ثبات در بازار طلای سیاه/ پیش‌بینی مازاد عرضه نفت در سال آینده
ثبات در بازار طلای سیاه/ پیش‌بینی مازاد عرضه نفت در سال آینده

اکوایران: پیش بینی فراوانی عرضه همراه با ضعیف شدن تقاضا سبب شد بازار نفت روز یکشنبه تاحدی زیادی بدون تغییر باقی بماند چراکه سرمایه گذاران واکنش شدیدی نسبت به تحولات انتخاباتی آمریکا نداشتند.

به گزارش اکوایران، قیمت نفت روز سه شنبه پس از کاهش در دو جلسه قبل تقریبا ثابت ماند،  چراکه سرمایه گذاران در میانه انتظارات از فراوانی عرضه و تقاضای ضعیف احتیاط کردند و در عین حال به تحولات انتخاباتی در آمریکا نیز اعتنایی نداشتند.

براساس گزارشی از رویترز، معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه سپتامبر، روز سه شنبه تا ساعت ۱۲:۲۰ دقیقه به وقت تهران با ۱۱ سنت افزایش به ۸۲٫۵۱ دلار در هر بشکه رسید و نفت خام وست تگزاس نیز برای ماه سپتامبر با ۵ سنت افزایش ۷۸٫۴۵ دلار معامله شد.

معامله گران تاحد زیادی تصمیم جو بایدن برای کناره گیری از رقابت‌های انتخاباتی و تایید کامالا هریس در روز یکشنبه را نادیده گرفتند. تحلیلگران گروه مالی سیتی معتقدند که نه کامالا هریس و نه دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه سیاست‌هایی نخواهند داشت که بر عملکرد نفت و گاز تاثیر زیادی داشته باشد.

در عوض، بازار روی عوامل بنیادین تمرکز داشت، که تحلیلگران مورگان استنلی معتقدند تا سه ماهه چهارم سال به تعادل می‌رسد و تا سال آینده به مازاد عرضه خواهد رسید، و قیمت‌های برنت را تا محدوده ۷۵ تا ۸۰ دلار در هر بشکه کاهش خواهد داد.

به گفته یک تحلیلگر ارشد در Phillip Nova هر افزایشی در قیمت‌های نفت بیشتر به دلیل تثبیت بازار و کاهش فعالیت خرید بوده است. هرگونه تضعیف در سیگنال های تقاضا، همراه با توافق در غزه، می‌تواند منجر به کاهش در قیمت‌های نفت شود؛ افزایش در ذخایر آمریکا نیز نشانه‌ای از کاهش تقاضا خواهد بود.

موسسه امریکن پترولیوم تخمین خود از ذخایر نفت هفته گذشته را امروز سه شنبه منتشر خواهد کرد، و داده‌های دولتی نیز روز چهارشنبه بیرون خواهد آمد.

نظرسنجی اولیه رویترز از شش تحلیلگر بازار پیش بینی می‌کند که ذخایر نفت خام آمریکا تا ۲٫۵ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۱۹ جولای کاهش یافته باشد و ذخایر بنزین نیز احتمالا ۵۰۰ هزار بشکه کاهش یافته است.

بازار همچنین تحولات در روسیه را زیرنظر دارد. پالایشگاه نفت Tuapse که بزرگ‌ترین پالایشگاه دریای سیاه است، در حمله پهپادی اوکراین که سبب آتش سوزی شد آسیب دیده است، گرچه ابعاد این خسارت هنوز به روشنی مشخص نیست.

تحلیلگران ING در یادداشتی آوردند، حملات بیشتر به ظرفیت پالایشگاه‌های روسیه می‌تواند از قیمت‌ محصولات پالایش شده حمایت کند، و تا حدودی هم برای نفت خام کاهشی است، چراکه موجودی صادراتی آن را افزایش می‌دهد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]