خطر مرگ صنعت لوازم خانگی در دولت جلیلی
خطر مرگ صنعت لوازم خانگی در دولت جلیلی

احسان فدایی فعال رسانه‌ای صنعت لوازم خانگی نوشت: خطر مرگ ‎صنعت لوازم خانگی، در دولت ‎جلیلیون، از آنچه تصور کنید، به شما نزدیک تر است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، احسان فدایی فعال رسانه‌ای صنعت لوازم خانگی نوشت: خطر مرگ ‎صنعت لوازم خانگی، در دولت ‎جلیلیون، از آنچه تصور کنید، به شما نزدیک تر است چرا که:۱_ فعال صنعتی واقعی که در این سالها سهمش از اسم رمز دستمالی شده” حمایت از تولید ملی”،تنها بدنامی و قهر بازار بود، در سراب شعارهای پوپولیستی مدیران هیاتی، صرفا جاده صاف کن پروژه های آمار درمانی تیم مستقر خواهند شد و از آنجاکه نه ‎ارزی برای تخصیص، نه تسهیلاتی برای تاب آوری،نه کششی در بازار داخلی و نه امکانی برای ‎صادرات خواهند داشت، پس تولید، مقیاس اقتصادی اش را از دست می دهد و بازار OEM ها هر روز داغتر و نتیجتاً نام تجاری ایرانی از حافظه ها پاک خواهد شد!
‏۲_ از سوی دیگر، فنر پرقدرت ‎قیمت ها که در این سالها ‎، دستوری نگه داشته شده، رها خواهد شد و خریدار درگیر تورم، به پایین ترین سطح قدرت خریدش سقوط می کند و همزمان با این بحران، فروشنده خُرد را نیز با خود به باتلاق رکود می کشاند چرا که اقتصاد درگیر ‎رکودتورمی بی سابقه ای خواهد شد
‏۳_ دولتی که با رویکرد جنگ طلبی سر کار بیاید، مسیرهای کسب درآمدش مسدود و برای جبران این کسری، راهی بهتر از وضع سنگین ‎مالیات نخواهد داشت!راهکاری که قطعاً دولت را به سمت ‎هایپرهای لوازم خانگی که محل اعتراض صنف شده اند، سوق خواهد داد چرا که ادارات امور مالیاتی در دولت مستقر، ترجیح می دهند به جای هزاران واحد صنفی، تنها درگیر متقاعد کردن چند واحد باشند. به همین دلیل، از حضور و توسعه امثال سراها و شهرهای لوازم خانگی حمایت خواهد کرد.
‏۴_و در نهایت تامین کنندگانی که ایران را درگیر سخت ترین ‎تحریم ها خواهند دید، همین مراودات حداقلی و با منت شان را هم قطع یا هزینه همراهی شان را آنقدر بالا می برند که نبض ‎کُند تولید، متوقف و بازار مهیا برای یکه تازی کالای ‎قاچاق آنهم از نوع فیک و ریمارک شود! شرایط خاکستری و حتی سیاهی که تمامی ذینفعان این صنعت از دولت تا فعال صنعتی، فروشنده، واحدهای خدمات پس از فروش و نهایتاً مصرف کننده را متضرر و بازنده خواهد کرد. دیگه خودتون میدونید و مملکت تون…

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]