معرفی ۳ داروخانه برتر جهان در سال ۲۰۲۴ | قیمت دارو به معضلات درمان اضافه شد
معرفی ۳ داروخانه برتر جهان در سال ۲۰۲۴ | قیمت دارو به معضلات درمان اضافه شد

تهیه دارو برای بیماران جزء نیازهای ضروری و اولیه درمان است. هزینه داروهایی را که قسمتی از آن را بیمه متقبل می شود و در برخی موارد تهیه آن کاملا به قیمت آزاد تمام می شود. در این گزارش پایگاه خبری گسترش نیوز به عوامل موثر بر قیمت دارو و همچنین معرفی ۳ تا از بهترین داروخانه های جهان پرداخته است.

اهمیت تولید و تامین دارو در پروسه درمان کاملا واضح است و هر روز نسبت به روز قبل تکنولوژی جهان پیشرفت های چشم گیری در این زمینه ثبت می کند. داروسازی رشته مهمی است و افراد زیادی را به خود جذب می کند. اما در کنار تمام جذابیت ها و سختی هایی که داروسازی دارد، محدودیت مواد اولیه در داروسازی همیشه وجود داشته است. امروز ۵ شهریور مصادف با زادروز محمد زکریای رازی شیمی دان و دانشمند بزرگ ایرانی، روز داروسازی نام گذاری شده است. به همین بهانه خبرنگار گسترش نیوز در این گزارش به بررسی ابعاد مختلف دارو و داروسازی و همچنین معرفی بزرگ ترین داروخانه های معروف در جهان پرداخته است که در ادامه مطلب می خوانیم.

قیمت دارو به چه عواملی ربط دارد؟

برخی از داروها کاملا با مواد اولیه خارجی تولید می شوند و طبیعتا گران تر از داروهایی هستند که با مواد اولیه داخلی تولید شده اند. برخی از داروها هم کاملا خارجی هستند و به دلیل کم بودن در بازار و وارداتی بودن، گران تر از نمونه های داخلی به فروش می روند. در تصویر زیر نمونه ای از قیمت های انواع مکمل دارویی را می توانید مشاهده کنید.

با اینکه واردات داروهای خارجی که نمونه داخلی دارند ممنوع است اما پیدا کردن هیچ دارویی در خیابان ناصرخسرو غیر ممکن نیست! دلال های دارو در این خیابان به دنبال مشتری هایی هستند که ناچار به خرید داروهای کمیاب و گران اند. برخی داروها برای درمان برخی بیماران خاص بسیار سخت پیدا می شود و در برخی موارد نمونه های داخلی دارو همان تاثیر را برای بیمار نمی گذارد و ناچارا باید داروی خارجی را تهیه کرد. البته ناگفته نماند، داروسازان همواره در تلاش هستند تا در تولید داروهای خاص برای بیماران خاص به دستاوردهای بهتری برسند تا کمتر به واردات نمونه های خارجی نیاز باشد.

معرفی بهترین داروخانه ها در جهان

داروخانه Placebo یکی از بهترین داروخانه‌ های ساخته شده یونانی در سطح جهانی است. طراحی این داروخانه چشم نواز توسط طراحان استودیوی KLab انجام شده است. این داروخانه دارای نمای هشت‌ضلعی است و فضای داخلی آن به شکل دایره‌ای مزین شده است. همچنین، فضای بین هشت‌ ضلعی و دایره‌ای با گیاهان تزئین شده است. از ویژگی های منحصر به فرد این داروخانه می توان به نمای بیرونی آن اشاره کرد. یکی از خلاقانه‌ ترین نمونه‌های طراحی دکوراسیون داروخانه را می‌ توان مشاهده کرد. پنل‌ های این ساختمان با الهام از خطوط بریل برای نابینایان طراحی شده‌اند که به افزایش نورگیری فضای داخلی کمک کرده است.

در معرفی بعدی داروخانه مدلی یکی از بهترین داروخانه‌های دنیا و نیویورک وجود دارد که طراحی آن توسط استودیوی Sergio Mannino انجام شده است. این استودیو با طراحی منحصر به فرد خود، توانسته یک اثر هنری خلق کند. علاوه بر صرف زمان برای طراحی فضای داروخانه، این استودیو تلاش کرده است با راه‌اندازی یک اپلیکیشن، به رونق کسب‌وکار این داروخانه حتی از راه دور کمک کند. یکی از ویژگی‌های مهم طراحی استودیوی Sergio Mannino، ارائه رایگان اپلیکیشن داروخانه مدلی است. این نشان می‌دهد که این شرکت به دنبال ارتقاء کیفیت خدمات خود بدون توجه به هزینه‌ها بوده و در تلاش است تا رضایت مشتریان را جلب کند.

داروخانه بعدی بی شک یکی از بهترین و چشم نواز ترین آثار ثبت شده در این حوزه است. داروخانه مولکر توسط استودیوی Waterfrom در تایوان طراحی شده است. طراحی این داروخانه از طبیعت الهام گرفته و به‌عنوان یک گلخانه سبز خودنمایی می‌کند. می‌توان گفت که شهرت این داروخانه نه‌تنها به خاطر تجهیزات پیشرفته‌، بلکه به دلیل توجه به جزئیات طراحی آن است. با نگاهی به قفسه‌های شیشه‌ای و عناصر مسی، متوجه خواهید شد که با یک داروخانه بسیار جذاب و منحصر به فرد روبرو هستید که رقابت با آن دشوار است. بنابراین، این داروخانه به‌عنوان یکی از زیباترین و بی‌رقیب‌ترین داروخانه‌های جهان شناخته می‌شود.

نام داروخانه مولکر از ترکیب دو واژه “مولکول” و “کر” شکل گرفته است، که نشان‌ می دهد طراحی و دیزاین آن از استخراج مولکول‌ های طبیعی برای بهبود داروها نشات گرفته است.  با نگاهی به ظاهر چشم نواز این داروخانه، می‌توان دریافت که دیوارپوش‌ های قیمتی و پلکان مارپیچی به شکل ساختار DNA، از جمله عواملی هستند که طراحی این داروخانه را در بین بهترین‌ ها قرار داده است.

کلام پایانی

حتما به گوش شما هم مافیای دارو خورده است! فرد یا افرادی که سعی بر کنترل بازار دارو دارند و باعث می شوند برخی از داروها فقط در بازار سیاه و در دست دلالان پیدا شود! مسئولان و دولت جدید ماموریت سختی برای کنترل این افراد دارند و باید سعی شود بازاری که شدیدا به سلامت مردم گره خورده است از هر گونه دخالت افراد سود جو دور بماند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]