته چینی و ایرانی بالاتر بوده است. در صورتی که محدودیت مالی ندارید پیشنهاد می شود از ژنراتور های دیزلی اروپایی استفاده نمایید. از معروف ترین برندهای اروپایی می توان به دیزل ژنراتور ولوو که ساخت کشور سوئد بوده، دیزل ژنراتور کامینز و پرکینز که انگلیسی است اشاره کرد.

  • ژنراتور های دیزلی چینی :

    دسته چینی نسبت به دسته اروپایی به مراتب از کیفیت پایین تری برخوردار بوده ولی همچنان کارایی قابل قبولی داشته و می توان در برخی از پروژه ها از این دسته استفاده کرد. قیمت دستگاه های چینی نسبت به اروپایی ارزان تر بوده و میتوان در پروژه های کوچک و متوسط و پروژه هایی که نیاز به استفاده اضطراری از دستگاه دارید استفاده کرد. توجه کنید از دستگاه های چینی نمیتوان به صورت دائم به کار استفاده کرد. از معروف ترین برندهای چینی می توان به دیزل ژنراتور تلک ، بادوین و ویچای اشاره کرد.

  • ژنراتور های دیزلی ایرانی :

    دیزل ژنراتور های ایرانی نسبت به برندهای اروپایی و چینی از کیفیت و قیمت پایین تری برخوردار بوده که از معروف ترین برندهای ایرانی می توان به برند موتورسازان و ژنراتور dsg (دیزل ساز) اشاره کرد.

دسته بندی ژنراتور ها بر اساس میزان توان خروجی :

در نهایت می توان ژنراتور های دیزلی را بر اساس میزان توان خروجی دستگاه نیز دسته بندی شوند. ژنراتور های دیزلی معمولا توان های ۵ تا ۴۰۰۰ کاوا را پشتیبانی می کنند. برای دریافت رنج خروجی دستگاه مد نظر شما پیشنهاد می شود با کارشناسان فنی این حوزه تماس بگیرید.

دسته بندی ژنراتور ها بر اساس میزان توان خروجی

خلاصه مطلب

در این محتوا به بررسی انواع و دسته بندی دیزل ژنراتور ها پرداخته شد و دریافتیم که ژنراتور های دیزلی معمولا بر اساس کاربرد دستگاه، برند دستگاه و میزان توان خروجی دسته بندی می شوند.

نکته مهم : توجه فرمایید که برای بررسی و کسب اطلاعات در خصوص توان خروجی دستگاه ، برند و نوع عملکرد دستگاه مناسب با کار شما، پیشنهاد می شود با کارشناسان فنی این حوزه تماس حاصل فرمایید.

مجموعه بینش ابتکار خاورمیانه با بیش از یک دهه فعالیت در خصوص فروش انواع دیزل ژنراتور و تجهیزات صنعتی یکی از خوش نامان این عرصه به شمار می آید. برای برقراری ارتباط و استفاده از مشاوره رایگان می توانید از راه های ارتباطی زیر با مجموعه بینش ابتکار خاورمیانه در ارتباط باشید.

راه های ارتباطی :

آدرس وب سایت : https://bineshebtekar.com/

شماره های تماس : ۰۲۱۸۸۲۸۸۳۷۴ – ۰۲۱۸۸۲۶۱۷۶۰

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 1 میانگین: 5]