تثبیت قیمت نفت همزمان با توقف عرضه توسط لیبی
تثبیت قیمت نفت همزمان با توقف عرضه توسط لیبی

اکوایران: قیمت نفت پس از کاهش طی دو روز متوالی، تثبیت شد. توقف عرضه از سوی لیبی و کاهش کمتر از انتظار ذخایر نفت خام آمریکا، به روند تثبیت قیمت نفت کمک کرده است.

به گزارش اکوایران، قیمت نفت در روز پنجشنبه (۸ شهریور) پس از دو روز متوالی روند منفی، تثبیت شد؛ چراکه نگرانی‌ها درباره عرضه از سوی لیبی بار دیگر به مرکز توجه بازگشته، در حالی‌که کاهش کمتر از حد انتظار در ذخایر نفت خام آمریکا، انتظارات تقاضا را کاهش داده است.

به نوشته رویترز، معاملات آتی نفت خام برنت به ۷۸ دلار در هر بشکه کاهش یافت، در حالی‌که معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت در سطح ۷۴ دلار در هر بشکه قرار گرفته است.

معاملات مربوط به هر دو نفت معیار در روز چهارشنبه و پس از انتشار داده‌های ایالات متحده بیش از ۱ درصد کاهش قیمت داشت. این کاهش پس از آن رخ داد که داده‌های جدید نشان داد ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته با کاهش ۸۴۶ هزار بشکه‌ای به ۴۲۵/۲ میلیون بشکه رسیده که بسیار کمتر از پیش‌بینی کارشناسان در نظرسنجی رویترز مبنی بر کاهش ۲/۳ میلیون بشکه‌ای این ذخایر بود.

برخی کارشناسان اعلام کرده‌اند نگرانی‌ها درباره عرضه از سوی لیبی، یکی از اعضای اوپک، برای بازار مثبت بود.

یک تحلیل‌گر ارشد بازار در فیلیپ نوا اعلام کرد: «مشکلات مربوط به عرضه نفت توسط لیبی در بحبوحه نگرانی‌های ژئوپولیتیکی، احتمالا کاهش قیمت‌ها را محدود می‌کند.»

برخی میدان‌های نفتی در لیبی در بحبوحه درگیری برای کنترل بانک مرکزی این کشور، تولید را متوقف کرده‌اند. یک شرکت مشاوره تخمین زد، ممکن است تولید نفت در لیبی به میزان ۹۰۰ هزار تا ۱ میلیون بشکه در هر روز برای چندین هفته متوقف شود.

تولید لیبی در ماه جولای حدود ۱/۱۸ میلیون بشکه در هر روز بود. تحلیل‌گران ING در یادداشتی اعلام کرده‌اند: «توقف طولانی‌مدت تولید در لیبی به اوپک پلاس آسودگی کمی بیشتری در رابطه با رشد عرضه در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۴ می‌دهد. با این حال، یک وقفه کوتاه‌مدت می‌تواند تصمیم این کارتل را دشوارتر کند.»

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]