تثبیت قیمت نفت با کاهش ذخایر سوخت آمریکا
تثبیت قیمت نفت با کاهش ذخایر سوخت آمریکا

اکوایران: قیمت نفت که وارد یک روند نزولی شده بود، با کاهش ذخایر سوخت در آمریکا، تثبیت شده است.

به گزارش اکوایران، قیمت نفت در روز پنجشنبه (۱ شهریور) پس از چهار روز کاهش، با حمایت از کاهش موجودی سوخت ایالات متحده، تثبیت شد.

به نوشته رویترز، نف خام برنت ۰/۴ درصد افزایش یافت و به ۷۶/۳۴ دلار در هر بشکه رسید و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت ایالات متحده با رشد ۰/۶ درصدی، در سطح ۷۲/۳۶ دلار در هر بشکه قرار گرفت.

با این حال، قیمت‌ها به دلیل نگرانی‌های اقتصادی گسترده‌تر، به ویژه کند شدن اقتصاد چین، که تأثیر قابل توجهی بر تقاضای جهانی نفت داشته است، تحت فشار باقی می‌مانند. 

تجدید نظر اخیر در داده‌های بازار کار ایالات متحده و شاخص‌های اقتصادی ضعیف از چین، نگرانی‌ها در مورد تقاضای آینده نفت خام را افزایش داده است. تحلیل‌گران باور دارند هم ایالات متحده، بزرگترین مصرف‌کننده نفت، و هم چین، بزرگترین واردکننده نفت، علائم رشد تقاضای نفت ضعیف‌تر از انتظار را نشان می‌دهند.

با وجود این نگرانی‌ها، گزارش‌های دولتی آمریکا کاهش بزرگتر از انتظار در موجودی نفت خام و بنزین را نشان داد که به محدود کردن کاهش بیشتر قیمت‌ها کمک کرد.

سرمایه‌گذاران همچنین به دقت اقدامات سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدان آن، معروف به اوپک پلاس، را زیر نظر دارند. گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که اوپک پلاس ممکن است برنامه خود را برای افزایش تدریجی تولید نفت از ماه اکتبر به دلیل فشار مداوم بر قیمت‌ها، بازنگری کند. تحلیل‌گران پیشنهاد می‌کنند که عدم تنظیم این برنامه‌ها می‌تواند منجر به کاهش بیشتر قیمت‌ها شود.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]